Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی کاخ سفید قصد دارد در روزهای آتی با سفر به عربستان، امارات و مصر سفر با مقام‌های ارشد سه کشور یاد شده درباره موضوعات مهم منطقه رایزنی کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، قصد دارد روزهای آینده به منطقه غرب آسیا ازجمله به عربستان سعودی، امارات و مصر سفر و با مقام‌های ارشد آن‌ها درباره موضوعان مهم منطقه گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» به نقل از وبگاه «آکسیوس» این نخستین سفر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به منطقه غرب آسیا محسوب می‌شود.

سالیوان نخستین مقام ارشد دولت بایدن خواهد بود که به عربستان سفر می‌کند. جو بایدن چندی قبل دستور بازنگری خارج شدن اسناد مربوط به حملات ۱۱ سپتامبر و انتشار عمومی آنها را صادر کرد و به وزارت دادگستری دستور داد اسناد مربوط به تحقیقات پلیس «اف بی آی» درباره این حملات را برای خارج کردن از طبقه بندی محرمانه مورد بررسی قرار دهد.

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در این زمینه گفته، وقتی که رئیس جمهور شدم متعهد به شفاف سازی در ارتباط با از طبقه بندی خارج کردن اسناد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر شدم. همزمان که به بیستمین سالگرد این حملات تراژیک نزدیک می‌شویم من مفتخرم که این تعهد خود را عملی کنم. عربستان سعودی مدعی است که هیچ نقشی در ربودن هواپیماها که با برجهای تجارت جهانی در روز ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ برخورد کردند، نداشته است.

عاروتص شوع در خاتمه این گزارش نوشت، ایالات متحده همچنین پس از مسدود کردن 130 میلیون دلار کمک‌های نظامی سالانه به مصر به دلیل موضوع حقوق بشر با «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهور دچار تنش شده است.

یک منبع مطلع در این زمینه که ممکن است سالیوان با «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم اسرائیل پس از بازگشت از مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عربستان جیک سالیوان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ ویرانگر در غزه

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه از خسارت ۳۳ میلیارد دلاری وارد شده به این باریکه در نتیجه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «اسماعیل الثوابته» مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه به الجزیره گفت: رژیم اشغالگر بیش از ۱۵ بخش اشتغال در غزه را هدف قرار داده است.

این مقام غزه اعلام کرد: ۹۵ درصد از مؤسسات اقتصادی در غزه به دلیل حملات اسرائیل از کار افتاده‌اند.

وی همچنین افزود: خسارات مستقیم اولیه جنگ در نوار غزه بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار بوده است.

الثوابته ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در نوار غزه در طول سه ماه اول جنگ شغل خود را از دست دادند.

وی همچنین گفت: از کشورهای سراسر جهان و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که از کارگران نوار غزه حمایت مستقیم کنند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ ویرانگر در غزه
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم