Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در ملاقات با همتای اتریشی، با تشکر از اهدای واکسن توسط اتریش به ایران و مرور آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بر علاقه مندی ایران بر گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی از جمله روابط مالی و بانکی با اتریش تاکید نمود و اعلام نمود: دولت جدید آمادگی دارد روابط با اتریش را به بهترین سطح برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر عبدالهیان با تاکید بر اراده تهران برای تعریف متوازن روابط با اروپا، اظهار داشت: مناسبات اروپا با ایران نباید تابعی از نوع رفتار و نگرش غیرسازنده آمریکا به ایران باشد.

وزیر امورخارجه ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین وضعیت افغانستان با همتای اتریشی، بر تشکیل دولتی فراگیر مطابق خواست و اراده مردم افغانستان تاکید نمود. در همین خصوص اظهار داشت:  تهران از هیچ کوششی برای کمک به افغانستان فروگذار نکرده است و به رغم همه فشارها به این کمکها ادامه داده است. ایران برای چهار دهه میزبان چند میلیون برادران و خواهران افغانستانی است اما ادامه این شرایط نیازمند مساعدت نهادهای مسئول بین المللی است. جامعه بین المللی باید در این راستا به مسئولیت های خود عمل کند.

وزیر خارجه اتریش نیز در این ملاقات اظهار داشت: وین همواره بدنبال بسط و گسترش روابط با ایران بوده است و هیچ سقفی برای ارتقاء روابط قائل نیست.

وی با اعلام این خبر که معاون وزارت خارجه اتریش بزودی به ایران سفر خواهد کرد، خواستار رایزنی های منظم تر دو کشور شد.

وزیر امورخارجه اتریش همچنین عنوان داشت: اتریش علاقه مند است همچون گذشته میزبان مذاکرات هسته ای در وین باشد.‌ فرصت خوبی برای احیاء برجام پیش آمده است و باید همگی مراقبت نماییم این پنجره بسته نشود. در همین راستا همکاری خوب و نزدیک میان ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای مانع از سواستفاده برخی بازیگران برای تخریب روند مذاکرات می شود.

311311

کد خبر 1557239

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم

سفیر چین در کابل در دیدار با وزیر دفاع حکومت طالبان تصریح کرد پکن با حفظ سیاست عدم مداخله، به گسترش روابط خود با افغانستان ادامه می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شینگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «ملا محمد یعقوب» وزیر دفاع حکومت طالبان اظهار داشت با تحکیم امنیت سراسری در افغانستان، فرصت خوبی برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور به‌وجود آمده است.

 وی افزود: چین با حفظ سیاست عدم مداخله، به روابط تاریخی خود با افغانستان ادامه داده و در مسائل تجارت، اقتصاد و سایر موضوعات نیز همکار و همگام افغانستان است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت دفاع طالبان، ملا یعقوب نیز در این دیدار روابط دیپلماتیک و همکاری‌های تجارتی و اقتصادی دو کشور را مثبت دانست.

وی با تأکید بر این موضوع افزود: افغانستان و چین اشتراکات واضحی دارند، ما ضمن تقویت و حفظ روابط دو کشور همسایه، از سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های اقتصادی چین در افغانستان حمایت کرده و بار دیگر از تأمین امنیت آنها اطمینان می‌دهیم.

سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار داردچین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیمچین: قطعنامه شورای امنیت پیشرفت‌های اخیر در افغانستان را منعکس نمی‌کند

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، دو طرف در ادامه نیز پیرامون مسائل مرزی و پروژه اتصال افغانستان و چین از طریق کریدور واخان تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو