Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز در بخشنامه‌ای اعلام کرد: برگ سبز صادرشده از مراکز تعویض پلاک، کافی است و لزومی به اخذ تاییدیه نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی نیست.

متن بخشنامه به شرح زیر است:

«نظر به این که ماده (۳۹) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ تصریحی به ضرورت اخذ و ملاحظه گواهی نقل و انتقال - تحت عنوان تأییدیه نقل و انتقال - قبل از هرگونه انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی ندارد، لذا برگ سبز صادره از مراکز تعویض پلاک، ابرازی از طرف دارنده خودرو که مبین احراز، بررسی و جری تشریفات قانونی مصرحه بوده، کفایت امر را نموده و لزومی به اخذ تأییدیه مورد بحث قبل از انتقال قانونی خودرو در دفاتر اسناد رسمی نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

با توجه به بخشنامه جدید سازمان ثبت اسناد، لزومی به اخذ تائیدیه مورد بحث قبل از انتقال قانونی خودرو در دفاتر اسناد رسمی نیست.

طی ماه‌های اخیر اختلاف شدیدی بین نیروی انتظامی و سازمان ثبت اسناد کشور بر سر برگ سبز خودرو پیش آمده بود و با وجود اعلام پلیس درباره لزوم دریافت برگ سبز خودرو از مراکز تعویض پلاک، سازمان استاد زیر بار نمی‌رفت و برگ سبز پلیس را کافی نمی‌دانست و اصرار داشت که سند خودرو در دفاتر ثبت اسناد نیز تایید شوند.

اختلافات تا جایی پیش رفت که دادستان کل کشور چند روز پیش به موضوع ورود کرد و کار را یکسره کرده و لاعام کرد که تایید سند خودرو در مراکز تعویض پلاک کافی است و نیازی به اخذ تاییدیه دوباره از دفاتر نیست.

کد خبر 628351 برچسب‌ها پلیس - نیروی انتظامی ثبت‌ اسناد و املاک کشور خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس نیروی انتظامی ثبت اسناد و املاک کشور خودرو ایرانی دفاتر اسناد رسمی مراکز تعویض پلاک سازمان ثبت اسناد خودرو در دفاتر نقل و انتقال برگ سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران

شهردار منطقه۱۳ از تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده با اتخاذ تمهیداتی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد هادی علی احمدی اظهار کرد: در سال گذشته در راستای  برنامه ابلاغی سازمان نوسازی و تحقق برنامه 4 ساله چهارم توسعه و تحول شهر تهران مبنی بر نوسازی سالانه 3 درصد پلاک‌ها در بافت‌های فرسوده شهر تهران با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه معاونت شهرسازی و معماری این منطقه براساس برنامه پیش‌بینی شده موفق به تحقق 100 درصدی نوسازی پلاک‌های واقع در بافت فرسوده شده است.

شهرداری تهران در نوسازی بافت فرسوده می تواند الگوی سایر کلانشهرها باشد

وی افزود: با توجه به تشکیل ادارات نوسازی در مناطق 22 گانه که با تلاش‌های سازمان نوسازی شهر تهران در این دوره صورت گرفت، گام مهمی در جهت تسریع و تسهیل نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق انجام شده است که همین امر موجب شده علی‌رغم چالش‌های موجود و ریزدانه بودن املاک واقع در بافت فرسوده این منطقه، با پیگیری‌های بعمل آمده اداره نوسازی 161 پلاک در محدوه مورد نظر  نوسازی شود که این امر منجر به محقق شدن 100 درصدی برنامه ابلاغی توسط سازمان نوسازی شهر تهران شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد