Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@02:20:01 GMT

پسماندهای ساختمانی معضلی پیش‌روی شیراز

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۱۸۸۵

پسماندهای ساختمانی معضلی پیش‌روی شیراز

ایسنا/فارس رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به دفع روزانه بیش از ۷ هزار تن پسماند عمرانی، ساختمانی و تکمیل ظرفیت فعلی سایت این کلانشهر، خواستار نگاه ویژه شورا و شهرداری به مسئله افزایش ظرفیت سایت و جانمایی مکانهای دفع پسماند در نقاط مختلف شد.

روح‌الله خوشبخت چهارشنبه ۳۱ شهریور در جلسه بررسی چالش‌های دفع پسماندهای عمرانی و ساختمانی در شورای شهر شیراز، گفت: معضلات زیست محیطی موجود و لزوم اتخاذ تصمیم کارشناسی در جانمایی سایت دفن پسماندهای ساختمانی شیراز با محوریت نگاه به آینده شهر و مسائل شهرسازی پیش رو از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به گستره شهر شیراز، طرح دفع پسماندهای عمرانی ساختمانی محلات با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل و دفع ضایعات ساختمانی در نقاط مختلف بررسی و به گزارش آن به شورا ارائه خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز نیز در این جلسه با اشاره به افزایش قابل توجه حجم پسماندهای ساختمانی که باعث ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و تاثیر منفی در منظر شهری و نارضایتی شهروندان شده است، گفت: مدیریت صحیح پسماندهای ساختمانی از اولویت‌های جامعه بوده که مستلزم نگاه جدی مدیران شهری است.

مسعود زارعی، بحث دفع پسماند را موضوعی چند بعدی دانست و تشکیل تیم کارشناسی متخصص متشکل از حوزه‌های شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، پسماند، فنی وعمرانی، اقتصاد و سرمایه گذاری و مشاوران طرح برای بررسی دقیق و جامع این موضوع در کوتاهترین زمان و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای بازیافت‌ پسماندهای ساختمانی با هدف ایجاد صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل و دفع ضایعات ساختمانی، استفاده مجدد از این مواد، حفظ محیط زیست، کاهش آلودگی خاک، کاهش نیاز به زمین برای دفع، ایجاد اشتغال و توسعه صنایع بازیافت را ضروری دانست.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با اشاره به اهمیت افزایش سرانه فضای سبز در ارتفاعات بر لزوم کاشت درختان و ایجاد فضای سبز در سایت دفع پسماندهای ساختمانی، تاکید و اضافه کرد:  فضای سبز مناسب تاثیر بسزایی در سلامت روان شهروندان دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مسعود زارعی شورای شهر شیراز پسماند ساختمانی دفع زباله پسماندهای ساختمانی دفع پسماند شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان مشاعات ساختمانی در اسفراین دستگیر شدند

سرهنگ محمد روهنا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت مشاعات ساختمانی در سطح شهرستان اسفراین، بلافاصله شناسائی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران تجسس کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران بااستفاده از یکسری اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسائی یک سارق سابقه‌دار در سطح شهرستان شدند، افزود: ماموران با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در محل مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۶ فقره سرقت مشاعات ساختمانی با همدستی یک نفر در سطح شهرستان اعتراف نمود، تصریح کرد: ماموران با رصد اطلاعاتی و سرعت عمل یک نفر سارق همدست را نیز دستگیر و به کلانتری دلالت نمودند.

فرمانده انتظامی اسفراین با اشاره به اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان مراقبت های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

کد خبر 6092549

دیگر خبرها

  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • سارقان مشاعات ساختمانی در اسفراین دستگیر شدند
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس