Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – امید یوسفیان؛ چند سالی است که علیرضا بیرانوند به گلر شماره یک تیم ملی تبدیل شده و به گفته بسیاری از کارشناسان، سایر دروازه‌بان‌های شاغل در فوتبال ایران نمی‌توانند فعلا جای او را در ترکیب اصلی تیم ملی بگیرند.

علی بیرو فوتبال ایران وارد سی امین سال از زندگی خود شد. شاید خیلی‌ها وقتی اسم بیرانوند می‌آید؛ یاد گرفتن پنالتی رونالدو و مهار درخشان روی ضربه سر ژاوی می‌افتند ولی علیرضا خالق لحظات جذاب دیگری هم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مناسبت تولد بیرانوند می‌خواهیم ۷ لحظه خاص گلر شماره یک تیم ملی را مرور کنیم. ۱- جلوگیری از قهرمانی پرسپولیس

علیرضا یکی از بهترین‌های تیم رویایی نفت تهران بود. بیرانوند در بازی رفت مقابل پرسپولیس در لیگ پانزدهم موفق شد پنالتی مهدی طارمی‌را بگیرد و در بازی برگشت هم نقش پررنگی در پیروزی دو بر صفر نفت مقابل پرسپولیس داشت. گفتنی است پرسپولیس در آن فصل فقط به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان نایب قهرمان لیگ شد. ۲- پرتاب‌های جهانی

بیرو در کنار توانایی‌های فنی در دروازه‌بانی، یک ویژگی خاص هم دارد. علیرضا قدرت عجیبی در پرتاب توپ با دستش دارد. موضوعی که خیلی زود جهانی شد و بسیاری از رسانه‌های معتبر دنیا نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و به تمجید از بیرانوند پرداختند. ۳- مرد سال آسیا؛ حق بیرانوند را خوردند

علیرضا یک رکورد خاص و ویژه هم دارد که تا به حال هیچ گلری در آسیا نتوانسه به آن برسد. علی بیرو دوبار جزو کاندیدهای نهایی مرد سال آسیا قرار گرفت ولی نتوانست به این عنوان با ارزش دست پیدا کند. خیلی از کارشناسان فوتبال آسیا معتقد بودند بار اولی که علیرضا در سال ۲۰۱۸ جزو کاندیداهای مرد سال آسیا قرار گرفت ؛ کاملا مستحق دریافت جایزه مرد سال آسیا بود و AFC با زیرپا گذاشتن قوانین خودش این عنوان را به عبدالکریم حسن مدافع چپ السد قطر اهدا کرد.

۴- چطوری ژاوی؟

پرسپولیس به صورت معجزه آسایی در سال ۲۰۱۸ به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. اتفاقی که بیرانوند نقش پررنگی در آن داشت. در نیمه نهایی آن سال و بازی برگشت مقابل السد قطر، ضربه سر فوق العاده ژاوی را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و باعث صعود پرسپولیس به فینال آسیا شد. عادل فردوسی پور گزارشگر محبوب صدا و سیما در یکی از آخرین گزارش‌هایش بعد از مهار توپ توسط بیرانوند گفت: چطوری ژاوی حالا بعد از چطوری کریس. گفتنی است علیرضا بعد از جدایی از پرسپولیس از این مهار به عنوان بهترین لحظه دوران حضورش در پرسپولیس نام برد. ۵- بیرانوند: یک روز بر می‌گردم و با پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شوم

پرسپولیس طی سال‌های اخیر دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید که دفعه اول بیرانوند گلر این تیم بود. علیرضا بعد از اینکه پرسپولیس نتوانست قهرمان آسیا شود؛ قبل از رفتن به اروپا در مصاحبه‌ای اعلام کرد یک روز به پرسپولیس باز می‌گردد و با این تیم قهرمان آسیا خواهد شد. گفتنی است علیرضا محبوبیت زیادی بین هواداران پرسپولیس دارد. ۶- گرفتن پنالتی جلوی همسر و فرزند

دیدار تیم ملی مقابل کامبوج یک بازی خاص برای فوتبال ایران بود. در این دیدار برای اولین بار بانوان اجازه حضور در ورزشگاه را داشتند. نکته جال اینکه همسر و فرزندان علیرضا در این بازی در استادیوم آزادی حاضر بودند و بیرو هم موفق شد مقابل چشمان آن‌ها یک پنالتی از حریف بگیرد. بعد از آن دیدار علیرضا به شوخی گفت: اگر پنالتی را نمی‌گرفتم نمی‌دانستم چطوری در چشم همسر و فرزندانم نگاه کنم. ۷- کمک به هم استانی‌ها

در سیل شدیدی که چند سال پیش در استان لرستان آمد خسارت زیادی به مردم این استان وارد شد. علیرضا که خودش معنی درد و رنج را به خوبی می‌فهمد؛ خیلی زود به کمک هم استانی‌های خود شتافت و کمک بسیار زیادی به آن‌ها کرد. علیرضا با این کار نشان داد در بیرون از زمین فوتبال هم یک ستاره است.  

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: علیرضا بیرانوند تیم ملی پرسپولیس بواویشتا پرسپولیس تیم ملی خبر ویژه علیرضا بیرانوند مرد سال آسیا قهرمان آسیا تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خارجی‌های پرسپولیس مقابل سپاهان/ترکیب احتمالی سرخپوشان

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان در هفته ۲۵ لیگ برتر در حالی برگزار می شود که اتفاقات عجیبی در آستانه برگزاری این دیدار در اردوی سرخپوشان پایتخت رخ داده است.

اوسمار ویه را پس از بازگشت امید عالیشاه به تمرینات گروهی تصمیمی کاملا متفاوت با تفکرات مشاوران خود گرفت. او قصد دارد به جای اینکه کاپیتان پرسپولیس را به لنکان بازیکن تعویضی وارد زمین کند قصد دارد از ابتدا به بازی بگیرد تا از همان ابتدا روی دروازه سپاهان فشار بیاورد.

محرومیت انضباطی دانیال اسماعیلی‌فر باعث شد تا غایب بازی امروز باشد. از این رو وحدت هنانوف پس از مدت هادر ترکیب قرار می گیرد.

چالش برای انتخاب دروازه بان سرخ ها برای تقابل با مهاجمانی همچون شهریار مغانلو، رضا اسدی و کاوه رضایی وجود دارد.

علیرضا بیرانوند همچنان احساس درد از ناحیه مچ دارد اما اصرارا به بازی مقابل سپاهان اصفهان دارد.

او در آخرین تست تخصصی پزشکی هم درد داشت اما اصرار به حضور دارد و هرگونه عواقب آن را نیز پذیرفته است.

حال آنکه باید دید آیا ظهر امروز با معاینه دوباره دست مصدومش مجوز پزشکی برای بازی دریافت می کند یا باید روی نیمکت نشسته و امیررضا رفیعی را برای حفظ تمرکز در جریان این مسابقه بزرگ تشویق کند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس برای دیدار با سپاهان به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، وحدت هنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، اوستون اورونوف، مهدی ترابی، امید عالیشاه، عیسی آل‌کثیر.

کد خبر 6093668

دیگر خبرها

  • با مهار پنالتی دقیقه۱۰۰ امید ژاپن قهرمان آسیا شد
  • علیرضا بیرانوند با آهنگ تتلو وارد صنعت مدلینگ شد؛ رخ عقاب! + فیلم
  • کلین شیت خاص برای علیرضا بیرانوند
  • پشت پرده بازی کردن علیرضا بیرانوند؛ اصرارهای فراوان از اوسمار ویرا
  • ترکیب پرسپولیس و سپاهان مشخص شد/ بازگشت بیرانوند به دروازه
  • ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان مشخص شد/ بازگشت بیرانوند به دروازه
  • سوپرایز ویژه اوسمار برای سپاهان؛ بیرانوند وارد می‌شود؟
  • تیتر مورد علاقه هواداران پرسپولیس پیش از جدال سپاهان
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان / کدام بازیکنان غایب هستند؟
  • افزایش خارجی‌های پرسپولیس مقابل سپاهان/ترکیب احتمالی سرخپوشان