Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی در مورد اظهارات رئیس قوه قضاییه درباره حفظ حقوق متهمان و محکومان و اقدامات صورت گرفته در این زمینه، گفت: رئیس قوه قضاییه شناخت عمیقی از دستگاه قضایی و فرآیندهای رسیدگی به پرونده ها دارد. راهکارهایی که ارائه می‌دهد کاربردی است و در راستای رفع آسیب‌هاست و راهکارهایی است که در عمل به اجرا گذاشته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا، «ذبیح‌الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه روز چهارشنبه در دومین نشست خبری در دوره تحول و تعالی ضمن گرامیداشت دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و شهدای جبهه مقاومت به خصوص امام شهدا افزود: هفته دفاع مقدس یادآور جان فشانی افرادی است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در راه حفاظت‌ و حراست از اسلام و انقلاب و در راه عزت و شرف ایران اسلامی فدا کردند.دفاع مقدس تجسم عینی واقعه کربلا است و در دفاع مقدس مادرانی را مشاهده می‌کنیم که با دست خود لباس رزم بر تن فرزندانشان کردند.

خداییان اضافه کرد: در قیام عاشورا هم دیدیم زمانی که سر فرزند را به‌ سمت مادر پرتاب می‌کنند می‌گوید هدیه ای که داده ام را پس نمی‌گیرم و در دفاع مقدس دیدیم که مادران تنها فرزند خود را از دست داده بودند و حسرت می‌خوردند که فرزند دیگری ندارند به انقلاب تحویل دهند.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: در جنگ تحمیلی عزیزانی را از دست دادیم که مانندی ندارند و همین جنگ دستاوردهای بی نظیری برای ما به ارمغان آورد و به تعبیر حضرت امام راحل (ره) در این جنگ انقلاب را به جهان صادر کردیم.در این جنگ ما دوست و دشمن را شناختیم و از دستاوردهای دوران دفاع مقدس روحیه اعتماد به نفس جوانان بود. امروز اگر در صنایع نظامی، موشکی و هسته ای پیشرفت داریم ناشی از روحیه جوانان ما در دوران دفاع مقدس است. امیدوارم از هدیه گرانقدر شهدا بتوانیم حمایت و امانت داری کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی در مورد اظهارات رئیس قوه قضاییه درباره حفظ حقوق متهمان و محکومان و اقدامات صورت گرفته در این زمینه، گفت: رئیس قوه قضاییه شناخت عمیقی از دستگاه قضایی و فرآیندهای رسیدگی به پرونده ها دارد. راهکارهایی که ارائه می‌دهد کاربردی است و در راستای رفع آسیب‌هاست و راهکارهایی است که در عمل به اجرا گذاشته می شوند.

وی با اشاره به برخی تاکیدات رئیس قوه قضاییه در این زمینه افزود: ریاست قوه قضاییه تاکید دارد که جلب و دستگیری افراد حتما در موارد خاص و بعد از احضار آنها صورت گیرد؛ یعنی به گونه ای نباشد که به صرف یک گزارش ضابط بلافاصله دستور جلب و دستگیری افراد صادر شود؛ بلکه باید افرادی که اتهامی متوجه آن ها هست، احضار شوند و در جریان اتهام قرار گیرند و با آمادگی بتوانند از خودشان دفاع کنند.

خداییان تاکید کرد: حتی احضار افراد باید مستند به دلیل و مدرک باشد و تا زمانیکه قرائنی علیه افراد وجود ندارد از احضار آن‌ها خودداری شود. احضار به صورت الکترونیکی و کاغذی برای مردم جنبه حیثیتی دارد و باید زمانی کسی به دادگاه یا مرجع انتظامی احضار شود که دلایل کافی علیه وی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در همین مرحله اگر کسی احضار، جلب و دستگیر شد، بلافاصله تفهمیم اتهام صورت گیرد و اگر چنانچه صورت گرفت و قاضی قرار تامین در مورد وی صادر کرد از قرار تامین هایی استفاده شود که امکان آزادی شخص وجود داشته باشد. اینگونه نباشد که قاضی سریعا قرار بازداشت موقت صادر کند و جز در موارد خاص نباید قرار بازداشت موقت صادر شود.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار داشت: اگر در مورد کسی قرار تامین کیفری از نوع کفالت یا وثیقه صادر شد این امکان به این فرد داده شود که کفیل یا وثیقه معرفی کند و قبل از اعزام به زندان زمینه آزادی خود را فراهم کند.اگر کسی حتی جلب و دستگیر و قرار بازداشت موقت برای وی صادر شد نیز به خانواده و وکیل دسترسی داشته باشد.

خداییان با اشاره به تاکید رئیس قوه قضاییه درباره تحت نظر قرار دادن افراد و احتیاط لازم در این زمینه، افزود: به جز در مواردی که ضروری است و قاضی تشخیص می دهد، از اعزام فرد به نظرگاه خودداری شود. در مورد بازرسی‌ها نیز ریاست قوه قضاییه تاکید خاصی داشت که بازرسی منازل و اماکن تحت نظر قاضی و با تکیه بر دلیل و مدرک باشد و به راحتی اجازه ورود به منزل افراد داده نشود و از اعطای اختیار کلی به ضابطان خودداری و بازرسی به صورت موردی انجام شود.

خداییان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت پرونده مفتاح خودرو رهنورد و اینکه با فوت متهم ردیف اول پرونده استیفای حقوق شکات چطور انجام می شود، گفت: این شخص به ۱۲ سال و ۶ ماه حبس محکوم شده بود. پرونده در دیوان عالی کشور مطرح است و حدود ۱۷۰۰ شاکی دارد. چنانچه شخص مال داشته باشد اموال بین طلبکاران توزیع خواه

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قوه قضاییه دفاع مقدس جنگ تحمیلی اسلام و انقلاب ایران اسلامی کربلا عاشورا انقلاب جنگ امام راحل جهان دوران دفاع مقدس اعتماد به نفس هسته ای حقوق دستگاه قضایی زندان خانواده سخنگوی قوه قضاییه رئیس قوه قضاییه سخنگوی قوه قضاییه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن پدر شهید در تالش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ،مرحوم نصرالله نعمت زاده پدر شهید جعفر نعمت زاده نخستین شهید ترور شهرستان تالش به علت کهولت سن به دیار باقی شتافت.
پیکر مرحوم نصرالله نعمت زاده در تالش تشییع و در مسجد فاروق اعظم بخش اسالم تالش به خاک سپرده شد.
شهید جعفر نعمت زاده از نیرو‌های داوطلب بسیجی بود که ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ در تالش به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.
پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای اسالم تالش به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد