Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،   در خصوص زیر ساخت‌های استان گفت: زیر ساخت‌های سلامت در استان بسیار عالی بود به طوریکه بر خلاف بعضی استان‌ها که با ۶۰۰ تا ۸۰۰ بیمار دچار کلاپس شدند در حالیکه در استان از نظر تخت ICU، امکانات ICU و مراکز ۱۶ ساعته و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. زیر ساخت‌های مناسبی داشت و توانستیم تاب آوری خوبی در مقابل پیک پنجم کرونا داشته باشیم.

وی افزود: پرسنل از جمله پزشکان، پرستاران، همکاران بیمارستان‌ها، کادر آزمایشگاه در پیک پنجم کرونا بسیار خسته شدند بطوریکه پرسنل آزمایشگاه در شش آزمایشگاه PCR استان، روزانه جوابگوی ۵۰۰۰ تست PCR بودند در حالیکه این آمار قبلا روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ تست بود.

این مقام مسئول دانشگاهی ضمن تاکید بر ضرورت کنترل بیماری کرونا یادآور شد: برای بیرون آمدن از موج در رتبه نخست انجام واکسیناسیون لازم می‌باشد.

آقازاده در خصوص آمار مرگ و میر در سنین بالا افزود: علت فوت بعضی از افراد علیرغم تزریق دو دوز واکسن داشتن بیماری‌های زمینه‌ای متعدد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه اکثریت بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها واکسن کرونا را دریافت نکرده اند گفت: افراد واکسینه شده در صورت ابتلا به بیماری یا نیاز به بستری نداشتند و یا اینکه شدت بیماری در آن‌ها کم بوده است.

مهار کرونا فقط با مشارکت همگانی میسر می‌شود

وی با اشاره به کشاورزی بودن استان و تعدد حضور کارگران فصلی از سراسر کشور یا استان به علت برداشت محصولاتی از جمله سیب، انگور و... و تجمع آن‌ها در خوابگاه‌هایی با شرایط زیستی نامناسب افزود: همه این عوامل منشاء انتشار کرونا هستند.

آقازاده ادامه داد: دور همی‌ها، اجتماعات مذهبی و غیر مذهبی در این دوران اپیدمی کرونا معنی و مفهوم ندارد و در صورت وجود چنین اجتماعاتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است.

دکتر آقازاده عنوان کرد: مهار کرونا فقط با مشارکت همگانی میسر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص دوز دوم واکسن اسپوتینیک در استان آذربایجانغربی گفت: دوز دوم واکسن اسپوتینیک وارد کشور شده و در مرحله لیبل گذاری می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه فراخوان تزریق دوز دوم واکسن اسپوتینیک بلافاصه بعد از ورود به استان انجام خواهد شد اضافه کرد: افرادیکه دوز اول واکسن اسپوتینیک را دریافت کرده اند در صورت تمایل بر اساس منابع علمی موثق می‌توانند برای دوز دوم از واکسن آسترازینکا استفاده نمایند.

وی در خصوص واکسیناسیون سنین ۱۲ تا ۱۸ افزود: برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال بر اساس شواهد علمی از واکسن سینوفارم استفاده خواهد شد و برای سنین زیر ۱۲ سال از سینوفارم لایت (رقیق شده) استفاده خواهد شد که تاکنون وارد کشور نشده و در صورت ورود به کشور سنین زیر ۱۲ سال نیز واکسینه خواهند شد.

دکتر آقازاده با تاکید بر اینکه فقط ۳۰ درصد روستائیان تابحال خود را واکسینه کرده اند افزود: در خصوص واکسیناسیون، خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت روستایی در خدمت روستائیان عزیز می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص واکسیناسیون اتباع خارجی ساکن در ایران افزود: اتباع خارجی همانند ایرانی‌ها می‌توانند با مراجعه به مرکز بهداشت ارومیه و دریافت معرفی نامه نسبت به انجام واکسیناسیون در مراکز تجمیعی اقدام نمایند.
دکتر آقازاده در مورد واکسیناسیون بیماران مبتلا به ام اس گفت: واکسن این افراد با بقیه مردم فرقی نداشته و می‌توانند نسبت به واکسیناسیون خود اقدام نمایند.

این مقام مسئول دانشگاهی یادآور شد: پایگاه‌های واکسیناسیون بدون تجمع بوده و مردم عزیزی که تابحال برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند برای دریافت واکسن‌های موجود به پایگاه‌های تجمیعی مراجعه نمایند.

دکتر آقازاده در ادامه گفت: از امروز در ارومیه دوز دوم واکسن برکت، دوز اول و دوم واکسن سینوفارم در حال تزریق بوده و در دو روز آینده دوز دوم واکسن اسپوتینیک نیز به استان خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از دور همی‌ها، زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی از شیوع بیماری کرونا پیشگیری کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در آذربایجان غربی اخبار سلامت اخبار کرونا آذربایجان غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان دکتر آقازاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است

رئیس فدراسیون ورزش همگانی گفت: رویکرد ما در سال‌جاری همگانی کردن ورزش در محلات شهری است. امیدواریم با کیفی ساختن برنامه‌ها بتوانیم سطح کم‌تحرکی و فقر حرکتی را در سطح جامعه کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی خلیلی به رقابت‌های جام هواداری اشاره و اظهار کرد: از مهمترین رویکرد این فدراسیون، آشتی مردم با ورزش است و در این خصوص با فراهم کردن برخی زیر ساخت‌ها و فعالیت‌های همگانی در مجتمع‌های مسکونی، فضای خیابانی، پارکی و عمومی، توانستیم رویدادهایی بزرگی از جمله مینی فوتبال، مترو اسپرت، گل‌کوچک، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی بوستانی را میزبانی کنیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی گفت: از برنامه‌های مهمی که در سال گذشته در دستور کار خود قرار دادیم، محلاتی و خیابانی کردن ورزش همگانی بود. هدف مهم ما از این رویکرد، آشتی مردم با ورزش همگانی بود، چرا که با توجه به نبود زیر ساخت‌ها، سالیان متمادی مردم استقبال کمتری از ورزش داشتند. رویکرد و توسعه ورزش همگانی به طور قطع می‌تواند سلامت جسمانی و روحی را برای شهروندان و شهرنشینان به ارمغان آورد. مهمترین رویکرد ما برای سال‌جاری نیز همگانی کردن ورزش در سطح محلات شهری است که در این راستا، برنامه‌های خوبی با سایر نهادهای ورزشی داشتیم. امیدواریم با کیفی ساختن برنامه‌ها بتوانیم سطح کم تحرکی و فقر حرکتی را در سطح جامعه کاهش دهیم.

خلیلی همچنین به مسابقات جام هواداری نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال علاقه‌مندان مناطق مختلف کشور و هواداران تیم‌های لیگ برتری فوتبال، ثبت نام‌ها این رویداد از اواخر سال گذشته آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد. حدود ۸۰۰ تیم حضورشان را در این جام نهایی کردند که نیمی از آن مربوط به طرفداران تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتور و استقلال خوزستان است. به محض اتمام مهلت ثبت نام‌ها، این رویداد از خردادماه به صورت رسمی آغاز و تا پایان فصل تابستان این جام ادامه خواهد یافت.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی گفت: لیگ مینی فوتبال محلات برای نخستین بار در سطح کشور در قالب دسته یک و دو از اردیبهشت کارش را به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد کرد. لیگ دسته یک و دو به ترتیب با شرکت ۱۶ تیم برگزار خواهد شد که در نهایت تا پایان امسال تکلیف تیم‌های برتر دستجات مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: رویدادهای بزرگ دیگر ما برگزاری همایش سراسری و خانواده محور در سطح کشور است که ۲۸ اردیبهشت همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و دهه کرامت در تمامی شهرها و مراکز استان‌ها انجام خواهد شد. همچنین برای نخستین بار مسابقات ماجراجویی گذر از جنگل‌های هیرکانی به مسافت ۱۵ کیلومتر در بخش مردان و بانوان به میزبانی استان مازندران از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت در شهرستان سوادکوه برگزار خواهد شد.

خلیلی خاطرنشان کرد: در راستای سلامت شهروندان تفاهم‌نامه‌ای از سوی این فدراسیون با دفتر آموزش و سلامت وزارت بهداشت به امضا رسید تا ترویج و گسترش فعالیت بدنی میان اقشار مختلف جامعه مد نظر قرار گیرد. در قدم نخست پنج هزار مربی آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت تا بتوانند در فضاهای پارکی و اماکن ورزشی، آموزش‌هایی را در نوبت صبح و عصر به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 748607

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد