Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛  از آنجا که داده‌های صنعتی نشان داد که موجودی ذخایر ایالات متحده به دنبال وقوع 2 طوفان بیش از حد انتظار افزایش یافته و همچنین بیانگر کمبود عرضه با وجود بهبود وضعیت تقاضا است، قیمت نفت روز چهارشنبه بیش از 1دلار افزایش یافت و سودهای یک شبه خود را گسترش داد.

همچنین از آنجا که برخی از اعضای گروه اوپک پلاس برای افزایش عرضه، با وجود کمبود در بازار انرژی و بحران نفت و گاز در اروپا دچار چالش شده‌اند، قیمت‌ها حمایت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاملات آتی نفت خام برنت پس از تجربه 44سنت افزایش قیمت در روز سه‌شنبه، 0.95دلار معادل 1.3درصد افزایش یافت و به 75دلار و 31سنت در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به دنبال 35سنت سود در جلسه معاملاتی گذشته، با 1.07دلار معادل 1.5درصد رشد، به قیمت 71دلار و 56سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

پس از فشار مشکلات گروه املاک و مستغلات چینی اورگراند در روز دوشنبه روی بازارهای بزرگ، تمرکز بازار نفت به سمت نگرانی‌های محدودیت عرضه معطوف شد.

راویندا رائو، نایب رییس کامودیتی‌ها در کارگزاری کوتاک اذعان داشت: "به دنبال انتشار گزارش موسسه نفت آمریکا که نشان‌دهنده کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته است، قیمت نفت پشتیبانی شد."

وی در ادامه گفت: "با این حال، قیمت‌ها هنوز در انتظار داده‌های اداره اطلاعات انرژی که اواخر امروز منتشر می‌شود و همچنین تصمیم در خصوص سیاست‌های پولی فدرال رزرو است. در آینده نزدیک، نفت خام ممکن است هم‌راستا با بازارهای بزرگ‌تر، با تمرکز بر سیاست چین و فدرال رزرو حرکت کند."

منابع بازار، با استناد به داده‌های موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه، اعلام کردند که موجودی ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 17سپتامبر، 6.1میلیون بشکه کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که این رقم بسیار بیشتر از میزان پیش‌بینی شده بود. بازار امروز در انتظار داده‌های دولتی ایالات متحده برای تایید نهایی افت ذخایر است.

جفری هالی، تحلیلگر کارگزاری OANDA اظهار کرد: "با توجه به تنوع عوامل حمایتی در فضای انرژی، به ویژه قیمت بالای گاز طبیعی، در حال حاضر به احتمال زیاد کاهش قیمت‌ها کوتاه مدت باشد."

پربیننده ترین ثبت نام ایران خودرو ( فرصت پایانی ) ثبت نام خودرو / چری تیگو ۵ IE مدیران خودرو به حساب کدام ایرانی ها ۴۸۰ هزار تومان واریز شد؟ ثبت نام سایپا ( فرصت پایانی ) قیمت یخچال فریزر سامسونگ /۲۹شهریورماه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم

به گزارش صدای ایران از ایرنا، آمار‌های بانک مرکزی از شاخص‌های پولی حاکی از آن است که رشد حجم پول در زمستان سال گذشته به کمتر از ۲۵ درصد رسید.

شاخص رشد حجم پول، یکی از معیار‌های سنجش انتظارات تورمی در جامعه به شمار می‌رود. در شرایطی که جامعه انتظار افزایش تورم را داشته باشد، افراد با هجوم به بازار دارایی‌ها و خرید کالا‌های سرمایه‌ای نظیر طلا، ارز و ...، تلاش می‌کنند سرمایه‌های خود را از تورم حفظ کنند. این اقدام با تبدیل شبه پول به پول، باعث افزایش سریع حجم پول می‌شود و سهم پول به عنوان بخش سیال نقدینگی را افزایش می‌دهد.

بالا رفتن نرخ رشد حجم پول به معنی رشد تقاضا و در نتیجه رشد تورم از ناحیه افزایش تقاضاست؛ بر همین اساس، کاهش نرخ رشد حجم پول، به معنای فروکش کردن انتظارات تورمی و حاکم شدن چشم انداز مثبت از روند نزولی تورم در ماه‌های پیش رو است.

اجرای سیاست تثبیت اقتصادی توسط بانک مرکزی طی حدود ۱۵ ماه گذشته، باعث شده بازار ارز و دیگر بازار‌های دارایی ثبات بیشتری را نسبت به پیش از اجرای این سیاست تجربه کنند. محمدرضا فرزین از زمان ورود به بانک مرکزی، با معرفی و اجرای سیاست تثبیت، «پیش‌بینی‌پذیر کردن شاخص‌ها» را هدف خود از اجرای سیاست تثبیت اعلام کرد.

تورم نقطه به نقطه در آستانه بازگشت به کانال ۲۰ درصدی

آخرین گزارش‌های مراجع آماری هم نشان می‌دهد نرخ تورم در فروردین در ادامه روند ماه‌های اخیر نزولی بوده است.

در همین رابطه مرکز آمار از بازگشت تورم سالانه به کانال ۳۰ درصد خبر داد و اعلام کرد نرخ تورم سالانه در فروردین امسال به ۳۸.۸ درصد کاهش یافته است.

طبق اعلام مرکز آمار، تورم نقطه به نقطه هم در فروردین امسال به ۳۰.۹ درصد کاهش یافت و در آستانه بازگشت به کانال ۲۰ درصدی است. بانک مرکزی هم به تازگی از کاهش تورم نقطه به نقطه مصرف کننده به کمتر از ۳۵ درصد خبر داد.

دیگر خبرها

  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتظارات تورمی کم شد
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتطارات تورمی کم شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟