Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرانجام با افزایش سرعت واکسیناسیون در سراسر کشور و کاهش موارد ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در اغلب استان‌های کشور و درنهایت منفی شدن شیب این بیماری، شاهد تغییر رنگ تهران و برخی دیگر از نقاط کشور از شرایط قرمز به شرایط نارنجی بودیم. این امر خود به‌تنهایی نه‌تنها حکم به آرامش بیش‌از پیش ذهنی و روحی مردم می‌داد که بار دیگر چرخ حرکت فعالیت‌های مختلف جاری در جامعه ازجمله رویدادهای فرهنگی‌هنری را به حرکت دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌زمان و با اعلام اطلاعیه اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی‌بر ازسرگیری فعالیت‌های سالن‌های تئاتری در میزبانی از آثار نمایشی از ابتدای هفته بار دیگر به شکل آرام و آهسته اما پیوسته شاهد آغاز به کار تالارهای نمایشی بودیم که طی این ایام به سبب شیوع موج پنجم کرونا فعالیت خود را تعطیل کرده بودند.

از سوی دیگر هم‌زمان با قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی و همچنین چهل‌ویکمین سالگرد حماسه دفاع مقدس فصلی دیگر از رخدادها و رویدادهای نمایشی چه در قالب تولید و اجرای عمومی و چه در ساحت رویدادهای جشنواره‌ای به این دو اتفاق مهم تقویمی و مناسبت ملی اختصاص یافته‌است.

از جمله این اتفاقات که طی بازه زمانی ۲۹ شهریور تا اول مهر ماه  ۱۴۰۰ خورشیدی تیتر اخبار حوزه تئاتر را به خود اختصاص داده‌اند می‌توان به اجرای ۱۲۰ تئاتر خیابانی همزمان با هفته دفاع مقدس و ایام اربعین، اجرای راویان فتح در منطقه گردشگری عباس آباد، روایت فرهنگ سوگواری محرم در خانه طهران، «کانال کمیل»، «پلاک» و «روایت یک حماسه»؛ در رادیو نمایش، تمدید مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی مجازی، انتشار مجموعه نمایشنامه «گودو، لورکا، قهوه قجری و دیگران»، انتخاب رئیس و نایب‌رئیس انجمن بازیگران تئاتر ایران، «اولئانا» در تئاتر مولوی، فرود «کرکس» سودابه فضائلی در ایرانشهر، برگزاری بزرگترین رویداد نمایشی کودک و نوجوان در سوئد و سالن سیمرغ میزبان «بگذار دیوانه بمانم» اشاره کرد.

اجرای ۱۲۰ تئاتر خیابانی همزمان با هفته دفاع مقدس و ایام اربعین

کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی با برنامه‌ریزی و همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران و استان‌های تهران، کردستان، کرمانشاه، ایلام و منطقه آزاد اروند شامل خرمشهر و آبادان، به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و همزمان با ایام اربعین حسینی، اجراهای نمایشی را آغاز می‌کند.

۴۰  گروه نمایشی با ۱۲۰ اجرا در این دوره از اجراها شرکت خواهند داشت. استان تهران با ١٣ نمایش، استان کردستان با ٥ اثر، استان کرمانشاه با ٧ اثر، استان ایلام با ۸ اثر و منطقه آزاد اروند با ٧ نمایش در این همایش حضور دارند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مکان‌های اجرا در شهر تهران محوطه مجموعه تئاتر شهر و میدان منیریه و در شهرستان‌های ورامین، دماوند، پیشوا، قرچک، بهارستان، شهر ری، شهر قدس، قرچک و  استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و منطقه آزاد اروند در بوستان‌ها، گلزارهای شهدا و مناطق عملیاتی است.

اجرای نمایش‌های خیابانی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی از ٣١ شهریور آغاز و تا ۶ مهر ادامه خواهد داشت.

اجرای راویان فتح در منطقه گردشگری عباس آباد

یادواره نمایشی راویان فتح با همکاری و مشارکت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و به همت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

‌ در این ویژه برنامه نمایش های bell ۲۱۴ به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کولیوندی، هر وجب از این خاک به نویسندگی و کارگردانی سامان شکیبا و نمایش زخمداران به نویسندگی و کارگردانی حسنا قبادی آثار منتخبی است که در این رویداد فرهنگی برای عموم اجرا خواهند شد.

بنا بر اعلام انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، بوستان آب و آتش، پل طبیعت و پل هنر (جنب باغ کتاب) نقاطی هستند که نمایش های مذکور از ساعت ۱۹ الی ۲۱.۳۰ درمعرض دید شهروندان و علاقمندان قرار خواهد گرفت.

این رویداد فرهنگی هنری از فردا پنج شنبه (یکم مهر ماه) آغاز خواهد شد و تا سوم مهر ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

روایت فرهنگ سوگواری محرم در خانه طهران

محمد حکمت مدیر خانه طهران از معرفی مراسم سوگواری محرم در تهران قدیم با عنوان بازخوانی فرهنگ سوگواری محرم در طهران خبر داد و گفت: این برنامه در آستانۀ اربعین حسینی به مدت پنج شب در خانه طهران برگزار و به صورت آنلاین پخش خواهد شد.

حکمت، آداب و رسوم را بخشی از میراث شهری تهران خواند و افزود: به دلیل جایگاه خانه طهران در بازنمایی و معرفی میراث ناملموس شهری، بازخوانی فرهنگ سوگواری محرم در طهران در نسبت هویت شهری و تجربه شهر دارای اهمیت زیادی است.

برخی سنت‌ها و مراسم‌های ماه محرم شامل شبیه‌خوانی، پرده‌خوانی، برخی نوحه‌ها، نذرهای خاص و غیره که در گذشته برگزار می‌شدند، امروزه به دلیل تحولات فرهنگی، اجتماعی و شهری، به ندرت اثری از آنها دیده می‌شود، و به نحوی فراموش شده اند.

حکمت ادامه داد: بدیهی است، آشنایی شهروندان تهران با میراث ناملموس مذهبی شهر که در سوگواری ماه محرم متجلی است، زمینه‌ای برای شناخت هویت شهر و افزایش تعلق خاطر به تهران را فراهم می‌سازد.

به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نمایش برنامه به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی آیو پیش‌بینی شده است. علاقمندان می‌توانند این برنامه را از طریق لینک پخش زنده شبکه آیو جهان بین به آدرس www.aionet.ir/channel/۱۰۰۰۳۶۵   از ۳۱ شهریور ماه تا ۴ مهرماه و از ساعت ۱۹ تا ۲۱ تماشا کنند.

«کانال کمیل»، «پلاک» و «روایت یک حماسه»؛ در رادیو نمایش

کانال کمیل، پلاک و روایت یک حماسه در قالب ویژه‌برنامه‌ها و نمایش‌های رادیویی هفته دفاع مقدس از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شوند.

از روز چهارشنبه سی و یکم شهریورماه، ساعت ۹ صبح ویژه‌برنامه پلاک روی آنتن رادیو نمایش رفت، این برنامه به نویسندگی سهیلا خدادادی، تهیه‌کنندگی محسن جواهری و گویندگی نگین خواجه نصیر به روایت ایثار و فداکاری جوانان این مرزوبوم می‌پردازد.

برنامه رادیویی جعبه موسیقی نیز به همین مناسبت روزهای چهارشنبه (۳۱ شهریور ماه)، شنبه و یکشنبه (سوم و چهارم مهرماه)، موسیقی سه فیلم «جایی برای زندگی»، «به نام پدر» و «سفر به چزابه» را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. این برنامه به تهیه‌کنندگی انسیه سمیع پور، نویسندگی صبا رادمان و گویندگی شهین نجف‌زاده ساعت ۱۳:۳۰ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

همچنین نمایش رادیویی کانال کمیل در دو قسمت، روزهای پنجشنبه و جمعه (اول و دوم مهرماه) ساعت ۳:۳۰ بامداد و ۱۴:۳۰ از رادیو نمایش پخش می شود.

این نمایش رادیویی بر اساس اثری با همین نام به نویسندگی سید حسین فدایی‌حسین توسط ایوب آقاخانی تنظیم رادیویی و کارگردانی شده است و داستان آن درباره مهندسی است که در یک کانال به نام کمیل به دنبال تفحص شهدا است. در این نمایش رادیویی نورالدین جوادیان، محمد رضاعلی، کرامت رودساز، محمد آقامحمدی، احمد هاشمی به ایفای نقش می‌پردازند و ژاله محمدعلی تهیه‌کنندگی، نرگس موسی‌پور افکتوری و محمدرضا محتشمی صدابرداری آن را بر عهده دارند.

ویژه‌برنامه روایت یک حماسه به مناسبت هفته دفاع مقدس، به مدت یک هفته از ۳۱ شهریور ماه، ساعت ۲۰ روی آنتن رادیو نمایش می رود. در این برنامه با مصاحبه‌هایی کوتاه با فرماندهان دفاع مقدس، روایت‌هایی شیرین از زبان این فرماندهان برای نسل جدید بازگو می‌شود. لیلا علاقه‌مند نویسنده و گزارشگر و انسیه شمس‌اللهی تهیه‌کننده این برنامه رادیویی هستند.

تمدید مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی مجازی

به دلیل درخواست‌ هنرمندان و نیز وجود مشکلات در زمینه ارسال فیلم‌های اجراها به دبیرخانه و رایزنی برای ارسال فیلم‌های خارجی، مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تا ۳۰ مهر تمدید شد.

جشنواره تئاتر عروسکی مجازی که سال گذشته (۱۳۹۹) در پی همه‌گیری ویروس کرونا کار خود را آغاز کرده است، امسال با رویکردی بین‌المللی، پذیرای آثار تمام نمایشگران عروسکی از سرتاسر جهان بی‌هیچ محدودیتی خواهد بود تا ثابت کند هنرمندان همانند تمام اقشار دیگر جامعه  می‌توانند خود را با تغییر شرایط وفق دهند و بستری برای ارائه آثار خود پیدا کنند.

دومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی در سه بخش بزرگسال، کودک و نوجوان و طراحی و ساخت عروسک با موضوع اساطیر کهن و شخصیت‌های داستانی کلاسیک ایران و جهان، برگزار می‌شود.

حداکثر زمان اجراها، امسال ۱۵ دقیقه است و دبیرخانه جشنواره در نظر دارد بعد از پایان جشنواره و فروکش کردن همه‌گیری کرونا و باز شدن سالن‌های تئاتر، با موافقت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل ارشاد تهران، آثار نهایی جشنواره را در سالن‌های تحت پوشش این سه نهاد، به اجرای عموم برساند.

جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی به دبیری بهرام بهبهانی به صورت مستقل و با مجوز اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.

انتشار مجموعه نمایشنامه «گودو، لورکا، قهوه قجری و دیگران»

مجموعه نمایشنامه گودو، لورکا، قهوه قجری و دیگران نوشته حسین صفی توسط انتشارات هنر پارینه در ۵۰۰ نسخه روانه بازار نشر شد.

مجموعه نمایش‌نامه گودو، لورکا، قهوه قجری و دیگران بر اساس گروتسکی غافل گیر کننده شکل می‌گیرد که از پیوستن آدم هایی مانند شخصیت‌های در انتظار گودو (ولادمیر و استراگون که حالا در پس انتظاری طولانی پیر شده‌اند) با لورکایی که تیر باران شده و آدم هایی از دوران قجر (شاهدختی و شوخی و خدمتکاری) که همه ناگزیر و اتفاقی در یک چهار دیواری گرد هم آمده‌اند و هرکدام دغدغه‌های خود را دارند که در نهایت دغده‌های‌شان پیوند می‌خورد.

زیبایی شناسی، زنان شاهنامه، ناشناخته‌های حیوانی در درام مدرن، مجموعه نمایش نامه‌های جاده لغزنده است، باز باران، قافله سالار، به گرگ‌ها شلیک کنید و رمان و اما آن شب برفی از جمله آثار منتشر شده حسین صفی است.

انتخاب رئیس و نایب‌رئیس انجمن بازیگران تئاتر ایران

اولین جلسه هیات مدیره انجمن صنفی بازیگران تئاتر ایران ۲۹ شهریور با حضور اعضای اصلی هیات مدیره و بازرسان انجمن تشکیل شد.

در این جلسه رئیس هیات مدیره، نایب رئیس هیات مدیره، خزانه دار، دبیرانجمن مشخص شد که طی آن ایرج راد به عنوان رئیس هیات مدیره، اصغر همت به عنوان نایب رئیس هیات مدیره، فرزانه نشاطخواه به عنوان دبیر هیات مدیره و همچنین اصغر همت به عنوان خزانه‌دار به اتفاق آرا انتخاب شدند.

پیش از این، مجمع عمومی انجمن صنفی بازیگران تئاتر ایران در تاریخ ۲۶ شهریور ماه با حضور ۲۳۲ نفر از اعضا و نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فضای باز محوطه تالار وحدت برگزار شده بود.

طی آن به ترتیب ایرج راد، اصغر همت، هوشمند هنرکار، مریم کاظمی، بهزاد فراهانی، مریم رحیمی و فرزانه نشاط خواه به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و رویا بختیاری و شهره سلطانی به عنوان اعضای علی البدل و همچنین مجید ستایش و حامد آقایی به عنوان بازرسان اصلی انجمن و فرهاد شریفی به عنوان بازرس علی البدل به مدت دو سال انتخاب شدند.

«اولئانا» در تئاتر مولوی

نمایش اولئانا نوشته دیوید ممت با ترجمه علی‌اکبر علیزاد و کارگردانی کیارش دستیاری رُست، از ابتدای مهرماه در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه خواهد رفت.

کیارش دستیاری رُست، کارگردان این اثر در کارنامه خود، نویسندگی و کارگردانی نمایش‌های آنها، هذیان‌های داریوش سعادت و ماجرای پارک را دارد و از سال ۱۳۹۸ و پیش از آغاز  پاندمی بیماری کرونا، به همراه گروه بازیگرانش تمرینات نمایش اولئانا را آغاز کرده بود.

در خلاصه نمایش آمده است؛ کارول، دانشجوی جوان برای رفع ابهامات درسی به دفتر استادش در دانشگاه مراجعه می‌کند. اتفاق‌هایی که در دفتر استاد رخ می‌دهد زندگی هر دو نفر را دگرگون می‌کند اما این پایان این ماجرا نیست.

نمایش اولئانا از روز پنجشنبه، یکم مهرماه در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی میزبان مخاطبان است.

فرود «کرکس» سودابه فضائلی در ایرانشهر

همزمان با بهبود شرایط و گذر از اوج پنجم کرونا، فرزاد امینی نمایش کرکس نوشته سودابه فضائلی را از ششم مهر در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهد برد.

امینی که در کارنامه خود کارگردانی آثاری همچون؛ من از سگ بودنم چیزهای جدیدی فهمیده بودم، عشق سال های وبا، آه شهلا این گاوی که جلوم داره راه میره، اسمش داووده، هیپولیت، ترس و لرز و یازده جریحه روح را دارد، درباره این نمایش می گوید: کرکس نمایشنامه ای‌است که استاد فضایلی آنرا در سال ۱۳۴۸ نوشته است. کرکس یک تراژدی مدرن است در فضایی از سمبولیسم و بیانِ تو در تویِ درامِ سودابه فضائلی. درامی که مختصِ اوست. هم در رمان‌هایش و هم در نمایشنامه‌هایش.

نمایش کرکس به کارگردانی فرزاد امینی از سه شنبه آینده (۶ مهر)، در تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهد شد. بازیگران این نمایش را نازنین زهرا برومند، محمد پسندیده کار، ژاله رازبان صفا، آزیتا رحیمی، ماهان ریاضی، میلاد صفوی، مونا کریمی، شاهین عبدیان، غزل منعمی، یاسمن مومنی و مهناز میرجلیلی تشکیل می‌دهند و غزاله فراهانی کیا طراح لباس و محمدعلی کنجدی دستیار کارگردان این اثر نمایشی هستند.

برگزاری بزرگترین رویداد نمایشی کودک و نوجوان در سوئد

مرکز اسیتیج سوئد (نماینده اتحادیه‌ جهانی نمایش‌گران عروسکی) بزرگترین رویداد هنری در زمینه اجراهای نمایشی کودک و نوجوان در سال ۲۰۲۲ را در دو بخش اجراهای ملی کشور سوئد و اجراهای بین‌المللی برگزار می‌کند.

ایجاد یک پلتفرم بین‌المللی و توجه به گسترش اجراهای بومی با آثاری شامل تئاتر، حرکات نمایشی، قصه‌گویی، داستان‌سرایی و هنرهای نمایشی چند رشته‌ای با ترکیبی از بیان هنریِ فرهنگی و معاصر با هدفِ ارائه به مخاطبانِ کودک، نوجوان و خانواده‌ها از اهداف این رویداد است.

بنا بر اعلام اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این رویداد از ۱۷ تا ۲۲ ماه می سال ۲۰۲۲ (۲۷ اردیبهشت تا اول خرداد ماه سال ۱۴۰۱) در کشور سوئد برگزار خواهد شد. علاقمندان این امکان را دارند تا آثار خود را تا اول اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهرماه ۱۴۰۰) به دبیرخانه آن ارسال کنند.

متقاضیان می‌توانند اطلاعات بیشتر را از طریق نشانی‌های https://bibu.se/en/suggest-production ، www.bibu.se،info@assitej.se  و  www.assitej.se کسب کنند.

سالن سیمرغ میزبان «بگذار دیوانه بمانم»

نمایش بگذار دیوانه بمانم به نویسندگی و کارگردانی مهران باقری تا هفتم مهرماه در تماشاخانه سیمرغ روی صحنه است.

این نمایش، برشی است کوتاه از تقابل میان افراد درون یک تیمارستان روانی یا شاید تقابلی میان خود با خود، این اجرا به شیوه‌ای رندانه به بیان مشکلات اجتماعی،فرهنگی،روحی و روانی‌ای می‌پردازد که هر کدام از ما دست‌کم یک بار با آن مواجه بوده‌ایم.

بهداد منتظرین، سانیا بهشتی، فهیمه اکبری، آرزو خدیش، آوا آزاد و فرزان رنجبر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش بگذار دیوانه بمانم به نویسندگی و کارگردانی مهران باقری از تاریخ هفدهم شهریور در تماشاخانه سیمرغ روی صحنه رفته است.

برچسب‌ها ایرج راد اصغر همت تعزیه تئاتر هفته دفاع مقدس بهزاد فراهانی تئاتر کودک و نوجوان اربعین اداره کل هنرهای نمایشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرج راد اصغر همت تعزیه ایرج راد اصغر همت تعزیه تئاتر هفته دفاع مقدس بهزاد فراهانی تئاتر کودک و نوجوان اربعین اداره کل هنرهای نمایشی جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی نویسندگی و کارگردانی اداره کل هنرهای نمایشی فرهنگ سوگواری محرم بازیگران تئاتر ایران هفته دفاع مقدس رئیس هیات مدیره روایت یک حماسه کودک و نوجوان مجموعه نمایش اربعین حسینی ایام اربعین رادیو نمایش ویژه برنامه تئاتر مولوی کانال کمیل شهریور ماه خانه طهران نایب رئیس اصغر همت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۸۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در روز شهادت امام صادق (ع)میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود مهدوی‌فرد در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شده است. وی با اشاره به اینکه تولیت شهدای گمنام به عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: در روز شهادت امام صادق (ع) میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: تا سال ۱۴۰۲ در مجموع پیکر ۳۲۲ شهید گمنام در ۱۴۵ یادمان در استان خاکسپاری و ۲۳۱ درخواست عمومی نیز جهت تدفین شهید گمنام دریافت شده است. کد خبر 748575

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان