Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز روز چهارشنبه در چهارصد و یازدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، سهل انگاری و عدم تمایل برخی از شهروندان در مراجعه به مراکز واکسیناسیون را به منزله هشداری برای تهدید سلامت عمومی جامعه دانست.

 مهرزاد لطفی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره، شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان، مدافعان میهن و آغاز هفته دفاع مقدس گفت: این روزها شباهت بسیاری به روزهای دفاع مقدس دارد و مدافعان سلامت با لباس دیگری در پوشش سفید مقابل دشمن نامرئی مشغول به مقابله با بیماری منحوس کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدافعان سلامت با دفاع شبانه روزی و بی وقفه در مراکز بهداشتی و درمانی در حال خدمت رسانی و نجات جان مردم هستند، از تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه تمامی کارکنان مجموعه سلامت به ویژه کارکنان خط مقدم مبارزه با کرونا در حوزه بهداشت و درمان تقدیر کرد.

 لطفی با تاکید بر ایستادگی و تلاش جانانه تمامی دستگاه های اجرایی در این بحران، هفته دفاع مقدس را به تمام مدافعان میهن و سلامت تبریک گفت و از سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان برای حمایت از مجموعه سلامت در نبرد با کرونا قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۶۸ درصد جمعیت بالای هجده سال استان دز اول و حدود ۲۸درصد نیز دز دوم واکسن علیه بیماری کووید۱۹ را دریافت کرده اند که با همکاری مسوولان استان و راه اندازی مراکز جدید واکسیناسیون، تا دو ماه آینده شاهد واکسینه شدن درصد قابل توجهی از مردم استان هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با وجود مراکز تجمیعی واکسیناسیون علیه کرونا در استان، می توانند بدون هیچ معطلی در کوتاه ترین زمان ممکن واکسن خود را دریافت کنند.

او در بخش دیگری از نشست چهارشنبه این ستاد با اشاره به بستری ۳۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان طی ۲۴ ساعت گذشته و مراجعه نکردن برخی افراد به مراکز واکسیناسیون، از مردم خواست تا ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات، در صورتی که تا کنون واکسن علیه کرونا را دریافت نکرده اند، در نخستین فرصت با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، ضمن حفظ سلامت خود در برابر این بیماری، در تامین سلامت عمومی جامعه سهیم شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی آخرین وضعیت کرونا در استان فارس گفت: با توجه به آمار بالای ورودی جدید به بیمارستان های برخی از شهرستان های استان در طی روزهای اخیر، مهمترین راهکار برای مقابله با وضعیت موجود، کاهش زمینه های ابتلا به بیماری است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا چهارشنبه سی و یکم شهریور ۱۴۰۰، اعلام کرد.

عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۹۰۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۹۷ هزار و ۹۳۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

 همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۸۰ هزار و ۵۷۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۹ هزار و ۸۱۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۳۷ هزار و ۸۰۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او با اشاره به بستری ۳۲۸ بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را 2 هزار و ۴۸۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۵۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن هشت هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۵۶۸ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۳۸۴ هزار و ۵۲۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با اعلام اینکه تاکنون، 2 میلیون و ۸۰ هزار و ۳۴۳ دز واکسن در نوبت اول و ۸۳۲ هزار و ۶۸۰ دز واکسن در نوبت دوم به مردم استان تزریق شده است، افزود: مجموع تعداد دز تزریق شده واکسن کرونا تاکنون در فارس به 2 میلیون و ۹۱۳ هزار و ۲۳ دز رسیده است.

همتی همچنین از ارائه خدمات تشخیص سرپایی، معاینه و درمان به هزار و ۵۲۳ بیمار مشکوک و دارای علائم مراجعه کننده به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا(۱۶ ساعته) در فارس خبر داد.

او با اعلام اینکه در حال حاضر تزریق واکسن برای افراد ۱۸ سال به بالا و دانش آموزان سال آخر متوسطه انجام می شود، گفت: همچنین از امروز متولدان یکم مهر ۱۳۸۲ تا یکم مهر ۱۳۸۳ فراخوان شده اند تا برای دریافت واکسن با نام نویسی در سامانه https://salamat.gov.ir/ و دریافت پیامک نوبت دهی به مراکز واکسناسیون مراجعه کنند.

راه اندازی بزرگترین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شیراز و استان فارس

او از راه اندازی بزرگترین مرکز تجمیعی واکسیناسیون شیراز و استان فارس در حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) خبر داد و افزود: این مرکز با همکاری سپاه فجر استان، شورای هماهنگی بانک ها و شهرداری شیراز، آماده خدمت رسانی به مردم است.

این مقام مسوول در دانشگاه از مردم خواست تا ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان به پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون در سراسر استان مراجعه و واکسن کروناویروس دریافت کنند.

برچسب‌ها طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 شیراز طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم

هموارسازی معابر شهر جهت سهولت تردد شهروندان از مسائل با اهمیتی است که مسئولان شهری باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

مدتی است مسئولان ناحیه ۲ شهرستان آران و بیدگل اقدام به تعمیر و بهسازی روکش آسفالت معابر کردند این اقدام موجب شادمانی شهروندان شد.

شهروند خبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • ببینید | تصاویری از خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؛ عصبانیت شهروندان از مسئولان
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند