Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@19:36:01 GMT

آغاز فرآیند ایفای تعهدات صادرات ریالی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۷۱۷۷

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از آغار فرآیند ایفای تعهدات صادرکنندگان ریالی خبر داد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام  روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک با اشاره به مفاد بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۱۴۰۰-۱۳۹۷در خصوص ایفای تعهدات فروش ریالی به سایر کشور‌ها در بازه زمانی ۲۲فروردین تا ۱۶مردادماه سال ۱۳۹۷ اظهار داشت: بر اساس فراخوان‌های انجام شده تعداد ۳۲۲صادرکننده نسبت به ارائه اسناد و مدارک مربوط به فروش ریالی به کشور‌های عراق و افغانستان شامل ۷هزارو ۳۴۱پروانه صادراتی به ارزش حدود ۴٠٠میلیون یورو اقدام نموده اند که پس از بررسی در کمیته اقدام ارزی نسبت به تایید یا عدم تایید فروش ریالی و در نهایت ایفای تعهدات ارزی اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تعداد پروانه‌های صادراتی متعلق به صادرکنندگان متنوع بوده و بیشترین تعداد پروانه صادراتی متعلق به یک صادرکننده ۶۷۳کوتاژ و به ارزش ۵۲میلیون یورو بوده است.
رئیس کمیته اقدام ارزی ادامه داد: از نظر موقعیت جغرافیایی صادرکنندگان نیز بیشترین پروانه صادراتی در این بخش، متعلق به صادرکنندگان استان تهران با۲ هزارو ۳۹ پروانه صادراتی به ارزشی معادل ۱۱۲میلیون یورو و کمترین تعداد متعلق به استان خراسان جنوبی با ۲کوتاژ و به ارزش ۲۲هزار یورو است.
پیمان پاک خاطر نشان ساخت: تعداد ۴هزارو ۵۳۷ پروانه صادراتی به ارزش ۲٠۱میلیون یورو متعلق به واحد‌های تولیدی و ۲ هزارو ۸٠۴ پروانه صادراتی به ارزش ۸۶میلیون یورو متعلق به واحد‌های غیر تولیدی بوده است.
وی با تاکید بر ضرورت تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان گفت: تلاش می‌شود با برنامه ریزی لازم، شرایطی فراهم شود که صادرکنندگان بتوانند با طیب خاطر نسبت به انجام فعالیت صادراتی و در نهایت ایفای تعهدات ارزی صادراتی خود در اسرع وقت اقدام کنند.       بیشتر بخوانید: استفاده از نرخ صفر مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان سال۹۷

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی تعهدات ارزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تعهدات ارزی پروانه صادراتی به ارزش ایفای تعهدات تعهدات ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری گفت: یک شرکت چینی ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تهیه ماشین آلات کشاورزی و راه اندازی خط تولید این تجهیزات با هدف افزایش مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران سرمایه گذاری خواهد کرد    سید عباس حسینی افزود: این شرکت در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی را از چین وارد می‌کندشد و در گام‌های بعدی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران راه اندازی خواهد شد   او با بیان این این سرمایه گذاری در راستای تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین انجام می‌شود، ادامه داد: ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار پارسال از مازندران به چین صادر شده و بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرده است. مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: همکاری مازندران و شرکت‌های چینی چند بعدی است و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استان‌های چین نیز در دستور کار قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند