Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@04:10:12 GMT

برگزاری ۱۷۰ کارگاه تخصصی کودک و نوجوان در سمنان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۳۲۷۰

برگزاری ۱۷۰ کارگاه تخصصی کودک و نوجوان در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نبی‌الله خدابخشی پیش از ظهر امروز در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، هرساله برنامه‌ریزی برای مسیر و نقشه راه مراکز همراه با نیازسنجی و آسیب‌شناسی انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از مهم‌ترین هدف‌های ما در این مجموعه، شناسایی و پرورش استعدادهای ذوقی و فکری کودکان و نوجوانان و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان بیان کرد: ۱۷۰ کارگاه تخصصی در نیمه نخست سال با حضور یک‌هزار و ۹۵۰ کودک و نوجوان در این استان برگزار شده است.

خدابخشی تصریح کرد: از لحاظ برگزاری کارگاه‌های تخصصی و تعداد اعضای شرکت‌کننده، نسبت به سال قبل ۳۲ درصد رشد داشت.

وی عنوان کرد: ۱۵ درصد از مخاطبان کودک و نوجوان از ۱۹ استان کشور، در کارگاه‌های تخصصی استان سمنان حضور پیدا کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان افزود: بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش استانی، با ۶۲۵ شرکت‌کننده در این استان برگزار شد و نفرات برتر برای شرکت در بخش منطقه‌ای معرفی شدند.

خدابخشی ادامه داد: کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده در دو شهرستان سرخه و آرادان به‌صورت پایلوت و در قالب طرح «ارتقای سلامت کودکان و نوجوانان» در هفت بُعد مورد پایش قرار داده و شناسنامه سلامت برای آنان صادر شد.

وی تصریح کرد: برگزاری انجمن‌های تخصصی ادبی، هنری و قصه‌گویی، یکی دیگر از اقدامات مطلوبی است که در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در حال انجام است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اضافه کرد: اجرای فراخوان‌های ادبی و هنری، طرح امداد فرهنگی پِیک امید با رویکرد توجه به مناطق محروم و کم برخوردار و مسابقه هنری خانواده شاد، از دیگر برنامه‌ها و اقدامات کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان استان است.

خدابخشی خاطرنشان کرد: اجرای طرح هاتف (هدایت استعدادها و توانایی‌ها)، مهرواره ادبی هفت‌خوان رستم، طرح سواد اقتصادی و مسابقات ادبی ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک، ازجمله برنامه‌های آتی ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگاه تخصصی کودک و نوجوان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این تماشاخانه سیار کانون با نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» امروز میهمان کودکان و نوجوانان در منطقه خضر و شهرک مدنی همدان بود.

این برنامه با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای کودکان و نوجوانان و بیان مفاهیم تربیتی در قالب تئاتر و نمایش و نیز به منظور آشنایی خانواده‌ها با فعالیت‌های جذاب در کانون پرورش فکری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی