Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه هفتگی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد گفت: در جلسه این ستاد مقرر شد تا واکسیناسیون سرعت بخشیده شود.

وی افزود: در زمینه پوشش واکسن باید به ۷۰ درصد برسیم، گروه‌های هدف هم مشخص شد، دانش آموزان و افرادی که با دانش آموزان در ارتباط هستند همچنین با توجه به حضور دانش آموزان در مدارس کارگروهی برای فراهم شدن زمینه حضور دانش آموزان و سرعت بخشیدن به واکسیناسیون دانش آموزان تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم ادامه داد: انتظار داریم که دستگاه‌های اطلاع‌رسانی و دستگاه‌های فرهنگی، مردم را به سمت واکسیناسیون تشویق کنند، ما هم اکنون واکسن به اندازه کافی در اختیار داریم و زمینه تزریق واکسن هم فراهم است لذا لازم است گروه‌های مردمی و ادارات دولتی در این زمینه همکاری کنند.

سرمست در ادامه عنوان کرد: در ارتباط با سایر موارد هم نظارت‌ها تشدید و امر بر این است واکسیناسیون بیشتر دنبال شود و در شورای اطلاع رسانی مردم را تشویق و سیاست‌های تشویقی، بازدارنده و سلبی برای این موضوع پیش بینی شود.

کد خبر 5310825

منبع: مهر

کلیدواژه: قم استانداری قم بهرام سرمست ویروس کرونا واکسیناسیون آغاز سال تحصیلی هفته دفاع مقدس ویروس کرونا واکسن کرونا اربعین 1400 آمار کرونا بوشهر اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی واکسیناسیون کرونا ایلام دفاع مقدس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس