Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@16:09:24 GMT

مخالفت پارلمان لیبی با سلب رأی اعتماد از دولت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۲۲۵۸

مخالفت پارلمان لیبی با سلب رأی اعتماد از دولت

تعدادی از اعضای پارلمان لیبی مخالفتشان را با سلب رأی اعتماد از دولت اعلام و تأکید کردند که این اقدام به صورت غیر قانونی و فریبکارانه انجام شده است.

به نقل از روزننامه القدس العربی، ۳۹ تن از اعضای پارلمان لیبی در بیانیه مشترکی اعلام کردند: آنچه در جلسه سلب رأی اعتماد از دولت اتفاق افتاد بیانگر اراده و خواست پارلمان نیست و کشور را به یک بحران قانون اساسی در سایه تعطیلی فعالیت اداره قانون اساسی در دادگاه عالی می‌کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایندگان اعلام کردند: آنچه در جلسه روز سه شنبه اتفاق افتاد نقض متن ماده ۱۴۰ از قانون شماره چهار سال ۲۰۱۴ درباره فعالیت پارلمان بود. عملیات شمارش آرا برای سلب رأی اعتماد از دولت عبدالحمید الدبیبه به صورت نادرست صورت گرفته است و تعداد واقعی از ۷۳ رأی تجاوز نمی کند و این تعداد برای سلب رأی اعتماد براساس ماده ۱۹۴ نظام داخلی کافی نیست.

در این راستا الدبیبه بعد از سلب رأی اعتماد از دولتش از لیبیایی‌ها خواست نظراتشان را بدون ترس بیان کنند.

وی گفت: ما طرفدار هیچ طرفی که بخواهد کشور را به ویرانی بکشاند نیستیم و از آرمان‌هایمان کوتاه نمی‌آییم. نه به جنگ آری به انتخابات.

الدبیبه گفت: ما برای نجات وطن و متحد کردن مردم تلاش می‌کنیم. هدف ما صلح و راندن شبح جنگ است.

پیش از این عبدالله بلیحق، سخنگوی پارلمان لیبی اعلام کرده بود که پارلمان با ۸۹ رأی دولت را سلب اعتماد کرد.

از سوی دیگر یک منبع لیبیایی اعلام کرد که دولت الدبیبه با اقدام پارلمان مخالف است چراکه هیچ اساس قانونی ندارد.

این منبع تأکید کرد: دولت الدبیبه طی ساعات آتی بیانیه‌ای را صادر و مخالفت خود را با این اقدام اعلام می‌کند. دولت به فعالیت‌های خود تا زمان برگزاری انتخابات در دسامبر ادامه می‌دهد.

الدبیبه در اولین واکنش به اقدام پارلمان اعلام کرد که دولتش تا زمان انتخابات به فعالیتش ادامه می‌دهد و انتخابات شفاف و آزاد خواهد بود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سلب رأی اعتماد از دولت پارلمان لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن‌پور: گشت ارشاد مسئولان از اقدامات انقلابی دولت است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دولت عزم جدی برای شفاف‌سازی دارد، گفت: مبارزه با فساد و راه‌اندازی گشت ارشاد مسئولان از اقدامات موثر و انقلابی دولت در پاسخ به مطالبه به حق مردم است.

شهباز حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور با مردم در هزارمین روز فعالیت دولت سیزدهم گفت: دولت سیزدهم عزم جدی برای شفاف‌سازی و مبارزه با فساد دارد که در همین راستا اقدامات گسترده‌ای را انجام داده که یکی از آنها گشت ارشاد مدیران است.

وی ادامه داد: این‌که در برخی سفرهای رئیس جمهور برخی مدیران ناکارآمد عزل شده‌اند، از اقدام موثر دولت محسوب می‌شود دولت در نیمه راه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ مدیر ناکارآمد را کنار گذاشته که این اقدام انقلابی و مطالبه به حق مردم است البته راه زیادی تا نتیجه مطلوب باقی‌مانده و باید کارهای بیشتری صورت گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به عملیات «وعده صادق» تصریح کرد: در شرایط فعلی منطقه اقدامات دولت به گونه‌ای بوده که تاثیراتی را در منطقه به جای گذاشته است نمونه بارز آن عملیات «وعده صادق» است که طی یک کار منسجم و با هماهنگی صورت گرفت لازم است از دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح تشکر کنیم.

حسن‌پور در ادامه با تاکید بر لزوم کنترل تورم و توجه به وضعیت معیشت مردم اظهار کرد: دولت اقدامات خوبی برای پنجره واحد داشته منتهی هنوز سامانه جامع تجارت به صورت ۱۰۰ درصدی کامل نشده که انتظار می‌رود اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزه
  • روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان
  • حسن‌پور: گشت ارشاد مسئولان از اقدامات انقلابی دولت است
  • تظاهرات دانشجویان دانشگاه طرابلس لیبی در حمایت از غزه
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن شهر کرمان
  • باند سارقین طلای پیرزن ها متلاشی شد