Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر تجارت استرالیا در حالی که کانبرا تلاش می کند روابط خود با پاریس را پس از لغو قرارداد ۴۰ میلیارد ساخت زیردریایی توسط فرانسه ترمیم کند، مدعی شد که توافق تجاری استرالیا و اتحادیه اروپا سود متقابل خواهد داشت و به اعضای اتحادیه اروپا اجازه می دهد در منطقه ایندوپاسیفیک حضور پررنگ تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دان تهان» وزیر تجارت استرالیا امروز چهارشنبه از اتحادیه اروپا خواست تا جهت پیشبرد توافق تجاری با این کشور اهتمام ورزد.

تهان در همین رابطه در سخنرانی خود در کانبرا مدعی شد: تجارت آزاد استرالیا و اتحادیه اروپا به نفع همه طرف ها است.

وی در ادامه ادعایش افزود: اتحادیه اروپا از آن به عنوان راهی برای تقویت تعامل با (منطقه) ایندوپاسیفیک استفاده خواهد کرد چرا که آنها متوجه شده اند که این منطقه وزن اقتصادی جهان را به دوش می کشد.

صحبت های فوق در حالی بیان شده است که پیشتر «مایکل راث» وزیر امور اروپایی آلمان گفته بود که تصمیم استرالیا و آمریکا برای اینکه فرانسه را از قرارداد ساخت زیردریایی برای استرالیا کنار بگذارند، هشداری بود مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا باید توانایی استقلال عمل خود را افزایش دهد.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه در جریان نشستی در نیویورک با بحث در مورد لغو سفارش زیردریایی‌های فرانسوی از سوی استرالیا به دلیل توافق تازه با آمریکا و انگلیس موسوم به پیمان «آکوس»، از فرانسه حمایت و با این کشور اعلام همبستگی کردند.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست غیرعلنی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه گردهمایی سالانه سازمان ملل متحد، گفت: ما برای دستیابی به یک منطقه با ثبات و صلح‌آمیز در منطقه ایندوپاسیفیک که چین به عنوان قدرتی روزافزون در آن قرار دارد؛ به همکاری و هماهنگی بیشتر و اختلاف کمتر نیازمندیم.

هنوز مشخص نیست که آیا بروز این اختلاف بر دور بعدی مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا و استرالیا که قرار است ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) برگزار شود، تاثیرگذار خواهد بود یا خیر.

لازم به توضیح است که استرالیا در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست‌های ایندو-پاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به آکوس AUKUS شد.

مطابق این توافق نامه تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا تولید کنند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به عنوان خنجر خوردن از پشت یاد کرد و در همین راستا سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخواند.

کد خبر 5310728

منبع: مهر

کلیدواژه: استرالیا اتحادیه اروپا توافق آکوس فرانسه کانبرا پاریس توافق تجاری زیردریایی هسته ای انگلیس ایالات متحده امریکا ایندوپاسیفیک ایالات متحده امریکا افغانستان فلسطین رژیم صهیونیستی فرانسه انگلیس لبنان روسیه استرالیا ایران طالبان سوریه عراق ترکیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۲۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم

حاضران در این تجمع با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس به جنبش دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی ظلم و کشتار مردم بی دفاع غزه و فلسطین پرداختند.

دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست‌های حمایت دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند و در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند.

تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است.

اما آنچه این روز‌ها در دانشگاه‌های آمریکایی و کشور‌های غربی می‌گذرد، نشان می‌دهد انقلابی بی‌سابقه برای تبدیل شدن به یکی از درس‌های ضدصهیونیستی تاریخ معاصر شکل گرفت.

این خیزش دانشجویی چنان زلزله‌ای به پا کرده که دولت آمریکا با خشونت هر چه تمام‌تر برای مقابله با این موج عظیم دانشجویی دست به کار شده و حتی اخیرا تهدید به ارسال نیرو‌های گارد ریاست‌جمهوری کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند