Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان جامعه ورزش خوزستان در طرح سراسری اهدای خون جامعه ورزش کشور شرکت کردند.

منصور روزدار رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انجام طرح سراسری اهدای خون جامعه ورزش کشور که امروز (چهارشنبه) با حضور جامعه ورزش خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حرکتی که فدراسیون پزشکی ورزشی به حمایت از سلامت جامعه برداشته است، ما نیز هم قدم و همسو با فدراسیون در این حرکت شریک بودیم و مطابق با برنامه‌ریزی فدراسیون و با هماهنگی با ورزشکاران استان، اقدام به یک کار بزرگ یعنی اهدای خون در استان خوزستان داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با هماهنگی که هیات پزشکی ورزشی استان با سازمان انتقال خون خوزستان انجام داد، شرایط برای اهدای خون ورزشکاران مهیا شد که در این زمینه نیز ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها همسو با هیات پزشکی ورزشی استان و شهرستان‌ها در انجام این کار خیر همگام شدند و قدمی در راه تعالی و سلامت جامعه برداشته شد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان تاکید کرد: این روند و حرکت نباید به یک روز ختم شود زیرا همیشه نیاز به خون به صورت ثابت و گسترده در جامعه ما وجود داشته است و گاهی یک کیسه خون می‌تواند جان یک عزیز را نجات دهد و کمبود آن می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد. از همه افراد جامعه به ویژه جامعه ورزشکاران می‌خواهم این روند را به صورت مستمر در زندگی خود قرار دهند.

وی بیان کرد: خون‌دهی به صورت هر چهار ما یک بار هیچ ایرادی ندارد، فقط ورزشکار حرفه‌ای اگر زمان حضورش در مسابقات نزدیک است، شاید یکسری محدودیت‌ها برای او وجود داشته باشد اما در سایر موارد محدودیتی نیست و سلامت فرد را به خطر نمی‌اندازد و گاها خون‌دهی می‌تواند برای سلامت فرد نیز کمک‌دهنده باشد زیرا اگر افزایش ذخیره آهن در بدن‌مان وجود داشته باشد، این موضوع می‌تواند به کبد، چشم، کلیه و سایر قسمت‌های بدن آسیب برساند و ما با اهدای خون می‌توانیم از ایجاد عارضه جلوگیری کنیم. هنگامی که خون‌دهی صورت می‌گیرد، باتوجه به پایش سلامتی از سوی سازمان انتقال خون، در زمینه بیماریابی نیز کمک‌دهنده است و فرد می‌تواند با خون‌دهی یک پایش از سلامتی از خود داشته باشد.

روزدار در پایان نیز از فدراسیون پزشکی ورزشی برای انجام طرح سراسری اهدای خون جامعه ورزش کشور تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اخبار ورزشی خوزستان اهداي خون طرح سراسری اهدای خون جامعه ورزش کشور هیات پزشکی ورزشی خون دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود

سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی؛ دکتر محمدرسول خدادای سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در حاشیه مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی که به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد؛ گفت: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در این مجمع سالانه برنامه‌های خود را برای سال ۱۴۰۳ مطرح کرد و با اخذ رای از سوی اعضاء این مجمع به تصویب آن‌ها پرداخت.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های پیش روی این فدراسیون در سال ۱۴۰۳ شامل: برگزاری اولین دوره بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی، اعزام و شرکت دانشجویان ورزشکار در بازی‌های جهانی و مسابقات آسیایی، برگزاری اردو‌های آمادگی دانشجویان کشور برای شرکت در سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان، برگزاری لیگ‌های دانشجویی و برخی فعالیت‌های دیگر می‌شود.

دکتر خدادادی با اشاره به اینکه سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان به میزبانی کشور آلمان برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مصمم است تا در رشته‌هایی که دانشجویان ما حرفی برای گفتن دارند، بتواند شرایط را محیا سازد.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی خاطرنشان ساخت: لیگ‌های دانشجویی سال گذشته در ۳ رشته ورزشی برگزار شده‌اند در سال جاری ان شاء الله قصد داریم تعداد آن‌ها را با افزایش ۷ لیگ دیگر گسترش دهیم. امیدوار هستیم این روال ادامه یابد تا در نهایت شاهد پویایی و بالا رفتن میزان مشارکت در ورزش دانشگاهی باشیم.

دیگر خبرها

  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • چهارسوی ورزش خوزستان
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور