Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت‌وگو کرد.

تاکایف در جریان این تماس تلفنی همتای روس خود را با برگزاری موفقیت آمیز انتخابات دومای دولتی مجمع فدرال این کشور تبریک و نتیجه آن را برای تقویت ثبات سیاسی داخلی در روسیه مهم عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه همچنین در رابطه با کشته شدن افراد در پی حمله مسلحانه به دانشگاه دولتی «پرم» روسیه ابراز همدردی کرد.

در جریان این گفت‌وگو طرفین با ابراز خرسندی از توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور بر اهمیت برگزاری همایش بین منطقه‌ای در «کاکشتائو» قزاقستان تاکید کردند.

سران دو کشور همچنین آمادگی خود را برای هماهنگی اقدامات برای اجرای توافقات به دست آمده در چارچوب اجلاس سازمان همکاری شانگهای و سازمان پیمان امنیت جمعی که 16-17 سپتامبر امسال در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، ابراز داشتند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان روسیه تاکایف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار پوتین نسبت به مداخله خارجی در سیاست‌های روسیه پوتین با نامزدهای رقیب خود دیدار كرد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»