Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

پیرمرد‌های تنها طعمه زن جوان برای سرقت

سرهنگ کارآگاه حیدر گودرزی رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: در پی شکایت مرد میانسال به دلیل سرقت طلا و پول هایش توسط زن جوانی، تحقیقات توسط کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته شاکی اعلام کرد که با زن جوانی در ترمینال آشنا شدم، وی مدعی بود که جا و مکانی ندارد و بی خانمان است، چون جایی برای ماندن نداشت، او را به خانه ام دعوت کردم، اما زمانی که «سمیه» وارد خانه ام شد از فرصت استفاده کرد و داخل چای داروی بی هوشی ریخت و من بی هوش شدم، وقتی به هوش آمدم متوجه سرقت طلا و پول‌های داخل خانه ام شدم.

سرهنگ گودرزی گفت: در بررسی‌ها کارآگاهان با شکایتی مشابه در محدوده پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت مواجه شدند؛ باتوجه به شگرد و شیوه مشابه سرقت‌ها و از آنجایی که هر دو شاکی مردان تنها و میانسال بودند این احتمال از سوی تیم تحقیق مطرح شد که سرقت‌ها از سوی یک نفر صورت گرفته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در نهایت با اقدامات اطلاعاتی، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت موفق به شناسایی مخفیگاه زن جوان در محدوده میدان شوش شده و متهم را بازداشت کردند.

وی افزود: «سمیه» در تحقیقات ابتدایی به سرقت‌های سریالی به این شیوه در شهرستان‌های شیراز، مشهد، دماوند، ... و تهران اعتراف کرد و اعلام کرد وقتی از همسرم جدا شدم از شهرستان به تهران آمدم، چون راهی برای کسب درآمد نمی‌شناختم، تصمیم گرفتم مانند فیلم‌ها به سراغ مردان میانسال و تنها بروم و به این بهانه که جایی برای ماندن ندارم وارد خانه شان شده و در فرصتی مناسب و ریختن داروی بیهوشی در چای، نقشه سرقتم را اجرا کنم.

به گفته رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

قاچاقچی سابقه دار دره فرحزاد در تور اطلاعاتی پلیس

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ اظهار کرد: ماموران پایگاه دوم در پی دریافت شکایات شهروندان مطلع شدند که یکی از سوداگران مرگ سابقه دار با ایجاد پاتوقی در یکی از محلات شمالی تهران اقدام به توزیع گسترده حشیش و تریاک به ویژه بین فروشندگان خرد و معتادان دره فرحزاد می‌کند.

وی افزود: موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت و پس از اقدامات اطلاعاتی مشخص شد که متهم چندی پیش به دلیل پاکسازی دره فرحزاد اقدام به جابه جایی مخفیگاه خود کرده و بصورت بسیار ماهرانه اعمال مجرمانه خود را ادامه می‌دهد.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: پس از اخذ نیابت قضایی ماموران موفق شدند متهم را در حالیکه سوار بر یک دستگاه خودرو پژو بود در محدوده دره فرحزاد شناسایی کنند و وی حین ورود به منزلش دستگیر شد.

وی افزود: متهم پس از دستگیری به همراه ماموران وارد منزل شد و در بازرسی از منزل وی بیش از ۵۰ کیلوگرم ماده مخدر حشیش و تریاک از داخل کمد دیواری اتاق خوابش کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت با بیان اینکه متهم به مقر پلیس منتقل شد و پرونده وی برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی ارجاع شد، گفت: با دستگیری متهم که از عاملان اصلی توزیع موادمخدر در دره فرحزاد بود، امیدواریم بستر‌های آلودگی جوانان به اعتیاد و مواد مخدر در مناطق شمالی تهران بیش از پیش کمتر و کمتر شود.

آتش سوزی گسترده در گاراژی واقع در خیابان قزوین +تصاویر

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۹:۳۸ صبح امروز، یک مورد آتش سوزی گسترده در کارگاهی واقع در خیابان قزوین به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اعلام شد.

وی افزود: ۵ ایستگاه آتش نشانی به همراه بالابر هیدرولیکی و خودرو‌های دارای تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

ملکی ادامه داد: پس از ۴ دقیقه و حضور ماموران آتش نشان در محل حادثه مشخص شد که در بارانداز یک گاراژ به وسعت بیش از یک هزار و ۵۰۰ متر که محلی برای نگهداری کاغذ‌های چاپ بود، دچار حریق شده است.

وی افزود: آتش به بخش سقف این گاراژ که از جنس چوبی بودند، سرایت کرده بود که آتش نشان‌ها با اجرای عملیات مختلف از سمت سقف این گاراژ اقدام به مهار شعله‌های آتش کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه تلفات جانی در این حادثه برجای نمانده و فقط یک خودروی پارک شده در مقابل این گارژدچار حریق شده است، تصریح کرد: عملیات شعله زنی انجام شده و ماموران ما در حال لکه گیری محل وقوع حادثه هستند.

توهین به ماموران پلیس در فضای مجازی

سرهنگ سعید راستی رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران اظهار کرد: به دنبال رصد فضای مجازی، ماموران ما با کلیپی مواجه شدند که یک فرد با ظاهر و شمایل اراذل و اوباش و با در دست داشتن قمه اقدام به ترویج اوباشگری کرده و در بین صحبت‌های خود به ماموران پلیس نیز توهین می‌کرد؛ موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات میدانی و پایش‌های اطلاعاتی هویت و مخفیگاه این فرد که از اراذل و اوباش سطح دار جنوب غرب تهران و دارای سوابق متعددی از جمله شرارت و توزیع مواد مخدر بود، شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، وی در حوالی شهرک اکباتان و در یک تعقیب و مراقبت چند ساعته دستگیر شد.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی با بیان اینکه از مخفیگاه متهم سه قبضه سلاح سرد و مقادیری مواد مخدر کشف شد، تاکید کرد: متهم با اعتراف به بزه انتسابی برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

ذبح اسب و الاغ در دامداری اطراف تهران

سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی تهران اظهار کرد: در اوایل هفته جاری خبری مبنی بر ذبح چند راس اسب و الاغ در یک دامداری در حوالی یکی از روستا‌های حاشیه شهر تهران دریافت کردیم که با توجه به اهمیت موضوع و هماهنگی با مرجع قضائی، تیمی از ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی و پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی پایتخت به همراه نمایندگان سازمان دامپزشکی تهران به آدرس مذکور، اعزام شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: درحین ورود و در ابتدای کار متصدی این دامداری از ورود ماموران جلوگیری که با رعایت حقوق شهروندی و تفهیم حکم قضائی، از این دامداری بازدید شد که در بررسی‌های اولیه یک لاشه اسب و ۵۰ کیلو گوشت الاغ و همچنین ۱۰ رأس اسب و یک رأس الاغ که برای ذبح به این مکان متقل شده بودند، کشف شد.

معان نظارت بر اماکن عمومی پایتخت با بیان اینکه در این رابطه متصدی این دامداری دستگیر و برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد، تاکید کرد: تلاش برای دستگیری سایر مرتبطان این پرونده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

شناسایی مخفیگاه توزیع کننده کریستال و تریاک در جنوب کشور

سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا اظهار کرد: مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک کشور در منطقه مرزی مکسوخته دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان، محل اختفای قاچاقچیان مشخص شد و برابر مقابله با سوداگران مرگ، مرزداران هنگ مرزی سراوان پس از اخذ دستور قضائی، با اعزام چند تیم پوششی و عملیاتی و اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار داده و با رعایت کامل ملاحظات حفاظتی و حقوق شهروندی موفق شدند، محموله موادمخدر را کشف کنند.

سردار گودرزی تصریح کرد: مرزداران، در این عملیات موفق شدند در بازرسی از ۲ باب منزل مسکونی، ضمن دستگیری یک قاچاقچی، یک تن و ۱۷۷ کیلو و ۹۵۰ گرم انواع موادمخدر شامل یک تن و ۴۶ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و ۱۳۱ کیلو و ۷۵۰ گرم کریستال به همراه مقادیری مهمات جنگی را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: دشمنان نظام مقدس ایران اسلامی باید بدانند، امروز مرزداران مجاهد مرزبانی بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و همواره با چشمانی تیزبین، امنیتی مثال‌زدنی را برای ملت بزرگ ایران در سرحدات کشورمان به ارمغان خواهند آورد.

دپوی بیش از ۱۵۰ کیلوگرم تریاک در خانه قاچاقچی سابقه دار

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ اظهار کرد: در پی دریافت گزارش و شکایات متعدد مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از سوداگران مرگ در جنوب تهران پرونده‌ای تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را برعهده گرفتند.

وی افزود: پس ازبررسی های ابتدایی ماموران مشخص شد که متهم از قاچاقچیان حرفه‌ای موادمخدر در پایتخت است که خانه خود را تبدیل به محلی برای نگهداری موادمخدر کرده و پس از خرید مواد افیونی از قاچاقچیان نواحی مرز‌های شرقی کشور به این مکان منتقل و در پایان اقدام به توزیع آن در سطح گسترده در پایتخت می‌کند.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: همکارانم موفق به شناسایی آدرس دقیق مخفیگاه و انبار موادمخدر متهم شدند و شناسایی و پس از  اخذ مجوز قانونی برای ورود به منزل تیم عملیاتی پلیس به محل اعزام و در یک عملیات ضربتی متهم پرونده دستگیر شد.

وی با بیان اینکه ماموران موفق به کشف ۱۵۰ کیلو و ۷۵۰ گرم ماده مخدر تریاک در بازرسی از مخفیگاه متهم  شدند، گفت: متهم پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات پایانی و بازجویی‌های تکمیلی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

کشف قرص های غیر مجاز در شهرقدس

سرهنگ شاهپور فلاحی فرمانده انتظامی شهرستان قدس اظهار کرد : در اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی اجرای طرح بازدید از واحد‌های صنفی عطاری در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بهره گیری از واحد‌های تخصصی از اداره نظارت بر اماکن عمومی و اجرای طرح بازدید سرزده از تعداد ۴۱ صنف عطاری، ماموران موفق به شناسایی و کشف ۷ هزار و ۴۶۰ عدد انواع قرص و دارو‌های غیرمجاز شده و تعداد ۹ واحد صنفی به دلیل نداشتن پروانه کسب و نیز فروش دارو‌های غیر مجاز پلمب شدند.

سرهنگ فلاحی تاکید کرد: یکی از مولفه‌های ارتقای امنیت اجتماعی همکاری و مشارکت شهروندان با پلیس است و در این خصوص مجموعه فرماندهی انتظامی شهرستان قدس از عموم شهروندان تقاضا دارد در صورت مشاهده موارد تخلفات و جرائم حتما با تماس با سامانه تلفنی ۱۱۰، پلیس را در جریان این موضوعات قرار دهند.

شناسایی سارقان محتویات خودرو در رباط‌کریم

سرهنگ شیخ مراد مرادی فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات و لوازم خودرو در شهرستان رباط‌کریم، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی پس از بررسی‌های تخصصی موفق به شناسایی متهمان در شهر رباط‌کریم شدند و پس از هماهنگی قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه، دو سارق را در یکی از محلات شهر رباط کریم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی جرم خود را قبول داشته و در ادامه به ۲۰ فقره سرقت محتویات و لوازم خودرو اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی و  محتویات خودرو در اسلامشهر

سرهنگ علی آقا کارخانه فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: در پی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر وقوع سرقت‌های متعدد در برخی مناطق شهرستان اسلامشهر، با اقدامات اولیه اطلاعاتی و با هماهنگی مقامات قضائی، بررسی موضوع دردستورکار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با انجاماقدامات اطلاعاتی و انتظامی ۱۸ سارق اماکن خصوصی و محتویات خودرو دستگیر شدند و متهمان پس از روبروشدن با دلایل و شواهد به تعداد ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرده و با تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ کارخانه تصریح کرد: با همکاری لازم اقدامات پیشگیرانه پلیسی مانند نصب دزدگیر و دوربین مدار بسته در اماکن خود را انجام داده و از قراردادن وجوه نقد، اوراق بهادار و تلفن همراه در خودرو خودداری کنند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ با فوریت‌های پلیسی درمیان بگذارند.

بیشتر بخوانید

قتل مرد میانسال با میلگرد در پاکدشت/ اخاذی از زنان شهرری به بهانه رمالی/ سرقت جواهرات خانم جوان در پوشش راننده در خیابان ابوذر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت اموال سرقت خودرو پایگاه نهم پلیس آگاهی نظارت بر اماکن عمومی پلیس آگاهی پایتخت سیر مراحل قانونی انتظامی شهرستان موفق به شناسایی تهران اظهار برای سیر مراحل کار پلیس قرار دستور کار دره فرحزاد اجرای طرح قرار گرفت دستگیر شد آتش نشانی رباط کریم بررسی ها مشخص شد سرقت ها زن جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولیپور گودرزی گفت: به دنبال وقوع یک فقره سرقت از انباری خانه‌ای در شرق تهران، رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان حاکی از آن بود که یک مرد جوان در ساعات پایانی شب به پارکینگ خانه‌ای مراجعه و پس از شکستن در انباری اقدام به سرقت لوازم با ارزش کرده و با موتورسیکلت از محل متواری شده است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهم را شناسایی کردند. همچنین در جریان رسیدگی به این پرونده چندین پرونده مشابه نیز به پلیس واصل شد که با بررسی مستندات مشخص شد تمامی سرقت‌ها از سوی همین فرد انجام شده و متهم به خانه‌های زیادی در شرق تهران دستبرد زده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: پس از کشف این سرنخ در پرونده، کارآگاهان با روش‌های علمی و بررسی‌های پلیسی مخفیگاه متهم را نیز در شرق تهران مورد شناسایی قرار دادند و در همین راستا نیز اقدام به هماهنگی با مقام قضایی کرده و پس از اخذ مجوزهای لازم این فرد را با اجرای یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین محل دستگیری این فرد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن مقادیر اموال مسروقه از این محل کشف و ضبط شد.

ولیپور گودرزی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده در مقر انتظامی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی در جریان بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر ۴۰ فقره سرقت از انباری خانه‌های شهروندان به ارزش یک میلیارد ریال در نقاط مختلف شرق تهران اعتراف کرد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده گفت: متهم به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. همچنین تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6093504

دیگر خبرها

  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • ♦️دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • ماجرای تیراندازی در الهیه تهران چه بود؟