Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:24:50 GMT

مجلس نمایندگان آمریکا مانع تعطیلی دولت شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۲۴۳۷

مجلس نمایندگان آمریکا مانع تعطیلی دولت شد

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قانونی جلوی تعطیلی دولت این کشور را که تنها چند روز دیگر به آن مانده بود گرفته و پیش از فرا رسیدن ضرب الاجل های قریب الوقوع سقف بدهی این کشور را معلق کرد هر چند که انتظار می رود این قانون در مجلس سنا به دیوار جمهوریخواهان بخورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، این لایحه با نتیجه ۲۲۰ رای موافق در برابر ۲۱۱ رای مخالف تصویب شد؛ آرایی که عمدتا بر مبنای گرایشات حزبی انداخته شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه اکنون برای تصویب نزد مجلس سنا فرستاده می شود و در آنجا علاوه بر همه دموکراتها نیاز است که دست کم ۱۰ جمهوریخواه هم به آن رای مثبت بدهند تا تصویب شود.

تقریبا همه سناتورهای جمهوریخواه با معلق کردن سقف بدهی آمریکا مخالفت کرده‌اند؛ آنها استدلال کرده‌اند که دموکراتها باید به جایش خودشان از طریق پروسه آشتی بودجه‌ای که بتواند اطاله بررسی را دور بزند و در حال حاضر نیز برای بسته بودجه ۳.۵ تریلیون دلاری اجتماعی مورد استفاده قرار دارد، وارد عمل شوند.

دموکراتها با این حال مساله تعلیق سقف بودجه تا تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ را وابسته به یک لایحه‌ای که تصویبش الزامی است کرده‌اند تا جلوی تعطیلی دولت در اول اکتبر را گرفته و تلاش کنند جمهوریخواهان رابه منظور کنار گذاشتن تهدیداتشان تحت فشار قرار دهند.

هنوز نامشخص است که آیا بسته آشتی سر وقت آماده خواهد شد تا به عنوان یک ابزار قانونی برای رسیدگی به سقف بدهی مورد استفاده قرار بگیرد یا خیر.

سقف بدهی در تاریخ اول اوت مجددا اعمال شد و جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته است اگر کنگره این سقف را افزایش نداده یا معلق نکند دولت فدرال زمانی در ماه اکتبر دیگر قادر به پرداخت صورتحساب هایش نخواهد بود.

دموکراتها متذکر شده‌اند که خود آنها در زمان دولت دونالد ترامپ چند بار با جمهوریخواهان در رای دادن به معلق سازی سقف بدهی همراهی کرده و تاکید دارند که این مساله باید بر مبنای دو حزبی مورد رسیدگی قرار بگیرد تا  تضمین شود آمریکا وظایفش در قبال بدهی را که متقبل شده برآورده می‌کند.

استنی هویر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا گفت: امیدوارم جمهوریخواهان منسجم باشند و همانطور که قبلا عمل کرده اند، اقدام کرده و رای به جلوگیری از قصور در قبال بدهی داده و مردم آمریکا را از یک بحران اقتصادی آسیب زای دیگر درست در زمانی که ما داریم از همه گیری خارج می شویم مصون نگه دارند.

او گفت: این بدهی دموکراتها نیست. این بدهی جمهوریخواهان نیست. این بدهی همه ما است. این بدهی ایالات متحده آمریکا است. ما در قبال بدهی خودمان بدعهدی نمی کنیم. ما بدهی خودمان را پرداخت می کنیم.

جمهوریخواهان تاکید کردند از قانون مربوط به جلوگیری از قصور کشور در قبال تعهدات مربوط به بدهی اش حمایت نمی کنند.

این لایحه باعث تامین بودجه سازمانهای فدرال تا سوم دسامبر شده و به کنگره زمان بیشتری برای تکمیل کارش در قبال لوایح تخصیص بودجه می دهد.

این لایحه همچنین شامل یک بودجه ۲۸.۶ میلیارد دلاری امداد و کمک در قبال بلایای طبیعی اخیر از جمله طوفانها، آتش سوزی و طولانهای زمستانی است.

همچنین این لایحه شامل بودجه ۶.۳ میلیارد دلاری برای پناهندگی موقت دادن به پناهجویان افغان در تاسیسات آمریکا و در کشورهای خارجی و همینطور اقدامات مربوط به مهاجرتشان به آمریکا است.

همچنین دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه دچار اختلاف شدند چرا که چند تن از مترقی ها به بندی که ابتدا در این لایحه قرار داده شده بود تا یک میلیارد دلار را صرف حمایت از سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین رژیم صهیونیستیک کند اعتراض کردند. این بند چند ساعت از آنکه رونمایی شد از لایحه حذف شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس نمایندگان آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا سقف بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از برنامه‌های جمهوری‌خواهان مسلط بر این مجلس برای وضع مجازات‌هایی علیه دانشجویان حامی فلسطین همچون لغو روادید آنها خبر داد.

به گزارش ایسنا، «مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای به جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی که در دانشگاه‌های این کشور فراگیرتر می‌شود برچسب «خشونت، تخریب و یهودستیزی» زده و از تدارک جمهوریخواهان این مجلس برای تحت فشار گذاشتن دانشگاه‌ها برای مقابله با اعتراضات آنها خبر داد.

جانسون در مصاحبه با پایگاه «آکسیوس» گفت به چند کمیته مجلس نمایندگان آمریکا دستور به تحقیقات درباره این اعتراضات را داده است.

جانسون بیان کرد: «من فکر می‌کنم این وظیفه بر عهده ما است و ما از اختیاراتمان استفاده می‌کنیم. ما قدرت نظارت و قدرت قانونگذاری داریم.»

او مقام‌های دانشگاه‌های آمریکا را به استفاده از راه های قانونگذاری برای افزایش فشار بر آنها تهدید کرده و خواستار آن شد که روادید دانشجویی برای دانشجویان معترض حامی فلسطین لغو شده و معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده برای آنها از بین برود. به گفته جانسون ۶ کمیته حقوقی رهبری این روند را انجام خواهند داد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرد: «دانشجویان خارجی که با گروه‌هایی مثل حماس اظهار همبستگی کنند حق ندارند در این کشور باشند.»

او ادامه داد: «شما قرار است شاهد یک اقدام بسیار حساب شده و یک جبهه متحد باشید. این قرار است توجه مقام‌های این دانشگاه‌ها را به خود جلب کرده و فورا آنها را پاسخگو کند.»

به نوشته آکسیوس بحث برخورد با جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا در کنگره با اعتراض نمایندگان ترقی‌خواه حامی فلسطین از جمله «ایلهان عمر»، نماینده فلسطینی تبار دموکرات مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟