Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سرهنگ محمدرضاکریم پور معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: براساس ماده 66 قانون خدمت وظیفه عمومی، نیروهای مسلح می بایست تعدادی ازکارکنان وظیفه را بنا به درخواست دولت، در امور امدادی،تولیدی،جهاد کشاورزی ،آموزشی،تحقیقاتی و پژوهشی ،بهداشتی و درمانی، مشروط بر این که به آمادگی رزمی نیروهای مسلح آسیبی وارد نشود در اختیار دولت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این که هدف از بکارگیری سربازان امریه ،افزایش مشارکت در برنامه های مذکور به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و بهره گیری از توانمندی های علمی و تخصصی کارکنان وظیفه است،افزود:دستگاه های امریه دهنده صرفا می توانند مشمولان غیر غایب متخصص را متناسب با نوع وظایف و فعالیت های مورد نیازسازمان مربوطه پذیرش کنند.

سرهنگ کریم پور گفت: مشمولان متقاضی می بایست حداقل سه ماه قبل از اتمام مهلت یکساله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود،برای اعزام به خدمت اقدام کنند و با برگ آماده به خدمت بدون غیبت، از طریق سایت فراخوان سازمان امریه دهنده و یا با پیگیری حضوری از آن سازمان،سیر مراحل کاری را انجام دهند.

او افزود: دستگاه های دولتی مانند؛ وزارت کشور، وزارت نیرو، سازمان بهزیستی ، جهاددانشگاهی و... براساس سهمیه اختصاصی ستاد کل نیروهای مسلح ، نسبت به پذیرش مشمولان اقدام و اسامی مشمولان واجد شرایط،از سوی ستاد کل به سازمان وظیفه عمومی ناجا برای تعیین مرکز آموزش رزم مقدماتی آنان اعلام می شود.

کریم پور با بیان اینکه مدت خدمت این دسته از مشمولان24 ماه است،گفت: حقوق و مزایا و بیمه درمانی این دسته از مشمولان بعهده سازمان امریه دهنده است.

او افزود: اطلاعات کارکنان وظیفه منقضی خدمت از سازمان به کارگیرنده به نیروی مربوطه اعلام شده و اطلاعات آنان توسط یگان مورد نظر در سامانه مشترک نیروهای مسلح ثبت و سازمان وظیفه عمومی پس از بررسی اطلاعات و تایید آن، کارت هوشمند پایان خدمت را صادر می کند .

بکارگیری فناوری های نوین ازاولویت های سازمان وظیفه عمومی ناجا

سرهنگ محمدرضا کریم پور معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران، گفت: بکارگیری فناوری های نوین در خدمات رسانی از اولویت های سازمان وظیفه عمومی ناجاست.

او افزود: ارائه خدمات الکترونیک در سازمان وظیفه عمومی با ورود سامانه های رایانه ای و راه اندازی سامانه جامع وظیفه عمومی از اواخر سال ۱۳۸۳ آغاز و تاکنون سیر تحول شگرفی را سپری کرده است .

سرهنگ کریم پور گفت: این موضوع سازمان وظیفه عمومی را به عنوان یکی از سازمان های پیشرو در عرصه مکانیزاسیون اداری و همچنین ارائه خدمات الکترونیک معرفی کرده است.

او افزود: ارائه خدمات الکترونیکی سازمان به مشمولان و خانواده های آنان موجب تسریع در خدمات دهی ، گزارش گیری با دقت بالاتر و رصد فعالیت های سازمانی با هدف ارتقاء و بهبود کیفیت خدمات رسانی و اطلاع رسانی جامع در حوزه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی را به همراه داشته است.

سرهنگ کریم پور با بیان اینکه بکارگیری فناوری های نوین در خدمات رسانی ازاولویت های سازمان وظیفه عمومی ناجاست، گفت: توانسته ایم با بکارگیری فناوری های نوین فرصتی فراهم کنیم تا مشمولان بتوانند در بستر اینترنت درخواست های خود را در زمینه های خروج از کشور، ثبت معافیت تحصیلی ،استعلام وضعیت، تمدید و تعجیل و... را پیگیری کنند.

او از کاهش مراجعات حضوری به این سازمان خبر داد و افزود: بازنگری فرآیند انواع معافیت های سربازی، به کارگیری پزشکان معتمد برای معاینه اولیه مشمولان و ارتباط سیستمی پزشکان معاین با دفاتر پلیس + ۱۰، ایجاد ارتباط سیستمی با ثبت احوال، سامانه خروج از کشور و معافیت تحصیلی در بستر اینترنت... تاثیر به سزایی در تسریع رسیدگی به درخواست های مشمولان داشته است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: یکی از اقدامات چشمگیر در ارائه مشاوره به مشمولان و خانواده های آنان در زمینه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی، گسترش بستر اینترنتی خدمات مشاوره ای پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir و پایگاه فرهنگی سرباز اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری شده است.

او افزود: همچنین مشمولان در سراسر کشور می توانند از طریق سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ به صورت شبانه روزی از قوانین و مقررات وظیفه عمومی مطلع شده و درصورت نیاز به مشاوره تخصصی از طریق سامانه مذکور درساعات اداری با کارشناسان وظیفه عمومی در سراسر کشور تماس بگیرند.

سرهنگ کریم پور گفت: یکی از دغدغه های مسئولان بهره وری تخصصی و ارتقاء سربازان در نیروهای مسلح بوده است که توانسته ایم با ایجاد سامانه ثبت رزومه تخصصی مشمولان متقاضی اعزام به خدمت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + ۱۰)،ازتوانایی های سربازان در عرصه های مختلف کشور از جمله علمی، دفاعی، امنیتی، انتظامی و .... استفاده کنیم.

او افزود: با ایجاد زیرساخت های لازم، ثبت ۲۶ مورد از امور وظیفه عمومی از جمله ثبت درخواست اعزام به خدمت و معافیت ها،تمدید و تعجیل تاریخ اعزام به خدمت، اصالت کارت ها، توجیه غیبت، اصلاح نشانی محل سکونت و ... در سراسر کشور به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس+10) واگذار شده که این اقدام، صرفه جویی در وقت و هزینه مشمولان را به همراه داشته است.

تشریح ضوابط و مقررات سرباز محقق

سرهنگ محمدرضا کریم پور معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: در راستای استفاده بهینه از توان علمی جوانان تحصیل کرده ،در سال های اخیر فرصتی ایجاد شده تا مشمولان وظیفه دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر بتوانند با انجام پروژه تحقیقاتی در نیروهای مسلح از کسر خدمت بهره مند شوند.

او با بیان اینکه شرط بهره مندی مشمولان از پروژه های تحقیقاتی، نداشتن غیبت است ،گفت: دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر، فارغ التحصیلانی که در مهلت یکساله معرفی خود قرار دارند و دارندگان برگ آماده به خدمت تا موعد اعزام قانونی خود می توانند نسبت به اجرای فعالیت های تحقیقاتی اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران در خصوص نحوه دریافت پروژه تحقیقاتی ،افزود: داوطلبین می بایست به سازمان های نیروهای مسلح و یا مراکز تحقیقاتی مراجعه و تقاضای خود را ارائه و حسب توانمندی آنان به مراکز تحقیقاتی یا معاونت تخصصی مربوط معرفی می شوند و درنهایت در صورت تاییدپروژه در سامانه نیروهای مسلح ثبت می شود.

او گفت: کارکنان وظیفه حین خدمت صرفا مجاز به گرفتن پروژه تحقیقاتی مرتبط با مدرک تحصیلی از نیرو یا سازمان محل خدمت خود می باشند و همچنین کارکنان وظیفه ای که دارای خدمت قبلی هستند می بایست نسبت به اخذ پروژه تحقیقاتی از یگان خدمتی قبلی خود اقدام کنند.

سرهنگ کریم پور با بیان اینکه حداکثر مدت کسرخدمت برای سربازان محقق 12 ماه است،افزود: ثبت اطلاعات مربوط به پروژه کارکنان وظیفه محقق مانند انصراف ، خاتمه کار، عنوان پروژه و... بعهده یگان کسری پروژه می باشد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانیwww.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خدمت وظیفه عمومی سرباز معلم نیروهای مسلح بکارگیری فناوری های نوین سازمان وظیفه عمومی خدمات الکترونیک پروژه تحقیقاتی کارکنان وظیفه اعزام به خدمت نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب سرباز امریه در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف

به گزارش صدای ایران از ایرنا، گروه پژوهشـی مهندسـی صنـایع سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف در نظر دارد از میـان فارغ‌التحصیلان مقطع کارشـناسی ارشد رشته مهندســـی صنـایع، مهندسـی کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات نیروی امریه جذب کند.

طبق اعلام سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، متقاضیان می‌توانند تا تاریخ اعـزام تیـرماه ۱۴۰۳ به بعد رزومـه خود را با موضوع «امریه - نام خانوادگی» به آدرس ایمیل: Tricks@jdsharif.ac.ir ارسال کرده و جهت جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۷۶۴۱۲۹۲ - ۶۷۶۴۱۲۹۱ تماس گیرند.

دیگر خبرها

  • مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • جذب سرباز امریه در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی