Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@00:27:03 GMT

پایانه صادراتی جیرفت به بهره برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۸۲۵۲

پایانه صادراتی جیرفت به بهره برداری می‌رسد

ذبیح الله اعظمی ساردوئی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و عضو در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  گفت: پایانه صادراتی گلشن آرا جیرفت که از ۸ سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده بود در آبان یا آذرماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: پایانه صادراتی گلشن آرا با استفاده از تجهیزات پیشرفته ظرفیت بسته بندی و صادرات ۶۰ هزار تن محصول کشاورزی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعظمی تصریح کرد: شرکت گلشن آرا در بخش مشارکت با کشاورزان، بذور مورد نظر را تهیه کرده تا در قالب کشاورزی قراردادی به کشاورزان تحویل و محصول نهایی را بسته بندی و صادر کند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: رایزنی‌ها و مقدمات لازم به منظور حضور و سرمایه‌گذاری یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه صنایع لبنی و غذایی در جنوب استان کرمان فراهم شده است.

او افزود: کارشناسان این واحد تولیدی از منطقه بازدید کرده و مقرر شده است، اراضی به منظور احداث واحد‌های صنایع تبدیلی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد تا بتوانند در حوزه کشاورزی قراردادی و صادرات محصولات فرآوری شده اقدام کنند.

اعظمی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور در حوزه کشاورزی کمبود و عدم راه اندازی صنایع تبدیلی است، گفت: برخی از واحد‌های تولیدی تسهیلات ارزی و ریالی و زمین دولتی دریافت کرده اند، اما فعالیت و تولیدی ندارند، متاسفانه در شرکت نیلی صنعت عنبرآباد پس از گذشته یک سال هیچگونه پیشرفت فیزیکی در خط تولید سس هزار جزیره، رب گوجه فرنگی و آی کیو اف یا انجماد سریع نداشته است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: محصولات متنوعی در جنوب استان کرمان از جمله سبزیجات تولید می‌شود که با استفاده روش انجماد سریع یا آی کیو اف، و روش‌های دیگر از جمله وکیوم و استریل می‌توان این محصولات را بدون استفاده از کامیون یخچال دار آن را نگهداری و صادر کرد.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهره برداری سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، ابوالفضل اسناوندی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش با قدردانی از آماده شدن و تجهیز سریع و به موقع محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌ها (دیسپچ) در کیش، گفت: امیدواریم با جابجایی انجام شده، تاخیر پرواز‌ها کاهش پیدا کند و تشریفات پیش از پرواز و بررسی پرواز‌ها افزایش یابد.

در این مراسم مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش و جمعی از معاونین و مدیران شرکت هواپیمایی کیش حضور داشتند.

دیسپچ به مراحل اعزام و آماده سازی یک پرواز گفته می‌شود و دقیقا همراه با رعایت دقیق مقررات و قوانین فنی و ایمنی به همراه رعایت نکات سازمان‌های بین المللی برای پرواز است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد