Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادعای بایدن درباره تلاش برای اجرای پروتکل الحاقی توسط همه کشورها بیشتر به یک طنز تلخ شباهت دارد چرا که آمریکا خود بزرگترین ناقض قوانین آژانس و زمینه‌ساز بحران هسته‌ای در جهان است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام نورنیوز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پیام خود به مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از همه کشورها خواسته بود پروتکل الحاقی را اجرا کنند!   او افزوده بود: با همین هدف، آمریکا همچنان به دنبال بازگشت متقابل با ایران به برجام و خلع کامل سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بایدن با این ادعاها در حالی تلاش کرده آمریکا را حامی امنیت و قوانین بین‌الملل معرفی کند که:

نخست؛ آمریکا نه تنها اقدامی برای نابودسازی هزاران کلاهک هسته‌ای خود از جمله 200 کلاهک هسته‌ای مستقر در اروپا صورت نداده بلکه 700 میلیارد دلار برای بهینه‌سازی این تسلیحات اختصاص داده که نقض کامل قوانین آژانس، پروتکل الحاقی و منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است.   آمریکا با برهم زدن توافقات گذشته با روسیه مبنی بر کاهش تسلیحات هسته‌ای عملا زمینه‌ساز رقابت جدید هسته‌ای در جهان شده است. البته نباید فراموش کرد که آمریکا تنها استفاده کننده از بمب هسته‌ای علیه مردم است که جنایتی بزرگ را در ژاپن رقم زده و همچنان از عذرخواهی در قبال این جنایت خودداری کرده است.

دوم؛ متحدان اروپایی آمریکا از جمله انگلیس و فرانسه رسما از نوسازی و حتی افزایش کلاهک‌های هسته‌ای خود خبر داده‌اند حال آنکه آمریکا هیچ اقدامی برای مقابله با این رفتار صورت نداده است.

سوم؛ آمریکا همواره به حمایت از پنهان‌کاری هسته‌ای رژیم صهیونیستی پرداخته و حتی اجازه بازرسی و اقدام عملی آژانس درباره مراکز هسته‌ای این رژیم را نداده است حال آنکه رژیم صهیونیستی با دهها کلاهک هسته‌ای تهدیدی بزرگ برای امنیت منطقه و جهان است.   چهارم؛ به اذعان آژانس تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز و تحت نظارت آژانس بوده و لذا جوسازی ضد ایرانی بایدن یک دروغ و فریب کاری است.   پنجم؛ بایدن در حالی ادعای تعامل در خصوص برجام را دارد که این کشور همچنان همان سیاست تحریم و تهدید را اجرا می‌کند و حاضر به لغو تحریم‌ها نیست و حتی با کارشکنی‌ زمینه‌ساز انحراف آژانس از رویکرد فنی به رویکرد غیرسازنده سیاسی در قبال ایران شده است.

ششم؛ آمریکا در اقدامی ناقض تمام تعهدات بین‌المللی و منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، در کنار انگلیس متعهد به تسلیح استرالیا به زیردریایی هسته‌ای شده است، اقدامی که در کنار ایجاد رقابت هسته‌ای در جهان زمینه‌ساز ناامنی و بحران امنیتی در جهان خواهد شد.   با توجه به آنچه ذکر شد می‌توان گفت که ادعای بایدن درباره تلاش برای اجرای پروتکل الحاقی توسط همه کشورها بیشتر به یک طنز تلخ شباهت دارد چرا که آمریکا خود بزرگترین ناقض قوانین آژانس و زمینه‌ساز بحران هسته‌ای در جهان است.   نکته مهم آنکه سابقه تاریخی آمریکا در استفاده از بمب هسته‌ای در ژاپن و بسیاری از مناطق جهان که به کشتار هزارن انسان بی‌گناه منجر شده است در کنار رفتار آمریکا در تروریسم‌پروری و نیز اقدام اخیر در خروج غیرمسئولانه این کشور از افغانستان، بیانگر غیر قابل اعتماد بودن این کشور و احتمال استفاده آن از تسلیحات هسته‌ای است لذا اجماع جهانی برای مقابله با تهدیدات آمریکا علیه جهان از جمله در حوزه هسته‌ای امری مهم برای تحقق امنیت و ثبات بین‌الملل خواهد بود.   بیشتر بخوانید: سردرگمی بنت به‌دلیل نفوذ گسترده در دستگاه اطلاعاتی اسرائیل   انتهای پیام/ برچسب ها: انرژی هسته‌ای پروتکل الحاقی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انرژی هسته ای پروتکل الحاقی تسلیحات هسته ای هسته ای در جهان پروتکل الحاقی زمینه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

یک حساب توئیتری امنیت دولتی آمریکا که به زبان فارسی منتشر می‌شود از تعیین جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای اطلاعاتی در مورد ۳ مرد ایرانی به عنوان هکر خبر داد.
 
به گزارش یورو نیوز؛ برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر. ک»، «ک. ب. س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.
 
به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

tags # آمریکا ، هکر سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است