Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها چهارشنبه به وقت تهران اعلام کردند که پس از تماس روسای جمهور فرانسه و آمریکا، سفیر فرانسه قصد دارد مجددا به آمریکا باز گردد.

به گزارش شبکه خبری «فرانس-24» دفتر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که رئیس جمهور فرانسه در روزهای آینده سفیر خود را به آمریکا باز می‌گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا موافقت کرد که مشورت با فرانسه قبل از اعلام پیمان امنیتی با استرالیا می‌تواند مانع از تنش دیپلماتیک شود.

پاریس در روزهای گذشته پس از امضای توافقنامه  خرید زیر دریایی اتمی ساخت آمریکا از سوی استرالیا که باعث شد کانبرا قرارداد چند میلیاردی با فرانسه را لغو کند، سفرای خود را از ایالات متحده و استرالیا فراخواند.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماکرون و بایدن چهارشنبه تماس تلفنی برقرار کردند و در آن توافق کردند که مشورت‌های گسترده‌ای را برای بازسازی اعتماد بین طرفین آغاز کنند.

دفتر ماکرون همچنین اعلام کرده که ایالات متحده همچنین متعهد شده که حمایت خود را از مأموریت های ضد تروریسم به رهبری کشورهای اروپایی در منطقه ساحل آفریقا افزایش دهد. ماکرون و بایدن قرار است خاتمه ماه اکتبر در اروپا دیدار کنند.

روزنامه «ساندی تلگراف» انگلیس اخیراً فاش کرد جزئیات معاهده نظامی جدید استرالیا، انگلیس و ایالات متحده در اجلاس گروه هفت که ماه ژوئن در «کورنوال» انگلیس برگزار شد، مورد بحث قرار گرفت اما امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه از آن بی‌اطلاع بود. 

فرانسه همچنین در اعتراض به این اقدام استرالیا و توافقش با آمریکا و انگلیس، سفیرانش را از کانبرا و واشنگتن برای مشورت فراخواند. بعد از اعتراض‌های فرانسه درباره توافق اخیر استرالیا با آمریکا و فرانسه، منابع رسانه‌ای غربی خبر دادند ماکرون درصدد رایزنی با بایدن است.

بنابر گزارش اسکای نیوز، رئیس‌جمهور فرانسه طی چند روز آینده با رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص اقدام استرالیا در لغو سفارش زیردریایی از پاریس به نفع توافق امنیتی سه‌جانبه با واشنگتن و لندن گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا پاریس رئیس جمهور فرانسه رئیس جمهور آمریکا جمهور فرانسه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس‌جمهور آمریکا پس از پایان سخنرانی خود در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری در ایالت فلوریدا، تلاش داشت تا با یک موجود خیالی دست بدهد.

گاف جدید و خنده‌دار بایدن درباره اسرائیل | تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه‌های اجتماعی کد خبر 847092 برچسب‌ها خبر ویژه بایدن ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد