Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:32:02 GMT

تحریم های یکجانبه، غیر انسانی و ناقض قوانین بین الملل است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۳۸۰۰

تحریم های یکجانبه، غیر انسانی و ناقض قوانین بین الملل است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «برونو رودریگز» همتای کوبایی خود درباره راه های تحکیم روابط دوجانبه و هماهنگی مشترک درخصوص بندهای مندرج در دستور کار این دوره از نشست مجمع عمومی به گفتگو پرداخت.

طرفین نسبت به لزوم تحکیم هماهنگی میان سوریه و کوبا و دیگر کشورهای دوست در راستای مقابله با دخالت های خارجی در امور داخلی کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل اتفاق نظر داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزیران هر گونه تحریم و اقدامات محدود کننده یک جانبه و غیر انسانی از سوی برخی کشورها را محکوم کردند.

وزیران خارجه سوریه و کوبا با تاکید بر لزوم لغو فوری تحریم های یکجانبه به پیامدهای فاجعه بار آن برای مردم کشورهایی که هدف این اقدامات قرار گرفته اند (ازجمله مردم کوبا و سوریه) به ویژه در شرایط همه گیری ویروس کرونا اشاره کردند، افزون بر اینکه این اقدامات را نقض کننده قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل خواندند.

فیصل المقداد همچنین با «مختار تلبردی» همتای قزاقستانی اش درباره افق های تحکیم روابط دیپلماتیک و میزان روابط تاریخی میان دو کشور گفتگو کرد.

وزیر خارجه سوریه ضمن ابراز قدردانی سوریه از قزاقستان بابت میزبانی نشست های «آستانه» بر اهمیت این نشست ها برای دستیابی به نتایجی ملموس به ویژه در زمینه حفظ وحدت و یکپارچگی سرزمین سوریه ومبارزه با تروریسم تاکید کرد.

کد خبر 5310901

منبع: مهر

کلیدواژه: فیصل المقداد سوریه کوبا قزاقستان ایالات متحده امریکا افغانستان فلسطین رژیم صهیونیستی فرانسه انگلیس لبنان استرالیا روسیه ایران طالبان سوریه عراق ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ یک کشتی حامل کمک‌های انسانی برای مردم غزه حدود دو هفته دیگر از بندر بیروت راهی بندرعریش مصر خواهد شد.
کمیته ملی جمع آوری کمک برای مردم غزه درلبنان امروز در نشستی دربیروت اعلام کرد کشتی کمک‌های انسانی شامل دوهزار تن مواد غذایی وضروری مورد نیاز محاصره شدگان نوار غزه است.
هانی سلیمان سخنگوی این کمیته گفت نخستین کشتی کمک‌های انسانی از لبنان به نوار غزه به نام هیلاریون کبوجی، شخصیت مسیحی معروف نامگذاری شده است که نماد مبارزه خستگی ناپذیر علیه رژیم صهیونیستی بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


جوزف القصیفی، رئیس اتحادیه روزنامه نگاران لبنان، دراین نشست تاکید کرد غزه نیازمند اقدام عملی سازمان ملل برای توقف جنایت‌های ضد بشری رژیم صهیونیستی است.
محموله کشتی کمک‌های انسانی هیلاریون کبوجی قرار است پس از تخلیه دربندر عریش مصر ازراه زمینی به نوارغزه منتقل شود.
--------
مصاحبه‌ها:
فتحی ابوالعرادات - از مسئولان جنبش فتح درلبنان
شیخ خضرالکبش - ازشخصیت‌های اهل سنت لبنان
بسام الهاشم - سیاستمدارمسیحی لبنانی
عامر وهاب - نماینده کمیته کمک به غزه در الجزایر

دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد