Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@19:55:10 GMT

مقام روس: آمریکا عامل اصلی بی‌ثباتی در سراسر جهان است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۱۸۴۰

مقام روس: آمریکا عامل اصلی بی‌ثباتی در سراسر جهان است

دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به اینکه اتحاد سه‌جانبه جدید "آکوس"، یک بلوک نظامی جدید علیه مسکو و پکن است، گفت: آمریکا عامل اصلی بروز بحران‌ها و بی‌ثباتی‌ اوضاع بسیاری در سراسر جهان، از جمله در خود غرب است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "نیکولای پاتروشییف" دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد که آزمایشات ژئوپلیتیکی ایالات متحده باعث ایجاد یک واکنش زنجیره‌وار شده که مناطق بسیاری از جهان، از جمله در خود غرب را بی‌ثبات کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاتروشییف در مصاحبه‌ای با اشاره به این مسئله یادآور شد که واشنگتن همچنان محرک اصلی ناآرامی‌ها در جهان است که نه تنها کشورهای خاصی از این اقدامات دچار آسیب می‌شوند، بلکه کل یک منطقه دچار بی‌ثباتی شده است.

این مقام بلندپایه روس این نکته را مورد توجه قرار داد که پس از "ماجراجویی نظامی بی نتیجه و فاجعه ببار آمده آمریکا و متحدانش" در افغانستان، اکنون شرایط برای یک بحران مهاجرتی جدید در جهان بوجود آمده که به مراتب دشوارتر از بحران سال 2015 خواهد بود.  

به گفته وی، از زمانی که برخی کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی توسط آمریکایی‌ها و اروپایی به نابودی کشیده شدند، تعداد بسیار زیادی از پناهجویان از این کشورها به سمت اروپا سرازیر شدند که هنوز هم نتوانسته‌اند تعداد دقیق آنها را به حساب آورند و در راه این مهاجرت، شمار زیادی افراد بی‌گناه هم جان خود را از دست داده‌اند که بطور کلی سرنوشت آنها مطرح نمی‌شود.

دبیر شورای امنیت روسیه ادامه داد: «واشنگتن و متحدانش باید پاسخگوی این فجایع و نابود شدن اقتصاد سایر کشورها، تشدید مشکلات آنها و ایجاد تهدیدات جدید در نتیجه اقدامات مخرب آنها باشند. آمریکا و متحدانش همچنین باید مسئولیت خسارات میلیاردی وارده شده به دیگر کشورها و همچنین بی ثباتی بوجود آمده در سراسر جهان را پذیرفته و غرامت آن را بپردازند.»

نیکولای پاتروشییف در صحبت درباره ابتکارعمل "سه دریا" از سوی آمریکا، آن را احیای همان نظریه ایجاد "منطقه حائل" در مجاورت مرزهای غربی فدراسیون روسیه نامید و یادآور شد که این ابتکارعمل یک ترکیب همگرایی ساختاری است که اساس آن ایجاد یک اتحاد ضدروسی جدید است.

این مقام روس همچنین اعلام کرد که اتحاد سه‌جانبه آمریکا-انگلیس-استرالیا تحت عنوان "آکوس" یکی دیگر از ماجراجویی‌های ایالات متحده است که کل ساختار امنیتی در منطقه آسیا را مورد هدف قرار داده که به منظور آسیب رساندن به اعتبار اتحاد کشورهای عضو آسه‌آن و دیگر اتحادهای منطقه‌ای بوجود آمده است.  

پاتروشییف افزود، مشارکت سه‌جانبه آکوس، در واقع یکی دیگر از بلوک‌های نظامی شکل گرفته از سوی آمریکا علیه روسیه و چین است تا کشورهای منطقه آسیا به سمت اجرای سیاست ضدروسی و ضدچینی سوق پیدا کنند که البته این طرح حتی پیامدهای منفی برای شرکای اروپایی واشنگتن داشته و آنها را نیز خشمگین کرده است.

انتقاد شدید آلمان از توافق زیردریایی بین آمریکا وانگلیس با استرالیاانتقاد کمیسیون اروپا از رفتار آمریکا، انگلیس و استرالیا با فرانسهفرانسه سفرای خود در آمریکا و استرالیا را فراخواند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار چین اخبار آمریکا اخبار روسیه بی ثباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900983

دیگر خبرها

  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد