Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:14:33 GMT

نماینده مجلس: نقشه راه کشاورزی کشور در دست تدوین است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۷۳۵۸

نماینده مجلس: نقشه راه کشاورزی کشور در دست تدوین است

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گزارش چهارشنبه خود به نقل از محمد جواد عسکری در جریان سفر به شهرستان‌های داراب و زرین دشت با بیان اینکه برای اولین بار بعد از انقلاب بیشترین بودجه و اعتبار سالانه بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۰ رقم خورده است تصریح کرد: در راستای برنامه هفتم توسعه در بخش کشاورزی به طور ویژه برنامه داریم و نیاز است که بانک کشاورزی نیز با جدیت ورود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، در خصوص میزان نیاز کشور به ذرت، سویا و جو گفت: هم‌اینک میزان تولید ذرت در کشور سه میلیون تن و میزان نیاز ما ۹ و ۲ دهم تن است و نیاز ما به سویا چهار و سه دهم تا چهار و نیم میلیون تن است که از این میزان ۳۰۰ هزار تن تولید داریم.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین نیاز ما به جو نیز ۶.۶ میلیون تن است که هم‌اینک نیمی از این میزان در کشور تولید می‌شود.
عسکری گفت: کشور گرفتار یک جنگ اقتصادی تمام عیار است و وضعیت نهاده های دامی، به گونه‌ای شده که سفره های مردم آسیب دیده و تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان هم نسبت به این موضوع گله‌مند هستند.
وی، با اشاره به تجمیع برخی وظایف وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صمت و نیرو افزود: مباحث واردات و صادرات که وزارت صمت آن را دنبال می‌کرد در قالب اختیارات وزارت جهاد کشاورزی گنجانده شده و به زودی بخش آب کشاورزی نیز از وزارت نیرو به وزارت جهاد کشاورزی انتقال داده خواهد شد تا هر مجموعه در راستای وظایف خود پاسخگو باشند.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، فضای بخش کشاورزی را فضایی شکننده توصیف کرد و گفت: کارشناسان بخش کشاورزی باید دغدغه اول و آخرشان مشکلات این حوزه باشد.
عسکری ادامه داد: با توجه به ورود به کشت پاییزه، باید نهاده های کشاورزی همچون بذر، سم و کود در دسترس کشاورزان باشند و کسانی هم که نهاده ندارند اعلام کنند تا وزارت جهاد کشاورزی این مسئله را پیگیری کند.

مطالبه‌گری حق تولید کنندگان بخش کشاورزی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس هم بر لزوم حمایت کامل از تولید کنندگان بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: اینها ماموریت تامین امنیت غذایی کشور را برعهده دارند و باید به شکل مستمر بخش کشاورزی را به طور کمی و کیفی توسعه دهند، بنابراین مطالبه گری حق آنها است.
احمد طمراسی افزود: امروز کشور ما در حوزه تامین مواد غذایی یک کشور وابسته نیست و تمام مولفه‌های اقتصادی بخش نشان می‌دهد با تمام موضوعات و ناملایمات مطالبات جدی بخش کشاورزی در حال کاهش نیست.
او ادامه داد: مطالبات بهره برداران این بخش در جهت ایجاد مجتمع‌های دامی و توسعه فضای کسب و کار نیز بیانگر موفقیت این افراد است.
وی، با اشاره به ثبت اسامی دریافت کنندگان نهاده‌های دامی در سامانه سپند و پورتال سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: انتشار این لیست به منظور شفاف سازی و جلوگیری از تخلف صورت گرفته و با متخلفان هم به شکل جدی برخورد خواهد شد.
طمراسی افزود: ارز مورد نیاز مرغداران در شرایط سخت اقتصادی کشور تامین شده و افرادی که جوجه را با قیمت بیش از چهار هزار و ۲۰۰ تومان بفروشند به تعریزات معرفی و اگر وسعت مرغداری از یک میزان بالاتر باشد به عنوان اخلال در نظام اقتصادی به پلیس امنیتی معرفی خواهند شد.
طمراسی با اشاره به اینکه قانون های خوبی در این دوره مجلس تصویب شده است، اظهار کرد: موضوع شورای نرخ گذاری محصولات کشاورزی که اکنون در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، یکی از بهترین ها است که نیاز به حمایت بیشتر مجلس محترم دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی موضوعات مرتبط با بخش کشاورزی را به خوبی مدیریت و پیگیری می کند، گفت: انتظار می رود سهم ارز بری سموم کشاورزی و یارانه بخش کشاورزی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
شهرستان‌های داراب و زرین دشت به ترتیب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری و ۲۷۴ کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کشاورزی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کشاورزی شیراز مجلس شورای اسلامی کشاورزی شیراز فارس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس وزارت جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است

نماینده مردم مهاباد گفت: مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجودعدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳٪ رسید و ۵٪ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید