Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیری‌گنجه که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در میان جمعی از کارکنان اداره کل غرب تهران بزرگ سخن می‌گفت، افزود: جانبازان و آزادگانی که مجموع سوابق خدمت یا بیمه‌پردازی شان حداقل ۲۰ سال و سنوات ارفاقی حداکثر ۱۰ سال را داشته باشند که در جمع کل سوابقشان ۳۰ سال تمام باشد، بدون شرط سنی بازنشسته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ در خصوص مشمولین جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گفت: جانبازان و آزادگان مشمول قانون تأمین اجتماعی شاغل در کلیه وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی، شهرداری‌ها، بانک‌ها، مؤسسات، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که مشمول قانون به آنها مستلزم ذکر نام است و همچنین جانبازان و آزادگان مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی شاغل در بخش غیردولتی یا مؤسسات مشمول قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی مصوب سال ۱۳۷۳ و اصلاحات بعدی آن یا دستگاه‌های دارای مقررات استخدامی خاص به شرط احراز شرایط مندرج در این بخشنامه مشمول قانون و آئین‌نامه یادشده خواهند بود.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون محاسبه سنوات ارفاقی جانبازان منوط به داشتن دو شاخص است، اول آنکه فرد متقاضی اشتغال به کار داشته باشد و دوم آنکه در زمان ارائه درخواست، بیمه‌پرداز تأمین اجتماعی باشد.

امیری گنجه با اشاره به تعداد جانبازان جنگ تحمیلی گفت: تعداد معلولان (جانبازان) جنگ تحمیلی طبق آماری که بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی منتشر کرده است، به ۳۹۹ هزار و ۱۷۴ نفر می‌رسند که از این تعداد ۱۲۹ هزار و ۹۰۳ نفر تعیین درصد نشده، ۱۴۳ هزار و ۲۱۰ نفر بین ۱ تا ۲۴ درصد معلول و ۱۲۶ هزار و ۶۱ نفر نیز بالای ۲۵% معلول هستند که به طور تقریبی بیش از ۱۳۵ هزار نفر از جانبازان سرافراز از مزایای سنوات ارفاقی مشمول این قانون می‌شوند و بسیاری از این عزیزان نیز با بهره‌گیری از این قانون به جرگه بازنشستگان پیوستند.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ تاکید کرد: طبق آماری که ستاد رسیدگی به امور آزادگان در سال ۱۳۷۹ ارائه شده، تعداد اسیران در جنگ تحمیلی در دست دشمن بعثی بیش از ۴۴ هزار نفر اعلام شده است.

ابوالفضل صمدنژاد، رئیس اداره مستمری‌های اداره کل غرب تهران بزرگ میزان سوابق ارفاقی را بر مبنای درصد جانبازی دانست و افزود: درصد جانبازی بر مبنای جدول مدت سنوات ارفاقی تعلق می‌گیرد. به عنوان مثال برای جانباز ۲۰%، سه سال سنوات ارفاقی، برای ۲۵%، ۴ سال ارفاقی، برای ۳۰%، ۵ سال ارفاقی، برای ۳۵%، ۶ سال ارفاقی، برای ۴۰ تا ۵۰%، ۷ سال ارفاقی، برای ۵۰ تا ۵۵%، ۸ سال ارفاقی، برای ۶۰ تا ۷۰%، ۹ سال ارفاقی و برای ۷۰ و بالاتر از آن ۱۰ سال ارفاقی تعلق می‌گیرد.

وی تاکید کرد: جانبازان عزیز چنانچه مجموعه سوابق اصلی و ارفاقی ۳۰ سال را داشته باشد، از احراز شرط سنی (برای آقایان ۵۰ سال و خانم‌ها ۴۵ سال) معاف خواهند بود.

کد خبر 5310886 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی جانبازان و ایثارگران بازنشستگی اربعین 1400 شهرداری تهران شورای شهر تهران بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش اربعین حسینی ویروس کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عزت الله ضرغامی کیفیت هوای تهران کمیته امداد امام خمینی حکم انتصاب سربازی سازمان حج و زیارت جانبازان و آزادگان غرب تهران بزرگ تأمین اجتماعی سنوات ارفاقی مشمول قانون جنگ تحمیلی سال ارفاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌

سخنگوی فراجا گفت: افتتاح باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس از سوی فراجا و استفاده از ظرفیت عظیم دانش آموزان نشان داد، پلیس، در گسترش قانونمندی و نهادینه کردن هنجارها در جامعه به کودکان و نوجوانان بسیار امیدوار است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار سعید منتظرالمهدی در جلسه هیئت مدیره باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس با تاکید براینکه امروز پیشرفت و ترقی کشور بیش از هر عاملی به رشد و بالندگی دانش آموزان بستگی دارد چرا که کودکان و نوجوانان امروز، زنان و مردان آینده ساز کشور هستند، اظهار کرد: پلیس با راه اندازی «باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس» در نظر دارد تا علاوه بر حضور حداکثری و موثر دانش‌آموزان در انتشار اخبار نرم حوزه پلیسی و آگاهی بخشی به جامعه در موضوعات مختلف پیشگیرانه، حس اعتماد به نفس آنان را برای حضور در جامعه، تقویت کرده، افزایش دهد.

وی افزود: باورمندی به دانش آموزان و میدان دادن به آنان در راستای افزایش حس مطالبه‌گری و بهره گیری از انرژی مضاعف کودکان و نوجوانان در فرهنگ سازی و جهت دهی درست به ذهن و روان آنان با هدف تربیت شهروندانی قانونمند و قانون مدار، مهمترین دلایل آغاز به کار باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس است.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا سنین کودکی و نوجوانی را زمینی بکر و حاصلخیز دانست و گفت: هرچه در این زمین بکر، بذر آگاهی، علم، دوستی، مهربانی و پایبندی به قانون بکاریم، فردا جامعه ای آباد در امنیت و سلامت روانی و فیزیکی خواهیم داشت و اگر نسبت به این دوران حساس غفلت زده عمل کنیم، آینده‌ای دشوار و ثمره‌ای تلخ در انتظار کشور است.

منتظرالمهدی دانش آموزان را ریشه توسعه و موتور محرک کشور معرفی و خاطرنشان کرد: افتتاح باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس از سوی فراجا و بهره گیری از ظرفیت عظیم دانش آموزان نشان از این دارد که پلیس، در گسترش قانونمندی و نهادینه کردن هنجارها در جامعه به کودکان و نوجوانان بسیار امیدوار است، چراکه قرار است نسل جدید همزمان با ورود به جامعه، ارزش ها، بایدها و نبایدها را شناخته، در مسیر آن حرکت کند و عالمانه نسبت به دگرگونی‌های اجتماعی واکنش نشان دهد.

در پایان جلسه، معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فراجا طی احکامی جداگانه سرهنگ صمد عباسی را به عنوان رئیس هیئت مدیره، آزاده رضائی عادل را به عنوان مدیر عامل و همچنین سرهنگ مهدی سرپناه مهندس سعید کاتبی، دکتر محمدحسین الیاسی، شیما معتمد منفرد و 2 نفر از مدیران باسابقه رسانه کشور را به عنوان اعضای هیئت مدیره باشگاه دانش آموزی پلیس منصوب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد