Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال عباسی روز چهارشنبه در سومین شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری اشاره به برنامه سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از ۲۱ تا ۲۳ مهرماه امسال به شهرکرد تاکید کرد: با آماده شدن طرح‌های فرهنگی استان می‌توان مصوبه‌های لازم برای اجرای این طرح‌ها را از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی امور فرهنگی در چهارمحال و بختیاری موظفند تا برنامه‌های عملیاتی، کارشناسی، علمی و اجرایی خود را برای ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های فرهنگی استان ارائه دهند.

عباسی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری آمادگی لازم برای تبدیل شدن به پایلوت سبک زندگی ایرانی اسلامی در سطح کشور را دارد به همین منظور باید راهکارهای لازم برای اجرای موفق در این طرح شناسایی و زمینه‌های اجرای آن فراهم شود.

نایب‌رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت ۳۱ شهریورماه سالروز دفاع مقدس و فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس اظهار داشت: جوانان و رزمندگان ایرانی در طول جنگ تحمیلی رشادت‌های فراوانی برای دفاع از کیان ایران اسلامی نشان دادند و ادامه راه شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های بعدی باید مورد توجه باشد.

عباسی تاکید کرد: با توجه به بازگشایی مدارس، باید نسبت به تقویت زیرساخت‌های لازم در آموزش‌های غیرحضوری و همچنین فراهم کردن شرایط برای آموزش حضوری مورد توجه تمامی دست‌اندرکاران قرار گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پیشنهاد تبدیل این استان به پایلوت سبک زندگی ایرانی اسلامی در سطح کشور به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تقدیم شود.

سید محمد موسوی تصریح کرد: بسیاری طرح‌های فرهنگی چهارمحال و بختیاری برای نخستین بار در سطح ملی ارائه شد و به همین منظور این استان قابلیت تبدیل به پایلوت سبک زندگی ایرانی اسلامی در کشور را دارد.

وی افزود: ‌برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی برای جوانان مورد توجه و در دستور کار دست‌اندرکاران و متولیان امور فرهنگی جامعه قرار گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: وضعیت بی‌حجابی در این استان از لحاظ کمی روبه‌افزایش است.

حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی پرداختن به ریشه‌ها در مساله حجاب را ضروری اعلام و تاکید کرد: خوشبختانه چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون در مساله عفاف و حیاء دچار وخامت نیست اما در صورت برخورد نشدن با بی‌حجابی، عفاف و حیاء آسیب می‌بیند.

وی یادآور شد: هم‌اینک تولیدی مناسب حجاب و عفاف در چهارمحال و بختیاری نداریم و ۹۵ درصد پوشاک مورد نیاز مردم از خارج استان تهیه می‌شود که در همین راستا راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی پوشاک ایرانی اسلامی ضروری است.

احمدی اظهار داشت: بسترسازی برای حضور جدی مردم در مساله حجاب و عفاف، ایجاد صنف ویژه پوشاک عفیفانه و حمایت از راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی پوشاک ایرانی اسلامی و کمک به توزیع آن از راهکارهای مقابله با بی‌حجابی به‌شمار می‌رود.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: زمینه‌سازی سهولت در تهیه پوشاک به‌ویژه چادر با قیمت مناسب و همچنین توجه و عمل جدی به مفاد قانون حجاب می‌تواند در ارتقای حجاب و عفاف تاثیرگذار باشد.

وی به رها بودن فضای مجازی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه امور فرهنگی اشاره و تاکید کرد: صدا و سیما حداقل ۳۲ وظیفه فرهنگی دارد که نیاز است به آنها به صورت کامل کند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در هفته دفاع مقدس یک‌هزار و ۲۰۰ برنامه در پنج فصل و با شعار "ما مقتدریم" در این استان برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار مهران مرادی تصریح کرد: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس سه هزار بسته معیشتی در قالب پانزدهمین رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه از سوی سپاه پاسداران حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری و ۱۰ هزار بسته از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، جمعیت هلال‌احمر، اوقاف و امور خیریه، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و بهزیستی تهیه و بین نیازمندان شهرستان‌های ۱۰ گانه استان توزیع شد.

وی یادآور شد: در روزهای آینده و همزمان با هفته دفاع مقدس بسته‌های نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، در دوران شیوع ویروس کرونا ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال کمک مؤمنانه در قالب بسته‌های معیشتی، بهداشتی، جهیزیه، بخشش اجاره بهای اماکن و کارت هدیه نقدی با همکاری نهادهای حمایتی در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری و بین نیازمندان شهرستان‌های ۱۰ گانه استان توزیع شده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی ویروس کرونا اقبال عباسی چهارمحال وبختیاری کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی ویروس کرونا اقبال عباسی شورای فرهنگ عمومی ویروس کرونا اقبال عباسی چهارمحال وبختیاری کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی سبک زندگی ایرانی اسلامی چهارمحال و بختیاری امور فرهنگی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است

 افشین کسالائی معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در نشستی با حضور کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر تحلیل اهم شاخص‌های توسعه‌ای برنامه ششم، برنامه‌ریزی برای توسعه را ایجاد بستری دانست که در پهنه آن توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی کشور در چارچوب‌های مبتنی بر نظریه‌های علمی و تخصصی طراحی، تدوین و اجرا شود.

وی در تبیین نقشه راه برنامه هفتم توسعه کشور به تشریح پارادایم، اصول حاکم، ویژگی‌ها، اهداف و الزامات و پیش نیاز‌های تحقق آن سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است و در تدوین آن تلاش شده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان محور‌های اصلی برنامه در نظر گرفته شود.

کسالائی با اشاره به اهم احکام قانونی با رویکرد استانی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: تمرکززدایی و تقویت نقش استان‌ها در این برنامه مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی رویکرد اصلی برنامه هفتم توسعه را بر اساس موضوعات کلیدی و پیشران‌های کشور با رعایت ملاحظات اسناد آمایش سرزمین، سیاست‌ها، تمرکز بر پیشران‌های توسعه، مسایل بحران‌زا و بسترساز‌ها (ابر پروژه‌ها) عنوان کرد.

تبیین چارچوب تدوین سند توسعه و برنامه‌های عملیاتی استان و تبیین و تحلیل اصلی‌ترین موضوعات و تبصره‌های قانون بدجه مرتبط با استان از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست بود که به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است؛ این نشست با توجه به تصویب و ابلاغ قریب الوقوع برنامه هفتم توسعه و مبنای عمل قرار گرفتن در سال جاری و ضرورت تبیین مبانی و احکام آن به همت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است