Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@03:46:22 GMT

راه های جذب بهتر ویتامین دی

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۰۷۵۹

راه های جذب بهتر ویتامین دی

به گزارش جام جم آنلاین، اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که مکمل ویتامین دی را با گروه غذایی از قبل چیده شده ای مصرف نمی کنید، احتمالاً بدن شما نمی تواند از تمام فواید این ویتامین بهره مند شود.

طبق نظر متخصصان تغذیه، همه افراد بین سن یک تا هفتاد سال باید 600 واحد ویتامین دی در طول روز به بدن خود برسانند که بعد از سال 70 این مقدار به 800 واحد می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ویتامین دی را هر روز مصرف می کنید، باید به نکات مهمی که در این بخش از بهداشت و سلامت توجه داشته باشید.

برای جذب بهتر ویتامین دی، چربی لازم است

ویتامین d ویتامین حلال در چربی است به این معنا که برعکس دیگر ویتامین ها داخل آب حل نمی شود ، بلکه نیاز دارد با کمی چربی همراه باشد تا بتواند به طور منظم در بدن توزیع پیدا کند و جذب گردد.

نکته کلیدی و مهم از نظر متخصصان این است که چربی که شما همزمان با ویتامین دی مصرف می کنید، چربی سالم محسوب می شود. چربی هایی مثل روغن زیتون، آووکادو نمونه هایی از این چربی های سالم هستند.

چه مقدار چربی نیاز دارید تا با ویتامین دی همراه کنید؟

مطالعه ای در سال 2013 نشان می دهد که مواد غذایی با تقریبا 10 گرم چربی می تواند جذب عالی از ویتامین دی را ایجاد کند.

یعنی دو تکه از ماهی سالمون، یک کف دست آجیل یا یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی طبیعی داخل اسموتی صبحانه جذب ویتامین دی را به شدت بالا خواهد برد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مولتی ویتامین ویتامین دی چربی ویتامین دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌های کمبود ویتامین K

آفتاب‌‌نیوز :

کمبود این ویتامین در بزرگسالان نادر است، اما ممکن است در افرادی که دارو‌هایی مصرف می‌کنند که با این ویتامین تداخل دارند (نظیر آنتی بیوتیک ها، دارو‌های ضدتشنج مثل فنی توئین و دارو‌هایی که از جذب چربی جلوگیری می‌کنند مثل اورلیستات) و یا شرایطی که فرد دچار سوءجذب باشد (مثل افراد مبتلا به سندرم روده کوتاه، فیبروز سیستیک، بیماری سلیاک یا کولیت اولسراتیو)، رخ دهد.

کمبود ویتامین کا در نوزادان تازه متولد شده نیز ممکن است، مشاهده شود، زیرا این ویتامین از جفت عبور نمی‌کند و شیر مادر حاوی مقدار اندک از این ویتامین است. مقدار محدود پروتئین‌های لخته‌کننده خون در بدو تولد، در صورت عدم مصرف مکمل‌های ویتامین K، خطر خونریزی را در نوزادان افزایش می‌دهد.

شایع‌ترین علائم کمبود این ویتامین عبارت است از:

- طولانی‌تر شدن زمان لازم جهت لخته شدن خون

- خونریزی

- کاهش تراکم استخوانی و یا پوکی استخوان

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ