Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سروری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: یکی از اقدامات طرح کاهش ۲۱۹ میلیون مترمکعبی برداشت آب با تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی نصب کنتور هوشمند است که تاکنون ۹۱ درصد از مجموع چاه‌های کشاورزی استان (کلیه مصارف) مجهز به کنتور هوشمند شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نصب کنتور هوشمند روی ۲هزار و ۱۴ چاه از مجموع ۲هزارو ۴۱۹ چاه برقی واجد شرایط نصب کنتور  گفت: با اجرای  طرح  تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی ، از برداشت ۷۱۸ میلیون مترمکعبی آب در سال ۹۲ به ۴۹۹ میلیون مترمکعب رسیدیم که حاکی از کاهش ۲۱۹ میلیون مترمکعبی است.

سروری در خصوص صرفه جویی در مصرف برق هم گفت: نصب کنتور هوشمند روی چاه ها ، مصرف برق را از ۴۰۸ میلیون کیلو وات به ۳۲۶ میلیون کیلو وات کاهش داده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی افزود: همچنین با نصب کنتور‌های هوشمند کسری مخازن آب از ۱۶۶ میلیون مترمکعب در سال ۹۲ به ۱۰۱ میلیون متر مکعب در سال آبی ۹۹ رسید.

سروری فعالیت ۱۶ گروه گشت و بازرسی منابع آب در خراسان جنوبی را از دیگر اقدامات طرح تعادل بخشی منابع آبی دانست و گفت: با فعالیت این گروه ها همکاری و پیگیری در تجهیز چاه‌های واجد شرایط  به کنتور‌های هوشمند ، جلوگیری از اضافه برداشت، کنترل و کاهش برداشت چاه‌های مجاز ، شناسایی، انسداد و اعاده به وضع سابق چاه‌های غیرمجاز، شناسایی و رفع تصرف و اعاده به وضع سابق هزار و ۵۱۰ هکتار از اراضی واقع در حریم و بستر رودخانه‌های  انجام شده است.

وی در خصوص انسداد چاه‌های غیرمجاز و فاقد پروانه هم گفت: از سال ۱۳۸۵ و در راستای تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی تاکنون هزار و ۵۴ حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه در استان پر و مسلوب المنفعه شده است که مجموعاً ۵.۵ میلیون مترمکعب صرفه جویی بدنبال داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی از ۴۴ دشت، ۹ دشت ممنوعه بحرانی، ۲۲ دشت ممنوعه و تنها ۱۳ دشت آزاد هستند که این دشت‌های آزاد اغلب در حاشیه کویر بوده که تراکم جمعیتی بسیار اندکی دارند.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنتورهای هوشمند صرفه جویی انرژی سفره های آب زیر زمینی تعادل بخشی منابع آب خراسان جنوبی کنتور هوشمند آب زیرزمینی نصب کنتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی احسان عمیدیان، با همکاری انجمن سینمای جوان و حوزه هنری تولید شده است.

مستند ۴۵ دقیقه‌ای «چنشتی ها» به بررسی، شناخت و معرفی آیین‌های ناشناخته اهالی روستای چنشت در حاشیه کویر لوت واقع در خراسان جنوبی می‌پردازد.

روستای چنشت از توابع شهرستان سربیشه به علت وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی از روستا‌های هدف گردشگری خراسان جنوبی است که به سرزمین رنگ‌ها شناخته می‌شود.

نخستین دوره جشنواره ملی اقوام ایرانی به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام، ریشه ایران زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!