Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد و مجددا خواستار اعلامیه‌ای برای پایان رسمی جنگ کره شد.

مون در سخنرانی خود در گردهمایی سالانه این سازمان جهانی گفت: «من بار دیگر از جامعه جهانی می‌خواهم که نیرو‌های خود را برای اعلام رسمی پایان جنگ در شبه جزیره کره بسیج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او گفت: «من پیشنهاد می‌کنم که سه حزب از دو کره و آمریکا، یا چهار حزب از دو کره، آمریکا و چین گرد هم آیند و پایان جنگ در شبه جزیره کره را اعلام کنند.»

مون استدلال کرد که چنین اعلامیه‌ای کره شمالی را تشویق به تن دادن به خلع سلاح می‌کند. واشنگتن نیز مدعی شده است پیونگ یانگ باید ابتدا تسلیحات هسته‌ای خود را رها کند.

روز سه شنبه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد و گفت "آمریکا به دنبال دیپلماسی جدی و پایدار برای پیگیری کامل خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره است."

او با اشاره به نام کره شمالی مدعی شد: «ما به دنبال پیشرفت ملموسی در جهت یک برنامه با تعهدات ملموس هستیم که باعث افزایش ثبات در شبه جزیره کره و منطقه و همچنین بهبود زندگی مردم در جمهوری دموکراتیک خلق کره می‌شود.»

این در حالی است که کره شمالی درخواست‌های آمریکا برای بازگشت به گفتگو را رد کرده و رئیس سازمان دیده بان اتمی سازمان ملل این هفته گفت که برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ به سرعت در حال پیشروی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی جنگ کره شبه جزیره کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ لسترسیتی قهرمان چمپیونشیپ در فصل 2023/24

دوری لسترسیتی از لیگ برتر چندان طولانی نشد.

در فاصله یک هفته تا پایان فصل 2023/24 چمپیونشیپ، قهرمانی لسترسیتی در این رقابت ها مسجل شد. روباه ها هفته گذشته بازگشت خود به لیگ برتر را قطعی کرده بودند.

رسمی؛ لسترسیتی به لیگ برتر انگلیس برگشت

لسترسیتی فقط یک فصل از لیگ برتر دور ماند و آنها با قهرمانی در چمپیونشیپ به بالاترین سطح فوتبال انگلستان برمی گردند. لسترسیتی امشب در جریان دیداری از هفته 45 چمپیونشیپ در زمین پرستون به برتری 3-0 رسید و قهرمانی خود را مسجل کرد. نایب قهرمان این رقابت ها از میان لیدزیونایتد و ایپسویچ تاون خواهد بود. در فاصله یک هفته تا پایان رقابت ها، ایپسویچ تاون با یک بازی کمتر نسبت به لیدزیونایتد از شانس بسیار خوبی برای نایب قهرمانی و صعود مستقیم به لیگ برتر برخوردار است.

 

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • رسمی؛ لسترسیتی قهرمان چمپیونشیپ در فصل 2023/24
  • رسمی؛ جدایی تیاگو سیلوا از چلسی در پایان فصل ۲۰۲۳/۲۴
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد