Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@16:29:03 GMT

سقوط بی سابقه ارزش لیر ترکیه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۳۳۵۸

سقوط بی سابقه ارزش لیر ترکیه

به گزارش  تابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ ارزش لیر ترکیه در مقایسه با پول‌هایی که بیشترین افت را داشته اند مقام نخست را بخود اختصاص داد.

 ترکیه در صدر کشور‌های با بیشترین افت ارزش پول ملی قرار گرفت.

ارزش لیر ترکیه در مقایسه با پول‌هایی که بیشترین افت را داشته اند مقام نخست را بخود اختصاص داد. بنابر گزارش سرویس اقتصادی روزنامه سوزجو ترکیه اکنون در بازار‌های پولی این کشور یک دلار آمریکا با ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۲ لیر و یک یورو به قیمت ۱۰.۲۲ لیر خرید و فروش می‌شود که بالاترین حد در چهار ماه گذشته می‌باشد.

در حالیکه بانک مرکزی ترکیه به خواسته رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور مدت هاست خود را برای کاهش نرخ بهره‌ها آماده می‌کند، ولی بسیاری از تحلیلگران اقتصادی با اشاره به نرخ بالای تورم معتقدند بانک مرکزی حداقل در ماه جاری دست به اینکار نخواهد زد.

در ۲ سال اخیر ریاست بانک مرکزی ترکیه به دلیل عدم کنترل بازار مالی این کشور ۳ بار تغییر کرده است. همزمان با کاهش ارزش لیر، قیمت کالا‌های اساسی، خرید و اجاره بهای مسکن به طور تصاعدی رو به افزایش گذاشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر محمدباقر ذوالقدر سازمان همکاری شانگهای ابومحمد عسگرخانی هفته دفاع مقدس ارزش لیر ترکیه ترکیه ارزش پول ملی اربعین 1400 اعمال ماه صفر محمدباقر ذوالقدر سازمان همکاری شانگهای ابومحمد عسگرخانی هفته دفاع مقدس ارزش لیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزارهای پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: کلاهبردار سایت دیوار دستگیر شد

همچنین، سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است.

علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

گفتنی است؛ حداکثر برداشت وجه در خودپردازها برای هر کارت بانکی مانند گذشته ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229515 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی