Web Analytics Made Easy - Statcounter

  استرالیا، کشوری برای رسیدن به آرزوها

خبرگزاری آریا- استرالیا یکی از کشورهای مدرن و پیشرفته‌ای است که به واسطه داشتن اقتصاد قدرتمند و استانداردهای سطح بالای زندگی، بیشتر افراد آرزوی زندگی در این کشور را در ذهن خود می‌پرورانند. حتی جاذبه‌های طبیعی و توریستی آن، دلیل محکمی برای برنامه‌ریزی سفرهای تفریحی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بهترین روش برای مهاجرت به استرالیا چیست؟ برای این کار باید چه شرایطی داشته باشیم؟ در این مطلب قصد داریم پاسخ کاملی به این سوالات ارائه کنیم.

درباره ویزای کار استرالیا چه می‌دانید؟

بسیاری از افراد معتقدند که اخذ ویزای کار استرالیا، بهترین روشی است که از طریق آن می‌توان اقامت این کشور را دریافت کرد. این ویزاها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک آثار اقامتی مختلفی دارند. انواع این ویزاها را و نوع اقامتشان به شرح زیر هستند:

اقامت دائمساب کلاس 186ساب کلاس 187ساب کلاس 189ساب کلاس 190اقامت موقتساب کلاس 400ساب کلاس 476ساب کلاس 485ساب کلاس 491 امتیازبندی ویزای کار استرالیا

پیش از اقدام به هر کاری، باید شرایط خود را ارزیابی کنید که واجد شرایط کدام یک از این نوع ویزاها هستید. جالب است بدانید که دولت استرالیا برای اعطای ویزای کار، از یک سیستم امتیازبندی تبعیت می‌کند.  به عبارتی دیگر، افرادی که قصد دارند برای اخذ ویزای استرالیا اقدام کنند، باید حداقل امتیازهای لازم را داشته باشند که ارزیابی آن‌ها به شکل زیر است:

مدرک تحصیلیمدرک دکتری: 20 امتیازمدرک فوق لیسانس: 15 امتیازمدرک لیسانس: 10 امتیازمدرک مرتبط با تخصص: 10 امتیازمدرک زبان انگلیسیمدرک آیلتس 6 یا معادل آن: 0 امتیازمدرک آیلتس 7 یا معادل آن: 10 امتیازمدرک آیلتس 8 یا معادل آن: 20 امتیازشرایط سنی18 تا 24 سال: 25 امتیاز25 تا 32 سال: 30 امتیاز33 تا 39 سال: 25 امتیاز40 تا 44 سال: 15 امتیازسابقه کار مرتبط در استرالیا (10 سال گذشته)1 تا 2 سال: 0 امتیاز3 تا 4 سال: 5 امتیاز5 تا 7 سال: 15 امتیاز8 تا 10 سال: 20 امتیازسابقه کار مرتبط در خارج از استرالیا (10 سال گذشته)کمتر از 3 سال: 0 امتیاز3 تا 4 سال: 5 امتیاز5 تا 7 سال: 10 امتیاز8 تا 10 سال: 15 امتیاز

ویزای بیزینس استرالیا چه شرایطی دارد؟

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به استرالیا، دریافت ویزای بیزینس این کشور است. افرادی که موفق به اخذ این نوع ویزا می‌شوند، به مدت 4 سال و 3 ماه می‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند؛ البته در صورت تمایل می‌توانید بعد از 2 سال برای دریافت اقامت دائم خود اقدام کنید. اگر شرایط زیر را دارید، وقت را هدر ندهید و هر چه سریع‌تر برای مهاجرت به این کشور پیشرفته اقدام کنید:

کسب و کاری در ایران دارید که 2 سال از راه‌اندازی آن گذشته استخود یا همسرتان به اندازه 3 میلیارد تومان دارایی داریدکسب و کارتان از رونق اقتصادی بالایی برخوردار است

در کل ویزای بیزینسی به دو دسته ویزای کارآفرینی (ساب کلاس 188) و ویزای سرمایه‌گذاری تقسیم می‌شود که ویزای کارآفرینی، طرفداران بیشتری دارد.  در این روش، متقاضیان باید به استرالیا مهاجرت کنند و کسب و کاری به ارزش 200 هزار دلار استرالیا در این کشور راه‌اندازی کنند. البته امکان خرید یک کسب و کار آماده نیز وجود داشته و هزینه‌های آن جزء سرمایه 200 هزار دلاری شما محسوب می‌شوند.

به طور قطع نمی‌توان گفت که بهترین بیزینس در استرالیا کدام است و این موضوع کاملا به خود شما ارتباط دارد. اما با توجه به پیشرفته بودن این کشور، کسب و کارهای بزرگ گسترش پیدا کرده‌اند و سهم کسب و کارهای کوچک را کاهش داده‌اند. البته شرایط در بازار خدمات کاملا متفاوت است و کمی حالت سنتی آن حفظ شده است. در صورتی که در این بازار بتوانید استراتژی‌های مناسبی برای تبلیغات و مارکتینگ خود اتخاذ کنید، مطمئنا سئد زیادی به دست خواهید آورد. در کل کسب و کارهای خدماتی در استرالیا شرایط بهتری نسبت به خرده فروشی‌ها دارند.

سفر کوتاه مدت به استرالیا

گاهی ممکن است برخی افراد برای سفر به استرالیا، اهدافی غیر از مهاجرت و زندگی مثل دیدار با اقوام و آشنایان،‌ گردش و تفریح یا شرکت در سمینارها و قرارهای کاری داشته باشند. در این صورت باید برای اخذ ویزای توریستی استرالیا اقدام کنید تا برای مدتی مشخص اجازه ورود به خاک آن را داشته باشید. این ویزا به دو نوع زیر تقسیم می‌شود:

ویزای الکترونیکی ساب کلاس 651 ویزای توریستی ساب کلاس 600

لازم به ذکر است که متقاضیان ایرانی فقط می‌توانند جهت اخذ ساب کلاس 600 درخواست خود را ارائه دهند و با توجه به اهداف سفر و مدارک فرد، این ویزا بین 14 روز تا 1 ماه اعتبار خواهد داشت. به طور کلی ویزاهای توریستی به دو شکل سینگل و مولتی صادر می‌شوند، اما به علت سخت‌گیری‌هایی که نسبت به افراد ایرانی وجود دارد، این ویزا به شکل سینگل و با پایین‌ترین اعتبار صادر خواهد شد. افرادی که موفق به دریافت ویزای توریستی استرالیا می‌شوند، به هیچ‌وجه اجازه کار کردن در این کشور را نخواهند داشت و صرفا به شرکت در دوره‌های آموزشی 3 ماهه مجاز خواهند بود.

البته ویزای توریستی استرالیا دارای دو زیر شاخه کلی است که در ادامه با هر یک آشنا می‌شویم.

ویزای توریستی فامیلی: این نوع ویزا برای افرادی مناسب است که یکی از اقوام آن‌ها در استرالیا زندگی کرده و با پشتیبانی مالی، دعوتنامه‌ای ارسال کرده است. مدت اعتبار این ویزاها معمولا 12 ماهه بوده و در طول این زمان، شخص دعوت کننده باید مبلغی را برای زمان محدود نزد دولت استرالیا بلوکه کندویزای توریستی کاری: این نوع ویزا بسیار کوتاه مدت است و تنها تا 3 ماه اعتبار خواهد داشت. البته با دریافت این نوع ویزا امکان کار کردن در خاک این کشور وجود ندارد و تنها امکان حضور در مصاحبه‌های شغلی، قراردادهای تجاری، نمایشگاه‌ها و سمینارها وجود خواهد داشت



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استرالیا مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دنیز شمیهال» (Denis Shmygal) نخست‌ وزیر اوکراین در سخنانی ادعا کرد که استرالیا در حال آماده سازی بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین است.

بر اساس ادعای نخست‌ وزیر اوکراین، قرار است این پول برای خرید محموله بزرگی از هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، استرالیا همچنین مهمات هوا به زمین را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

این در حالیست که وی پیشتر نیز ادعا کرده بود که استرالیا پهپادهایی به ارزش ۳۲.۵ میلیون دلار و مجموعه بزرگی از سامانه های موشکی ضدهوایی را به کی یف ارائه خواهد کرد.

این در حالیست که استرالیا در خصوص اعای مطرح این مقام اوکراینی تا کنون بیانیه ای صادر نکرده است.

کد خبر 6091317

دیگر خبرها

  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • پشیمانم!
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا