Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن نصرپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به اینکه خراسان رضوی به پشتوانه غنی دینی، فرهنگی، زیارتی، انقلابی، سیاسی و ارزشی  و سایر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ارزشمند، در مقام پایتخت معنوی ایران اسلامی و پایتخت فرهنگی جهان اسلام برجسته بوده و از جایگاه و منزلت شایسته‌ای برخوردار است، اظهار کرد: بدیهی است که نقش و عملکرد رسانه‌های این استان در معرفی و ارتقا روزافزون جایگاه و توسعه همه‌جانبه آن به‌ویژه در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، مهم و بی‌بدیل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به پنج دوره برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر ادامه داد: این جشنواره تخصصی در خراسان رضوی تلاش کرده تا در  مسیر تبیین و برجسته کردن مفاهیم ارزشی در حوزه انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بستر رسانه و هنر انقلابی و ارزشی و معرفی برجستگی‌ها و تقویت ظرفیت‌ها  و هم‌افزایی و حمایت از بسترهای کارکردی و فعالان آن حوزه و تعیین شاخص‌های اجرایی و عملیاتی آن در طراز رسانه انقلابی و ارزشی گام‌های ارزنده و اثربخش بردارد.

وی با اذعان به اینکه پرهیز از هرگونه نگاه گزینشی و جناحی و تلاش برای افزایش تعامل و همگرایی بیشتر رسانه‌ها و فراهم ساختن زمینه جذب حداکثری و امکان حضور گسترده رسانه‌ها در آن از اهداف مهم جشنواره رسانه‌ای ابوذر بوده است، خاطرنشان کرد:  خوشبختانه حضور رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای و تولیدات و آثار برگزیده مختلف ، به فراجناحی بودن این جشنواره به‌عنوان یکی از نقاط قوت آن رسمیت بخشیده است .

نصرپور با اشاره به اینکه جشنواره‌ها می‌توانند بیانگر و معرفی کننده توانمندی‌ها و نوآوری‌های محتوایی، سخت‌افزاری و عملکردی حوزه رسانه‌ها و مطبوعات و در ارتقای آگاهی و دانش حرفه‌ای این حوزه مؤثر باشند، تصریح کرد: جشنواره‌ها در نقش کارگاهی آموزشی و تخصصی با ارائه شیوه‌های نوین در این عرصه، تبادل اطلاعات و تجارب بین اصحاب رسانه و معرفی نخبگان و صاحبان اندیشه  و با معرفی و ایجاد امکان بهره‌برداری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های برجسته  و همچنین در آسیب‌شناسی و کمک به توسعه و رشد کیفی و محتوایی رسانه‌ها و از طرفی با تقویت فضای رقابت تخصصی و ایجاد انگیزه کاری در رسانه‌ها ایفای نقش ارزنده نمایند .

وی با یادآوری این مهم که جشنواره تخصصی ابوذر در خراسان رضوی توانسته جایگاه مناسبی در حوزه رسانه و در بین فعالان و اهالی رسانه‌ای استان پیدا کند، ابراز کرد: پرواضح است که جشنواره تخصصی ابوذر به‌عنوان رویدادی رقابتی برای معرفی و تشویق هنرمندان فعال و آثار فاخر رسانه‌ای، تلاش در جهت ارتقای کیفی روزافزون تولیدات، استفاده از تجربیات و خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها  و کمک به جریان سازی و مهندسی پیام در حوزه ارزش‌های انقلاب اسلامی، موجب پویایی و بالندگی مستمر فعالان رسانه‌ای در حوزه ارزشی و انقلابی استان شده است . 

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی افزود: به‌صراحت می‌توان گفت ، ایفای نقش همگرایی و هم‌افزایی، حمایت و ارتقای شایسته محتوایی و ایجاد انگیزه و رقابت سازنده در حوزه فرهنگ و رسانه استان به‌ویژه در بین نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در جهت اقدامات پیشگیرانه و فعالیت‌های اثرگذار رسانه‌ای ، همسو باارزش‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ، از نتایج ارزنده جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان خراسان رضوی بوده است . 

وی ادامه داد: تعریف موضوعات مهم روز جامعه جهت آثار جشنواره ، تنوع در ساختار و قالب‌های تولیدات ارسالی ، استفاده از اساتید و داوران برجسته و نخبه رسانه‌ای ، استقبال و حضور گسترده اصحاب رسانه با سلایق مختلف ،ایجاد زمینه همگرایی و هم‌افزایی در بین رسانه‌های استان ، معرفی و  امکان بهره‌برداری از خلاقیت‌ها و نوآوری و نخبگان و فعالان برجسته رسانه ، ارتقا انقلابی گری و  مطالبه گری در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی را می‌توان از نقاط قوت این جشنواره دانست .

نصرپور ارتقا کمّی و کیفی فعالیت خبرنگاران، گزارشگران و نویسندگان و  سایر  اصحاب رسانه و مطبوعات استانی با هم‌افزایی و تعامل حداکثری، شناخت و معرفی خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها و بروز استعدادها و ارائه تولیدات و آثار برجسته و معرفی و امکان بهره‌مندی از نخبگان و صاحب‌نظران و از طرفی ایجاد انگیزه و رقابت سازنده با رویکرد ارزشی و انقلابی در بین مجموعه فعالان و رسانه‌های استان در جهت تبیین ، ارتقا و مصونیت بخشی روزافزون به اهداف والای انقلاب شکوهمند اسلامی و آرمان‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) ، و توسعه همه‌جانبه استان در گام دوم انقلاب اسلامی را از  مهم‌ترین دستاورد جشنواره ابوذر برای رسانه‌های استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره ابوذر مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی جشنواره تخصصی انقلاب اسلامی خراسان رضوی رسانه ها هم افزایی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی، در آیین تکریم و معارفه رییس جدید نظارت و ارزشیابی در جمع قضات شهر کرمان ضمن قدردانی از زحمات قضات استان کرمان اظهار داشت: کرمان مزین است به نام سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و امروز اگر نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند به برکت خون این شهید والامقام و هزاران شهید دیگر است. 
 
وی به عملیات غرور آفرین سپاه و نیروهای مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در تاریخ اسلام و پس از حیات امامان معصوم(ع) شیعه هیچ وقت به اندازه امروزعزت نداشته است این نعمتی که است که به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) تحقق یافته است و شیعه به این جایگاه رسیده است.
 
حجت الاسلام قدیانی، خطاب به قضات جوان گفت: خوب است گاهی به گذشته خود مراجعه کنیم و جایگاه کشورمان درسطح جهانی و بین المللی و وضعیت آن زمان را با پیشرفت های اکنون مقایسه کنیم، بیش از 45 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و تعداد زیادی از جمعیت کشور جوانانی هستند که قبل از انقلاب را ندیده اند و کسانی که قبل از انقلاب را دیده اند نیز گاهی یادشان می رود، قبل از انقلاب کجا بوده ایم و الان کجا هستم.

وی، افزود: این عظمت برای انقلاب اسلامی نیست که با موشک و پهپاد به رژیم صهیونیستی و امریکا پاسخ داده شود و آنها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند؟ این عظمت برای ایران اسلامی است که کشورهای ابرقدرت  به دنبال خرید پهبادهای ایرانی هستند؟
 
این مقام عالی قوه قضاییه گفت: در دل تحریم ها نیروهای مسلح ما موفق به ساخت مدرنترین موشک های کروز و بالستیک نقطه زن شده اند و باید بپذیریم که علیرغم همه مشکلات و سختی ها،کشور رو به پیشرفت است.
 
دادستان انتظامی قضات کشورگفت: حفظ شان و جایگاه قضات و همچنین معرفی قضات شجاع،مومن و متعهد به جامعه در دستور کار دادستانی انتظامی قضات کشور قرار دارد و قدردان زحمات شبانه روزی قضات و کارمندان پرتلاش دردستگاه قضایی هستیم. 

گفتنی است در این آئین از خدمات غلامعباس مبشری تقدیر و مختار شمس الدین، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به سمت رییس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان منصوب شد.

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت