Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@03:44:16 GMT

خاطرات یک دیدبان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۳۵۰۵

خبرگزاری آریا -
خاطرات دیدبان جانباز، فیروز احمدی از دوران جنگ تحمیلی در کتابی با عنوان «حاجی فیروز» در سال 1396 به پنجمین چاپ رسیده است، بخشی از این خاطره‌ها توسط جانباز احمدی به‌صورت پراکنده نوشته‌شده و برخی دیگر حاصل گفت‌وگوی میثم رشیدی مهرآبادی با اوست.
فیروز احمدی که در همان روزهای آغازین جنگ با پیوستن به گردان 9 سپاه و آموزش در پادگان امام حسین (ع) به جبهه‌های غرب و جنوب رفت، پس از مدتی در رسته دیدبانی دارای مهارت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در لشگر 10 سیدالشهدا (ع) و تیپ 110 خاتم‌الانبیا (ص) مشغول فعالیت بود و به‌جز روزهایی که به‌دلیل مجروحیت قادر به جنگیدن نبود، در همه عملیات‌های دفاع مقدس حضور داشت، این کتاب در 112 صفحه از سوی نشر نارگل منتشر شده است.
در مقدمه کتاب آمده است:
«حاجی فیروز داستان ما برعکس همه حاجی‌فیروزها همیشه صورت سفید بوده چون روزهایی که در جنگ بود و پس از آن از سپاه رفت و چه روزهایی که پشت تنور نانوایی بربری ایستاد عرق ریخت کارگری برای نانوایی پدرش به‌رغم بدن تکه پاره به جای خود، اما مشکل اصلی این بود که چند انگشتش قطع شده بود و نمی‌توانست آنها را به‌خوبی پهن کند.
نان‌های فیروز را می‌شد از دور تشخیص داد؛ اما اینها سبب نمی‌شد از کیفیت نانش کم بشود...»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات خنده دار بهرام افشاری در برنامه مهران مدیری (فیلم)




منبع:پیج radiorezaa

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آوازخوانی عاشقانه و تماشایی بهرام افشاری (فیلم) سکانسی دیگر از بازی "بهرام افشاری" در فیلم فسیل (فیلم) سکانس خنده‌دار از فیلم سینمایی فسیل (فیلم)

دیگر خبرها

  • خاطرات خنده دار بهرام افشاری در برنامه مهران مدیری (فیلم)
  • ببینید | خاطرات شنیدنی رهبر انقلاب از استادِ شهید مرتضی مطهری
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • زنده یاد آتیلا پسیانی خالق خاطرات دهه شصتی‌ها بود
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • فروش دانش‌ بنیان‌ها طی سال گذشته به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید
  • خاطرات تلخ اردیبهشتی آبی ها مقابل تراکتور!
  • (ویدئو) گزارش دیدنی فیروز مشعوف از صعود افغانستان به جام جهانی
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان