Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:40:24 GMT

امیدواریم گفتگو با ایران به برقراری روابط منجر شود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۹۴۹۶

امیدواریم گفتگو با ایران به برقراری روابط منجر شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات عربستان و ایران موجب اعتمادسازی میان دو طرف شود.

ملک سلمان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از طریق تماس تصویری، تأکید کرد که اولویت اصلی سیاست خارجی عربستان تقویت امنیت و ثبات و حمایت از راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای حل اختلافات و نزاع‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین از حمایت کامل کشورش از حقوق آبی مصر و سودان در بحران سد النهضه خبر داد و گفت: عربستان حامی راهکار مسالمت آمیز بحران سدالنهضه به گونه ای که حقوق مصر و سودان را تضمین کند، است.

پادشاه عربستان درباره جنگ در یمن نیز تأکید کرد که طرح صلح عربستان که سال گذشته مطرح شد می‌تواند ضامن تحقق صلح در یمن باشد و مدعی شد که گروه انصارالله راه حل مسالمت‌آمیز را نمی‌پذیرد و به تأسیسات غیر نظامی عربستان روزانه حمله می‌کند.

او گفت که ایران کشوری همسایه است و ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوها با ایران به اعتمادسازی میان طرفین و برقراری روابط بیانجامد.

ملک سلمان ادعا کرد: عربستان از تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» حمایت می‌کند و آن را ضروری می‌داند.

شاه سعودی از اهمیت منطقه عرای از سلاح کشتار جمعی هم سخن گفت.

وی درباره وضعیت افغانستان نیز گفت که کشورش از تحقق صلح در افغانستان و تضمین حقوق همه طیف‌های ملت افغانستان حمایت می‌کند.

کد خبر 5311422

منبع: مهر

کلیدواژه: ملک سلمان عربستان سعودی ایران ایالات متحده امریکا افغانستان فلسطین فرانسه رژیم صهیونیستی انگلیس روسیه استرالیا لبنان ایران سوریه طالبان عراق ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶

براساس اعلام فیفا، این نهاد بین‌المللی با شرکت آرامکو عربستان قرارداد همکاری چهارساله امضا کرده است.

به گزارش ایرنا، بر این اساس، آرامکو در جام جهانی ۲۰۲۶ مردان و ۲۰۲۷ زنان شریک تجاری فیفا خواهد بود.

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا دراین‌باره گفت: این شراکت ما را در برگزاری موفق رویداد‌های ممتاز یاری و در حمایت از ۲۱۱ فدراسیون عضو حمایت خواهد کرد.

جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی مشترک سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد