Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران  کارآزمایی بالینی یک واکسن جدید برای مقابله با سویه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا در شهر منچسترِ انگلیس آغاز شد.

متخصصان علوم پزشکی در انگلیس امیدوارند که تزریق این واکسن جدید در مقایسه با واکسن‌های فعلی، مصونیت طولانی‌مدت‌تری را در برابر ابتلا به کرونا ایجاد کند.

به نوشته روزنامه «ایونینگ استاندارد» چاپ انگلیس، این واکسن جدید کرونا به نام «جی‌آرتی-آر۹۱۰» (GRT-R۹۱۰) در حال آزمایش بالینی روی داوطلبان گروه سنی ۶۰ سال به بالاست و سازندگانش امیدوارند که در مقایسه با واکسن‌های نسل اول کووید-۱۹ بتواند علیه سویه‌های جهش‌یافته مختلف ویروس سارس-کوو-۲ مصونیت بیشتری ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس این گزارش، هلن کلارک، یک پرستار بازنشسته سرویس سلامت همگانی بریتانیا در کلان‌شهر منچستر و همسرش، اندرو، دو داوطلب ۴۴ و ۶۳ ساله، نخستین کسانی بودند که روز دوشنبه (۲۹ شهریور ماه) این واکسن را دریافت کردند. قرار است در این کارآزمایی بالینی ۲۰ داوطلب دیگر نیز شرکت کنند و انتظار می‌رود که نتایج آن در اوایل سال آینده میلادی منتشر شود.

آزمایش‌ این واکسن جدید بر داوطلبان با همکاری شرکت داروسازی آمریکایی گریتستون (Gritstone)، دانشگاه منچستر و اداره خدمات سلامت همگانی بریتانیا (ان‌اچ‌اس) انجام می‌شود.

پروفسور اندرو اوستیانوفسکی، یکی از پژوهشگران ارشد آزمایش بالینی واکسن «جی‌آرتی-آر۹۱۰» در دانشگاه منچستر، گفت: می‌دانیم که پاسخ ایمنی به واکسن‌های نسل اول کرونا، به‌ویژه در افراد مسن، ممکن است با گذشت زمان ضعیف شود. این مسئله در کنار گسترش سویه‌های جدید ویروس کرونا، بر نیاز آشکار ما به حفظ مصونیت مداوم دربرابر کووید-۱۹ تاکید می‌کند.

این متخصص معتقد است واکسن «جی‌آرتی-آر۹۱۰» که درحال آزمایش بالینی است، به‌عنوان یک واکسن تقویتی کرونا، می‌تواند پاسخ‌ ایمنی قوی و طولانی‌مدتی را در بدن دریافت‌کنندگان ایجاد کند که به احتمال زیاد در ادامه محافظت از افراد مسن آسیب‌پذیر که به‌ویژه در معرض خطر بستری‌شدن و مرگ قرار دارند ، بسیار مهم خواهد بود.

بنابر گزارش ایندیپندنت، «جی‌آرتی-آر۹۱۰» یک واکسن نسل دوم خود-تقویت‌کننده ساخته‌شده با فناوری ام‌آرآن‌ای (mRNA) است. این گروه از واکسن‌های جدید به‌طور اختصاری SAM نامیده می‌شوند و پژوهشگران امیدوارند با ایجاد پاسخ‌ ایمنی قوی و طولانی‌مدت دربرابر طیف گسترده‌ای از سویه‌های جهش‌یافته ویروس، نیاز به تزریق مکرر دزهای اضافی واکسن را کاهش دهد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا واکسن جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و شفیلد یونایتد +پخش آنلاین
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند