Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:25:13 GMT

استمرار آزاد سازی اراضی حریم و بستر رودخانه «کهمان»

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۱۸۳۲

استمرار آزاد سازی اراضی حریم و بستر رودخانه «کهمان»

به گزارش خبرنگار مهر، جودکی امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: پس از گزارشات واصله از گروه گشت و بازرسی این اداره در خصوص کاشت درخت و تصرف بستر و حریم رودخانه «میان ولان» توسط متخلفین در محدوده روستای «میان ولان» پس از اخذ دستور از مقام قضائی و طی مراحل قانونی مبادرت به قطع درختان و آزاد سازی تصرفات مربوطه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حال حاضر آزاد سازی تصرفات حریم و بستر سراب «گلم کو» و مسیر رودخانه فوق با همکاری و مشارکت مردم منطقه در حال اجرا است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان سلسله با بیان اینکه مراحل قضائی و اخذ دستورات مربوط به آزاد سازی «سراب امیر» و «سراب پاپی» از دادستان در حال پیگیری است افزود: به زودی سراب قدیمی «امیر» و رودخانه فوق و «سراب پاپی» به طور کامل آزاد سازی خواهد شد.

جودکی با بیان اینکه تمام مراحل قانونی و حقوقی در خصوص آزادسازی بستر و حریم رودخانه «کهمان» انجام و سند رودخانه فوق نیز صادر شده است گفت: این اداره در رفع تصرفات مربوطه آمادگی دارد و به زودی تمام اراضی واقع در حریم و بستر این رودخانه آزادسازی خواهد شد.

وی افزود: رودخانه‌ها و منابع آبی از نعمات خدادادی و متعلق به تمام مردم و حق عامه و آیندگان است و اداره منابع آب با حمایت قاطع دستگاه قضائی تمام تلاش خود جهت صیانت از انفال عمومی و جلوگیری از دست درازی به حریم و بستر مجاری آبی و رودخانه‌ها را در دستور کار خود قرار داده و با همه متخلفین بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی خواهد کرد.

کد خبر 5310720

منبع: مهر

کلیدواژه: سلسله رفع تصرف از اراضی ملی شرکت آب منطقه ای لرستان ویروس کرونا هفته دفاع مقدس واکسن کرونا اربعین 1400 آمار کرونا بوشهر اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه گرگان کرمانشاه واکسیناسیون کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی ایلام دفاع مقدس حریم و بستر آزاد سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

داریوش حسن‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح آب‌های زیرزمینی استان به‌طور متوسط حدود ۴.۸ متر افت کرده و حدود ۴۲۰ میلیون مترمکعب کسری مخزن داشته است که معادل افت سالانه حدود ۰.۲ متر (۲۴ سانتیمتر) و کسری مخزن حدود ۲۱ میلیون مترمکعب است که نشان‌دهنده روند کاهشی منابع آب زیرزمینی در استان است.

وی بیان کرد: در این مدت، بیشترین افت سطح آب زیرزمینی مربوط به محدوده‌های مطالعاتی کوهدشت و ازنا - الیگودرز به ترتیب حدود ۱۶ متر و ۷.۸ متر بوده که معادل حجم آب حدود ۸۹ و ۱۵۵ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: سطح آب‌های زیرزمینی استان در بلندمدت منتهی به سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به‌طور متوسط حدود ۶.۴ متر افت کرده و کسری مخزن حدود ۵۲۲ میلیون مترمکعب بوده است که معادل افت سالانه حدود ۰.۲ متر (۲۳ سانتیمتر) و کسری مخزن حدود ۱۹ میلیون مترمکعب است و نشان‌دهنده روند کاهشی منابع آب زیرزمینی در استان است.

حسن‌نژاد گفت: بیشترین افت سطح آب زیرزمینی در بلندمدت مربوط به محدوده‌های مطالعاتی کوهدشت و ازنا - الیگودرز به ترتیب حدود ۲۱.۵ متر و ۹.۴ متر بوده که معادل حجم آب حدود ۱۱۸ و ۱۸۵ میلیون مترمکعب است.

وی ادامه داد: کاهش و شکل بارش در این سال آبی نسبت به دوره آماری (بلندمدت) باعث شده منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های استان همچنان در مقایسه با بلندمدت با کاهش مواجه شوند به‌طوری که متوسط دبی اندازه‌گیری‌شده رودخانه‌های استان در اسفند ماه این سال آبی نسبت به سال گذشته حدود ۲۳ درصد افزایش و نسبت به متوسط اسفند ماه طول دوره آماری حدود ۳۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: لازم است با استفاده از روش‌های صحیح و رعایت الگوی کشت، مصرف آب را مدیریت کنیم تا در گذر از تابستان ۱۴۰۳ با مشکل کم‌آبی و چالش‌های آن روبه‌رو نشویم و با استفاده اصولی از منابع آب، این میراث ارزشمند را برای آیندگان حفظ کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس