Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@10:20:26 GMT

بازخواست فیس بوک درباره تبعیض به نفع سلبریتی ها

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۷۴۲۲

بازخواست فیس بوک درباره تبعیض به نفع سلبریتی ها

هیات نظارت فیس بوک خواهان توضیحاتی از فیس بوک درباره یکی از سیستم های داخلی شرکت است که به کاربران رده بالا اجازه می دهد محتوای مخرب را پست کنند و مجازات نشوند.

 هیأت نظارت نیمه مستقل فیس بوک اعلام کرد سیستم XCheck این شرکت را بررسی می‌کند. این درحالی است که گزارشی از نشریه وال استریت ژورنال نشان داد این شرکت از سیستم‌های داخلی برای بازبینی محتوای کاربران رده بالا استفاده می‌کند و به این ترتیب قوانین پلتفرم درباره آنها اجرا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش وال استریت ژورنال نشان می‌دهد بیشتر محتوایی که سیستم بررسی متقابل نسبت به آنها هشدار می‌دهد، بررسی نمی‌شوند. این امر به سلبریتی ها، سیاستمداران و دیگر افراد رده بالا اجازه می‌دهد بدون هیچ عواقبی قوانین پلتفرم را زیر پا بگذارند.

در همین راستا هیأت نظارت فیس بوک روز گذشته اعلام کرد در این باره جلسه‌ای با فیس بوک برگزار می‌کند و توضیحات شرکت را به عنوان بخشی از گزارش شفافیت در اکتبر منتشر می‌کند. همچنین این هیأت ممکن است توصیه‌های دیگری نیز انجام دهد، هرچند فیس بوک ملزم به رعایت آنها نخواهد بود.

در گزارش وال استریت ژورنال اشاره شده بود بسیای از کاربران رده بالا از سیستم بررسی محتوایXCheck سواستفاده می‌کنند و محتواهایی درباره آزار و تشویق به خشونت را پست می‌کنند. در حالت معمول انتشار چنین محتوایی به انجام اقداماتی از سوی فیس بوک منجر می‌شود. اما به نظر می‌رسد قوانین فیس بوک برای عده‌ای از کاربران اجرا نمی شود.

این پلتفرم به نشریه مذکور گفته بود هدف از طراحی سیستم مورد نظر ایجاد گامی اضافی برای اجرای سیاست‌هایی درباره محتوا است که احتمالاً نیازمند درک بیشتری است. این شرکت انتقادات را نیز قبول کرده و مشغول برطرف کردن چالش‌ها است./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رده بالا فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود

ایتنا - شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات LTE/۴G برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود.
قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

دیگر خبرها

  • معلمان سلبریتی که نمی‌شناسید!
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!