Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن انصاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خیریه پایان کارتن خوابی امید از حدود ۱۰ سال گذشته در این زمینه فعالیت داشت اما در هفت سال گذشته اقدام به راه اندازی سرپناهی برای افراد بی خانمان کرد که تنها گرمخانه مردمی در سطح کشور است.
وی با تاکید بر اینکه هزینه این گرمخانه با کمک‌های مردمی و خیران تامین می شود، اظهار داشت: ماهیانه به طور میانگین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان هزینه این مرکز و تامین آن نیازمند همراهی و کمک بیشتر مردم و خیران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انصاری با بیان اینکه در چند سال گذشته مکان این گرمخانه تغییر کرد و در زمان حاضر از ساختمان ۴۰۰ ساله ای که از سوی استانداری اصفهان در اختیارمان قرار گرفته است استفاده می شود، خاطرنشان کرد: امکانات این ساختمان قدیمی محدود و با مشکلاتی مانند محدودیت ظرفیت، سرمایش و گرمایش، فاضلاب و آب آشامیدنی مواجه است.
وی مهمترین نیاز و خواسته گرمخانه مردمی اصفهان را کمک خیران برای تامین زمینی جهت احداث یک گرمخانه استاندارد دانست و تاکید کرد: اگر خیران در این زمینه اقدام کنند کمک بزرگی در جهت ایجاد سرپناه مناسب برای بی خانمان ها و کاهش آسیب های اجتماعی می کنند. 
مدیر گرمخانه مردمی بی خانمان های امید گفت: این مرکز در زمان حاضر به‌دلیل شرایط ناشی از دوران کرونا و رعایت قرنطینه و موازین بهداشتی امکان پذیرش ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر را دارد.
انصاری با اشاره به اینکه تا قبل از دوران کرونا زنان بی خانمان نیز در این ساختمان پذیرش می‌شدند، افزود: پس از آن مکانی که زنان اقامت داشتند برای قرنطینه افراد ورودی جدید استفاده می شود و زنان بی خانمان به بهزیستی تحویل داده شدند.
وی مهمترین هدف از راه اندازی گرمخانه مردمی را ایجاد سرپناهی برای افراد بی خانمان، توانمندسازی آنها و بازگشت به آغوش خانواده دانست و اظهار داشت: افراد پذیرش شده در این مکان از گروه‌های مختلف مانند سالمندان، بیماران اعصاب و روان و معتادان هستند که به‌دلایل مختلف مانند طرد شدن از خانه، بی سرپناه شدند.
انصاری با بیان اینکا حدود ۱۵ درصد از افرادی که تا کنون در گرمخانه مردمی اصفهان پذیرش شدند بانوان بودند، اضافه کرد: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مردان بی خانمان پذیرش شده غیر بومی هستند که این سهم در بین زنان تا حدود ۹۰ درصد است.
وی در پاسخ به اینکه چرا این افراد تحویل مراکز بهزیستی نمی‌شوند، توضیح داد: ما بارها با اداره بهزیستی در این زمینه نامه نگاری داشتیم اما آنها پاسخ دادند که با محدودیت ظرفیت مواجه هستند.
وی ادامه داد: در سه سال گذشته فقط یک بیمار اعصاب و روان را توانستیم تحویل یکی از مراکز بهزیستی بدهیم.
وی درباره اینکه مدت زمان ماندگاری افراد بی خانمان در این مرکز چند روز است، گفت: نمی‌توان زمان دقیقی برای آن اعلام کرد زیرا بسیار متفاوت است به‌عنوان مثال فرد مبتلا به ایدزی داریم که پدر و مادر خود را از دست داده است و توانایی کار کردن ندارد و به مدت ۶ سال در گرمخانه زندگی می‌کند.
انصاری با بیان اینکه در ۲ سال گذشته به‌دلیل کرونا، پذیرش این مرکز محدود شده و هر ۲۰ روز یا یک ماه یک بار پذیرش داریم، خاطرنشان کرد: افراد جدید ابتدا تست کرونا می‌دهند و ۱۵ تا ۲۰ روز قرنطینه می‌شوند تا از انتشار ویروس کرونا جلوگیری شود.
به گفته وی در این گرمخانه تاکنون از همه گیری بیماری کووید-۱۹ جلوگیری شده و مددجویان آن واکسن کرونا را دریافت کردند.
انصاری همچنین با بیان اینکه در هفت سال گذشته از بین مددجویان پذیرش شده در گرمخانه افراد تکراری کم داشتیم و بیشتر آنها سامان یافتند یا به خانواده برگشتند، افزود: سال گذشته حدود ۶۰۰ نفر در این گرمخانه پذیرش شدند، که از بین آنها فقط حدود ۴۰ نفر مجدد بازگشتند.
این فعال اجتماعی تاکید کرد: فعالیت گرمخانه مردمی اصفهان نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد زیرا کاهش افراد بی خانمان و کارتن خواب از بسیاری از آسیب‌ها مانند سرقت خرد و زورگیری جلوگیری می‌کند.
کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و برخی از مناطق حاشیه نشین آن با معضلاتی مانند افراد بی خانمان و آسیب های اجتماعی مواجه است.

برچسب‌ها سازمان های مردم نهاد اصفهان بی خانمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد اصفهان بی خانمانی سازمان های مردم نهاد اصفهان بی خانمانی گرمخانه مردمی اصفهان افراد بی خانمان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد

به گزارش خبرنگار مهر، بارندگی شدید روز گذشته در شهرستان زیرکوه منجر به وقوع سیل در بسیاری از نقاط روستایی این شهرستان شده است.

گروه‌های جهادی مانند همیشه در صحنه حاضر و به سیل زدگان شهرستان زیرکوه خدمات رسانی داشته و دارند.

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی خراسان‌جنوبی بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در این خصوص، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در خصوص بارندگی شدید و هشدار زرد و قرمز برای برخی نقاط استان، ۱۱ قرارگاه جهادی منطقه‌ای فعال شده و کلیه گروه‌های جهادی استان در حالت آماده باش بودند.

وی افزود: گروه‌های جهادی در پی وقوع سیل در برخی نقاط استان در اولین دقایق وقوع سیلاب با حضور در محل مشغول خدمت رسانی به مردم عزیز استان هستند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: قرارگاه جهادی بسیج سازندگی شهرستان زیرکوه از نیمه شب گذشته مشغول خدمت رسانی در قالب تخلیه آب داخل منازل و جابجایی وسایل منازل مردم و کمک به توزیع بسته‌های حمایتی و هدایت مردم به نقاط امن می‌باشند.

هنری عنوان کرد: همچنین با توجه به نیاز منطقه به برخی ماشین آلات مهندسی و تجهیزات و دستور سردار مهدوی فرمانده محترم سپاه انصار الرضا (ع) صبح امروز یک دستگاه لودر بسیج سازندگی و یک دستگاه تریلی کفی از مرکز استان و یک دستگاه لودر از معصوم آباد زیرکوه، پنج دستگاه موتور و کف‌کش هم اکنون در روستاهای سیل زده در حال استفاده توسط جهادگران است.

وی اظهار کرد: در سایر شهرستان‌ها نیز قرارگاه‌های جهادی فعال و در حالت آماده باش بوده و به محض نیاز از ظرفیت آنها استفاده خواهد شد.

هنری با بیان اینکه جهادگران مشغول خدمت رسانی به سیل زدگان هستند به اقدامات انجام شده توسط گروه‌های جهادی در این منطقه اشاره و عنوان کرد: بیش از ۳۰ مورد امداد رسانی انجام شده که شامل کمک به خودروهای سانحه دیده و گرفتار در سیل، کمک به تخلیه تعدادی مغازه در حاجی آباد، کمک به تخلیه و لایروبی منازل و محل نگهداری دام و اسکان اضطراری خصوصاً در روستای نوده می‌شود.

کد خبر 6088695

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • ساخت گرمخانه شهرداری ارومیه در حال اجرا است 
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد