Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@23:12:59 GMT

چگونه دادخواست بنویسیم؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۶۶۶۱

چگونه دادخواست بنویسیم؟

تنظیم دادخواست و شکایت‌نامه امری تخصصی محسوب می‌شود که رعایت اصول آن می‌تواند در نتیجه دعوا موثر باشد. در این قسمت نحوه نگارش دادخواست برای انواع دعاوی را آموزش می‌دهد. از آنجا که تنظیم دادخواست حسب مورد می تواند متفاوت باشد. بنابراین ممکن است در یک موضوع واحد از فرم واحدی استفاده نشود و پس مطالب مندرج در این قسمت صرفاً جنبه ارشادی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: تنظیم دادخواست و شکایت‌نامه امری تخصصی محسوب می‌شود که رعایت اصول آن می‌تواند در نتیجه دعوا موثر باشد.  در این قسمت نحوه نگارش دادخواست برای انواع دعاوی را آموزش می‌دهد. از آنجا که تنظیم دادخواست حسب مورد می تواند متفاوت باشد. بنابراین ممکن است در یک موضوع واحد از فرم واحدی استفاده نشود و پس مطالب مندرج در این قسمت صرفاً جنبه ارشادی خواهد داشت.



دادخواست طلاق به درخواست زوجه


 زوجه در مواردی می تواند از دادگاه تقاضای طلاق نماید و نمی توان بیان داشت به طور مطلق عنان طلاق در دست مرد است.
نمونه دادخواست طلاق به درخواست زوجه
خواهان: زوجه
خوانده: زوج
خواسته:
صدور حکم الزام زوج به طلاق با احراز شرایط اعمال وکالت در طلاق ماده 26 ق.ح.ج (عسر و حرج به جهت سوء رفتار و سوء معاشرت زوج و نداشتن امنیت جانی
دلایل و منضمات:
– فتوکپی مصدق سند نکاحیه
– گواهی پزشکی قانونی
– استماع شهادت شهود
– تصویر شکواییه کیفری مبنی بر ضرب و شتم و تهدید
شرح دادخواست:
ریاست محترم دادگاه خانواده
با سلام
احتراماً به استحضار می رساند:
1. اینجانب … به در مورخ … و به موجب سند نکاحیه شماره … در دفتر ازدواج شماره … به عقد دایم خوانده درآمده و حاصل این ازدواج یک فرزند مشترک دختر دو ساله می باشد.
2. خوانده در طی یک سال اخیر به کرات بنده را مورد ضرب و شتم و تهدید و آزار جسمی قرار داده است. به طوریکه بنده در منزل مشترک به هیچ عنوان به لحاظ جانی در امنیت نبوده ام.مراتب تکرر درگیری و ضرب و شتم توسط خوانده مستند به گزارش های ضابط قضایی که به پیوست ارائه گردیده است محرز می باشد. اما بواسطه ترس از خوانده و نیز تلاش برای حفظ زندگی مشترک خود، هیچگاه اقدام به شکایت قانونی نکردم. اما در مورخ … خوانده ضمن ضرب و شتم شدید اقدام به بیرون نمودن من از منزل مشترک نیز نموده است.
3. علی ای حال با توجه به اینکه ادامه زندگی مشترک غیرممکن است و بنده بیم جان خود را دارم، با تقدیم این دادخواست صدور گواهی عدم امکان سازش جهت اجرای صیغه طلاق مورد استدعاست.
منبع: میزان برچسب ها: دادخواست ، ناطقان ، شکایت ، زوجه ، ارشاد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دادخواست ناطقان شکایت زوجه ارشاد تنظیم دادخواست ضرب و شتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباسی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع در باره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد که رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط  حاشیه ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • ایمیل‌ها کدام ویژگی‌های شخصیتی را افشا می‌کنند؟