Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهزاد باباخانی» روز چهارشنبه در بازدید از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین، افزود : هم اکنون نیمی از صادرات به کشور عراق از مرزهای خسروی و پرویزخان انجام می شود از این رو روانسازی و بهینه سازی زیرساخت های این مرزها بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: امروز در بازدید از این مرز مسایل و مشکلات امر صادرات در قصرشیرین بررسی می شود و ادارات مربوطه باید در اسرع وقت نسبت به پیگیری و برطرف کردن آن ها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قصرشیرین هم در این بازدید گفت: طرح جامع مرز رسمی پرویزخان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این طرح با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان در سال ۹۸ کلنگ زنی شد.

«مرادعلی تاتار» افزود: طرح جامع مرز رسمی پرویزخان شامل احداث ساختمان گمرک، محوطه سازی، سردخانه، انبار، پارکینگ، محل استقرار تجار و محل ترانزیت سوخت و همچنین امکانات رفاهی و محل استقرار تجار و فعالان در مرز است.

به گفته او اجرای طرح جامع مرز رسمی پرویزخان در ۲ مرحله و در سطح ۴۵ هکتار در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: باوجود شیوع ویروس منحوس کرونا و تاثیر آن بر روی صادرات کشور، مرزهای تجاری استان حتی یک روز هم تعطیلی نداشته و تجارت برقرار بوده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.    

۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد. پنج مرز رسمی پرویزخان، خسروی، شیخ صله، شوشمی و سومار در استان اکنون فعال است.

برچسب‌ها مرز پرویز خان قصرشیرین توسعه صادرات توسعه اقتصادی مرز خسروی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان قصرشیرین توسعه صادرات مرز پرویز خان قصرشیرین توسعه صادرات توسعه اقتصادی مرز خسروی مرز رسمی پرویزخان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند

به گزارش خبرنگار مهر، زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین حوالی ازگله در استان کرمانشاه در همسایگی کشور عراق را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت ۴:۰۵ شنبه ۸ اردیبهشت ماه در حوالی ازگله و مرز بین استان کرمانشاه و کشور عراق گزارش شده است.

این زلزله به طول جغرافیایی ۴۵.۴۴و عرض جغرافیایی ۳۵.۳۲ در ۵۶ کیلومتری ازگله و ۶۹ کیلومتری نوسود و ۷۴ کیلومتری نودشه رخ داده است.

خسارتی در رابطه با این زمین لرزه تا به این لحظه گزارش نشده است.

کد خبر 6089422

دیگر خبرها

  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق