Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دان تیهان، وزیر تجارت استرالیا توافق تجاری این کشور با آمریکا و انگلیس را برای اتحادیه اروپا سودمند خواند که به اعضای این اتحادیه اجازه می‌دهد در اقیانوس هند و آرام حضور بیشتری داشته باشند.

وزیر تجارت استرالیا روز چهارشنبه از اتحادیه اروپا خواست تا در جهت دستیابی به توافق تجاری گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سخنرانی خود در کانبرا گفت: «تجارت آزاد استرالیا و اتحادیه اروپا به نفع همه طرف‌هاست و اتحادیه اروپا از این توافق به عنوان راهی برای تقویت تعامل با اقیانوس هند و آرام استفاده خواهد کرد، زیرا آن‌ها متوجه شده اند که این منطقه وزن اقتصادی جهان را به دوش می‌کشد.»

هفته گذشته استرالیا قراردادش با گروه نیروی دریایی فرانسه برای ساخت ناوگان زیردریایی‌های معمولی را لغو کرد و در عوض پس از دستیابی به مشارکت امنیتی سه جانبه با آمریکا و انگلیس از خرید حداقل ۸ زیردریایی هسته‌ای ساخت آمریکا و انگلیس خبر داد.

این لغو قرارداد، فرانسه را عصبانی کرد و طی آن هم استرالیا و هم آمریکا را متهم به خیانت کرد. فرانسه همچنین سفیران خود از کانبرا و واشنگتن را فراخواند.

استرالیا و اتحادیه اروپا دور بعدی مذاکرات خود را درباره توافق تجاری در ۱۲ اکتبر برگزار می‌کنند و استرالیا انتظار دارد این مذاکرات به خوبی پیش برود.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا روز سه شنبه در ملاقات دو جانبه در نیویورک به نخست وزیر استرالیا گفت: «شفافیت و وفاداری در ایجاد مشارکت و اتحاد‌های قوی تر برای ما بسیار حائز اهمیت است».

موریسون برای شرکت در گفتگوی امنیتی چهار جانبه - بین هند، ژاپن، آمریکا و استرالیا - که اواخر این هفته تشکیل می‌شود، در آمریکا به سر می‌برد. او با جو بایدن در نیویورک دیدار کرد، اما گفت که نمی‌تواند با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زیردریایی هسته ای پیمان آکوس زیردریایی استرالیا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد

به گزارش جام جم آنلاین، این اعتراضات در حالی برگزار شده که غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان بمباران می‌شود و اعتراضاتی دیگر هم در پردیس‌های ایالتی در آمریکا همچنان ادامه دارد.

به نقل از شبکه خبری المانیتور، دانشجویان دانشگاه «ساینس پو» مدیریت این دانشگاه را به فراخوانی پلیس برای سرکوب تظاهرات حامی فلسطین که توسط ده‌ها دانشجو در پردیس مرکزی پاریس تجمع کرده بودند، متهم کردند.

یکی از اعضای اتحادیه دانشجویی این دانشگاه گفت: «مدیر دانشگاه با تصمیم برای فراخواندن پلیس به منظور سرکوب دانشجویان از خط قرمز رد شده است.»

سخنگوی این اتحادیه نیز گفت، دانشجویان با وجود سرکوب‌ها به دنبال ادامه تجمعات خود هستند.

این اتحادیه گفت که فعالان آن توسط بیش از ۵۰ نفر از نیروهای امنیتی از دانشگاه خارج شده‌اند و حدود ۱۰۰ افسر پلیس هم در بیرون منتظر آنها بودند.

سازمان دهندگان این اعتراضات خواستار «محکومیت آشکار اقدامات اسرائیل توسط ساینس پو» و برگزاری مراسم یادبود «به یاد مردم بیگناه کشته شده توسط اسرائیل» شده‌اند.

دیگر خبرها

  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند