Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی، تبلیغی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: رمز ماندگاری شهدای دفاع مقدس در تاریخ بشریت، تأسی به آرمان های اربعین سید و سالار شهیدان است.

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ظهیری ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امسال ایام اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس تقارن یافته و این معنا و مفهوم خاصی را به ذهن متبادر می سازد و آن هم این که شهدای دفاع مقدس بیش از هر چیز دیگری ضمن اعتقاد راسخ و باور عمیق به آموزه های عاشورایی، حسینی زیسته و با عمل به مرامنامه شهدای کربلا با خون خود، این میثاق نامه مقدس را امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تأسی به سبک زندگی حسینی در مسیر عاقبت به خیر شدن و سعادتمند شدن انسان افزود: اربعین حسینی، موسم بازگشت به آرمان های والای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و در این میان، بی شک شهدای دفاع مقدس بیش از دیگران به آرمان اربعین حسینی تأسی جسته و اقتدا کرده اند و این گونه برای همیشه تاریخ جاودان گشته اند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: گرچه متأسفانه امسال نیز همچون سال گذشته به جهت شیوع ویروس نحس کرونا، امکان پیاده روی اربعین برای عاشقان حسینی در کشورمان همچون سال های قبل وجود ندارد، اما چه خوب است که در چنین روزهایی با یاد و خاطره شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس، اقدام به برپایی مواکب اربعینی در شهرها کنیم.

 

وی افزود: هر نشانه ای از شهدا بیش از هر چیز یادآور حماسه ماندگار امام حسین(ع) و اربعین ایشان است و لذا برگزاری نمایشگاه های هفته دفاع مقدس و مراسم ها با رعایت مسایل بهداشتی یکی از کارهای بسیار خوبی است که می توان در این ایام انجام داد و بدین وسیله آحاد مردم و به خصوص نسل جدید را با ارزش ها و آرمان های والای دفاع مقدس آشنا نمود.

 

ظهیری همچنین گفت: به خصوص در شرایط فعلی، رسانه ها و همچنین فعالان فضای مجازی نقش مهم و مؤثری می توانند ایفا کنند، کما این که با تولید و پخش کلیپ ها، تیزرها، موشن گرافی ها، عکس نوشته ها و ... می توانند پیام ها و وصیت نامه های شهدا را در سطح جامعه منتشر کرده و از سویی دیدگاه ها و مواضع امام و رهبری و بزرگان در خصوص شهدا، دفاع مقدس و ... را در فضایی گسترده انعکاس دهند.

 

وی یادآور شد: برگزاری مسابقات کتاب خوانی ویژه کتب دفاع مقدس نیز از دیگر کارهای ارزشمند و مؤثر در این زمینه است، چه آن که به این وسیله هم سنت مطالعه در جامعه ترویج پیدا می کند و هم تا حدودی پیام دفاع مقدس به مخاطبان عام منتقل می گردد.

 

وی در خاتمه بیان داشت: به هر صورت ما باید نسبت به شهدا و رزمندگان و دفاع مقدس به درستی ادای دِین داشته باشیم و یادمان نرود که عزت، اقتدار و امنیت امروزمان را مدیون عزیزانی هستیم که در هنگامه ی خطر، جانانه به میدان رفته و با خون مطهر خویش، حماسه ها آفریدند.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس اربعین حسینی تاریخ شهدای دفاع مقدس هفته دفاع مقدس اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جواد پیوند فرمانده سپاه ناحیه سوادکوه صبح چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای کارگر استان مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان سوادکوه، در گزارشی از وضعیت شهرستان سوادکوه در دوران دفاع مقدس، با اشاره به وجود معادن بزرگ زغالسنگ در این شهرستان، سوادکوه را یک شهرستان کارگری از قبل از انقلاب دانست و گفت: تعداد زیادی از این افراد ساکن شهرستان سوادکوه بودند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اشاره به تعداد ۷ هزار نفری کارگران این معادن در شهرستان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: از این تعداد جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر به جبهه حق علیه باطل اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه از این تعداد ۳ هزار نفری اعزامی به جبهه دفاع مقدس، بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر جانباز کارگری در این دوران بودند، افزود: همچنین تعداد ۳۰ نفر نیز شهادت روزیشان شد و این مراسم تجلیلی از مقام شامخ آنهاست.

کد خبر 6093906

دیگر خبرها

  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال