Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:25:08 GMT

جهان اسلام به سمت همگرایی پیش می‌رود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۳۱۵۶

جهان اسلام به سمت همگرایی پیش می‌رود

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام احمد صابونچی، موسس حسینیه اهل‌بیت در کی یف اوکراین با حضور در مجمع جهانی تقریب با حجت‌الاسلام‌ حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب دیدار کرد.

شهریاری در این دیدار با اشاره به مأموریت جدید مجمع جهانی تقریب، اظهار داشت: آینده جهان اسلام به سمت همگرایی پیش می‌رود و دشمن در تلاش برای ایجاد واگرایی در جهان اسلام است تا جنگ، تنازع و اختلافات را در جهان اسلام گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به‌ جای اینکه به تشدید اختلافات و تفرقه دامن بزنیم، بیشتر توجه خود را معطوف به استکبار کرده و با اقدامات آنها مقابله کنیم زیرا درصدد ایجاد نفاق در جهان اسلام هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه باید روی نقشه استکبار در ایجاد تفرقه در جهان اسلام متمرکز شویم، گفت: استکبار به دنبال ایجاد درگیری، تکفیر و جنگ در جهان اسلام است تا به این وسیله سرمایه‌های مادی، معنوی و انسانی جهان اسلام را از بین ببرند.

شهریاری با بیان اینکه نباید در زمین دشمن بازی کنیم، خاطرنشان کرد: ما باید در زمین خودمان بازی کنیم. زمین ما اتحاد زیر پرچم محبت رسول‌الله (ص) است؛ همان گونه که عصر ولایت ایشان در مدینه برقرار بود و همه صحابه با اختلاف نظرهایی که داشتند، تحت ولایت ایشان یکپارچه بودند.

وی با اشاره به اینکه باید مکتب اهل‌بیت (ع) را سرلوحه رفتار خود قرار دهیم، تاکید کرد: اینکه مسلمانی را علیه مسلمان دیگر تحریک کنند یا  او را به قتل برسانند، در تضاد با مکتب اهل‌بیت علیهم السلام است. مسلمانی به اظهار شهادتین با نیت صادق و در نفی کفر ظاهر کافی است. ما حق نداریم مسلمانی را که شهادتین بر زبان می‌راند به قتل برسانیم. قتل مسلمان از شنیع‌ترین گناهان نزد همه مذاهب اسلامی معتبر است.

همچنین حجت‌الاسلام صابونچی در این دیدار، خواستار همکاری با مجمع جهانی تقریب در حوزه تقریب و برگزاری همایش منطقه‌ای تقریب با حضور کشورهای منطقه و با همکاری مجمع جهانی تقریب در اکراین به میزبانی حسینیه اهل‌بیت کی یف اوکراین شد.

برچسب‌ها مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جنگ حمید شهریاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جنگ حمید شهریاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جنگ حمید شهریاری مجمع جهانی تقریب جهان اسلام مذاهب اسلامی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی

زندگی آیت‌الله العظمی بروجردی مرجع عالیقدر جهان اسلام سراسر خدمت و برکت برای حوزه‌های علمیه، جهان اسلام و مردم بود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074545 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • خاندوزی: امروز دومین جلسه همگرایی سیاست‌های ارزی برگزار خواهد شد + فیلم
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • شما ایرانی‌ها پادشاه جهان اسلام و شیر خاورمیانه هستید + فیلم
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب