Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:13:20 GMT

سفیر ژاپن با رئیس جهاد دانشگاهی قم دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۸۹۹۹

سفیر ژاپن با رئیس جهاد دانشگاهی قم دیدار کرد

ایسنا/قم سفیر ژاپن در ایران با رئیس جهاد دانشگاهی قم دیدار و گفت وگو کرد.

کازوتوشی آیکاوا، سفیر ژاپن در ایران، در سفر یک روزه به قم با رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم دیدار و گفت وگو کرد.

محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی قم، در این دیدار به معرفی ظرفیت های بخش های مختلف آموزشی، فرهنگی، علمی و درمانی جهاد دانشگاهی قم پرداخت و نسبت به همکاری با  ژاپن در این عرصه اظهار امیدواری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی حسینی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم و همچنین محمد رستمی رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان قم نیز با ارایه طرح های تخصصی در زمینه توسعه همکاری های علمی بین دو کشور ایران و ژاپن و همچنین راه های توسعه همکاری های دو کشور در ابعاد مختلف به ارایه بحث پرداختند.

کازتوشی آیکاوا سفیر ژاپن نیز در این دیدار خدمات جهاددانشگاهی در بخش های مختلف را جالب توجه دانست و گفت: در ژاپن نیز چنین رویکردهای علمی و دانشگاهی در زمینه کاربردی کردن علوم وجود دارد که از اینکه جهاددانشگاهی نیز چنین رویکردی در ایران دارد برای بنده بسیار جالب توجه بود.

وی در ادامه بر لزوم توسعه فعالیت های مشترک بین دو کشور و به خصوص در جهاددانشگاهی تاکید کرد.

همچنین با توجه به تحولات  اخیر در افغانستان، در رابطه با مسائل پناهندگان و مهاجران به ویژه اتباع افغانستان در ایران و ظرفیت های موجود در این حوزه در جهاد دانشگاهی واحد قم و همکاری ژاپن با ایران مباحثی مطرح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی قم ایران و ژاپن رئیس جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی قم دانشگاهی واحد سفیر ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای

راهکارهای تقویت همکاری‌ها و حمایت‌های سازمان ثبت در تثبیت مالکیت‌های مادی و معنوی سازمان انرژی اتمی در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای پیشانی اقتدار کشور است اظهار کرد: این حوزه در راه رسیدن به اهداف بزرگ خود شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده است و باید با همه توان برای تسریع و تسهیل امور این سازمان و تلاشگران آن تلاش کنیم.

وی با اعلام آمادگی کامل سازمان ثبت برای تثبیت کامل مالکیت اراضی و املاک این سازمان و صدور اسناد آن‌ها گفت: آمادگی داریم با انعقاد تفاهم نامه جامع همکاری، خدمات مهمی را در حوزه املاک و کاداستر، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات، ثبت مالکیت‌های معنوی و شناسه ملی اشخاص حقوقی با تسهیل و تسریع و ایجاد مسیر ویژه برای این سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه و همکار آن ارائه دهیم.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت صیانت از اموال و دارایی‌های فکری این سازمان جهت توسعه و گسترش فعالیت‌ها بویژه در بخش نیاز شرکت‌های دانش بنیان و نوآور به خدمات حوزه طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و اختراعات و تثبیت مالکیت آن‌ها افزود: مرتفع کردن این نیازها مرهون مساعدت‌های سازمان ثبت است و با امضاء تفاهم نامه مشترک می‌توان گام‌های بزرگ و عملی برای حفظ و صیانت از این دارایی‌ها برداشت.

وی با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمنان برای ضربه زدن به دستاوردهای بزرگ هسته‌ای اظهار کرد: ۱۳ موسسه پژوهشی قدرتمند با منابع بسیار زیاد و برخورداری از ظرفیت رسانه‌ای و شبکه‌ای گسترده در غرب با رصد مستمر فعالیت‌های ما سعی در مخدوش کردن جریان اطلاع رسانی و اخبار پیرامون صنعت هسته‌ای کشور را دارند تا به جای خدمات گسترده این عرصه برای مردم و کشور، تصویری سیاسی و امنیتی از آن ارائه کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه اتمی ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است و طی ۱۰ سال موجب صرفه جویی ۱۰۳ میلیون متر مکعب سوخت فسیلی شده است.

در این دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیئت همراه از آزمایشگاه‌های تولید رادیو داروهای درمانی و مجموعه تولیدی کیت‌های رادیو دارویی این سازمان بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت