Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبر پیدا شدن پوکه های واکسن کرونای فایزر پیدا شدن صدها پوکه خالی واکسن فایزر در مهاباد روز گذشته توسط یکی از پایگاه های خبری محلی در فضای مجازی این شهرستان منتشر و به سرعت دست به دست و سووالات متعددی را در اذهان مردم بوجود آورد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: این پوکه های شیشه ای پیدا شده در حاشیه رودخانه مهاباد مربوط به واکسن کرونای فایزر نبوده و دارویی از همین شرکت خارجی است که مربوط به بیماری کووید ۱۹ نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهاءالدین حسینی افزود: پس از بررسی های انجام شده مشخص شد این پوکه ها مربوط به داروی "دپومدرول" است که با توجه به تولید داروی مشابه آن در داخل کشور به نام "متیل پردنیزولون" واردات آن محدود شده و مدت هاست که از طریق مبادی رسمی پخش داروی کشور توزیع نشده است.

وی اضافه کرد: تصاویر پوکه های منتشر شده در فضای مجازی از مبادی قاچاق وارد کشور شده و مسوولان امر در حال پیگیری موضوع فوق و انگیزه عاملان آن هستند.

حسینی درمورد شایعه وجود واکسن کرونای فایزر در جامعه نیز افزود: زنجیره سرد واکسن فایزر، دمای منفی ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراد است و به این دلیل، امکان جابجایی آن بین کشورها وجود ندارد و با فرض محال اگر واکسنی نیز به صورت قاچاق وارد کشور شود در جابجایی بطور قطع اثربخشی خود را از دست می دهد.

فرماندهی انتظامی مهاباد هم دراطلاعیه ای پیدا شدن صدها پوکه واکسن کرونای فایزر معدوم شده در این شهرستان را تکذیب کرده و از شهروندان خواست اخبار را از منابع رسمی و رسانه های معتبر پیگیری کنند.

46

کد خبر 1557189

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مهاباد استان آذربایجان غربی واکسن کرونای فایزر پیدا شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • لذت یک روز تعطیل در دل طبیعت زیبا
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان