Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر از تصمیم آمریکا و انگلیس مبنی بر فروش زیردریایی‌های هسته‌ای به استرالیا، در شرایطی که این کشورها همواره ایران را بابت غنی‌سازی صلح‌آمیز اورانیوم سرزنش می‌کنند، به‌شدت انتقاد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنی، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین روز چهارشنبه از سیاست‌های دوگانه آمریکا و انگلیس در قبال موضوعات هسته‌ای ایران و استرالیا انقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب‌آبادی در این خصوص گفت: مایه تاسف است کشورهایی که ایران را به خاطر غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد، که برای اهداف بشردوستانه و صلح آمیز انجام می شود، سرزنش می کنند،

وی ادامه داد: اکنون تصمیم به فروش زیردریایی های هسته ای نظامی به استرالیا گرفته اند که از سوخت هسته ای بالای 90 درصد استفاده می کنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: آژانس باید به مواد هسته ای با غنای بالا در استرالیا در هر زمان مورد توافق و منطقی، دسترسی داشته باشد و هیچ بهانه ای در این رابطه قابل پذیرش نیست. ایالات متحده و انگلیس، موضوعات مهم خلع سلاح و عدم اشاعه را در خطر قرار داده اند.

غریب‌آبادی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس باید استانداردهای دوگانه و دورویی را متوقف کنند و از به خطر انداختن تعهدات خود ذیل ان.پی.تی به ویژه ماده 3 آن تحت بهانه "نگرانی های راهبردی" ساختگی، خودداری کنند.

انتقاد کمیسیون اروپا از رفتار آمریکا، انگلیس و استرالیا با فرانسهانتقاد شدید آلمان از توافق زیردریایی بین آمریکا وانگلیس با استرالیاتفاهمنامه دفاعی آمریکا و استرالیا تداعی کننده جنگ سرد/ آیا جهان در آستانه یک نبرد تسلیحاتی قرار دارد؟منبع فرانسوی: انگلیس در قرارداد امنیتی آمریکا-استرالیا نقش فرصت طلبانه‌ای ایفا کرد

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار استرالیا اخبار انگلیس اخبار آمریکا اخبار استرالیا اخبار انگلیس اخبار آمریکا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سیاست های دو گانه غربی در قبال مسئله اسرائیل غاصب و فلسطین
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا