Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:20:51 GMT

۱۶۳۰ واحد مسکن مهر آذربایجان غربی بلاتکلیف هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۲۴۷۱

۱۶۳۰ واحد مسکن مهر آذربایجان غربی بلاتکلیف هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری صبح چهارشنبه در جلسه شورای تأمین مسکن با اشاره به بسته شدن پرونده مسکن مهر در استان اظهار کرد: یک هزار و ۶۳۰ واحد مسکن مهر به دلایل مختلف کماکان دچار مشکل حقوقی هستند که می‌طلبد ادارات کل راه و شهرسازی و تعاون با همکاری و هماهنگی نسبت به حل این موضوع اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از اهتمام اداره کل راه و شهرسازی در تعیین تکلیف اراضی داخل محدوده گفت: در قانون جهش تولید مسکن، دستگاه‌های دولتی باید اراضی داخل محدوده خود را به طرف دو ماه پس از شناسایی به راه و شهرسازی اعلام کنند در غیر این صورت طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی به ۶۲۰۰ هکتار بافت ناکارآمد استان نیز اشاره کرد و گفت: از ظرفیت قانون جدید جهش تولید مسکن باید در جهت نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی استفاده شود.

شهریاری برخی ضوابط سختگیرانه توسط برخی دستگاه‌ها در بافت تاریخی شهری از جمله ارومیه را مانع نوسازی آنها دانست و افزود: بافت تاریخی شناسانه هویت شهر است و باید نسبت به نوسازی و دمیدن روح زندگی در آنها اقدام نمود در غیر این صورت به مخروبه تبدیل می‌شود.

وی با انتقاد از عدم همکاری لازم دستگاه‌های اجرایی در معرفی و فروش اموال مازاد خاطر نشان کرد: خوشبختانه در قانون جدید جهش تولید مسکن راهکارهای اجرایی خوبی برای برخورد با مدیرانی که در روند اجرا خلل ایجاد می‌کنند پیش بینی شده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ابلاغ قانون جهش تولید مسکن گفت: این قانون با توجه به اینکه تمامی جوانب لازم را در نظر گرفته است می‌تواند نیاز سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان را پاسخگو باشد.

کد خبر 5310793

منبع: مهر

کلیدواژه: مسکن مهر محمد مهدی شهریاری استانداری آذربایجان غربی ویروس کرونا هفته دفاع مقدس واکسن کرونا اربعین 1400 آمار کرونا بوشهر اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه گرگان کرمانشاه واکسیناسیون کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی ایلام دفاع مقدس جهش تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی و وزارت راه و شهرسازی متشکل از بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی که با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: دوره‌های مختلف بازآفرینی شهری در حوزه اطلاع‌رسانی، ترغیب مردم به بازآفرینی شهری، مشارکت مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده، چگونگی دریافت پروانه نوسازی و چگونگی دریافت حمایت‌های مالی برای گروه‌های جهادی برگزار شد.

وی بیان کرد: مقرر است تا از فردا این دوره‌های آموزشی از سوی گروه‌های جهادی در ۳۱ استان و ۴۵۰ شهرستان تکرار شود و مردم با حقوق خود در بافت‌های فرسوده آشنا شوند و اقدام به نوسازی کنند. با برگزاری این همایش و دوره‌های تخصصی انتظار داریم تا از فردا بسیج سازندگی، گروه‌های معین خود را به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها معرفی کند تا ۵ رزمایش تا مهرماه امسال در همکاری با گروه‌های جهادی برگزار شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا شعار سال محقق و از ظرفیت‌های مردمی برای نوسازی بهره کافی گرفته شود.

کد خبر 6098536 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن