Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، وزیر تجارت استرالیا همزمان با آغاز تلاش این کشور برای جبران تأثیر منفی لغو قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری خرید زیردریایی از فرانسه بر روابط کانبرا با پاریس و بروکسل، اعلام کرد که توافق تجاری استرالیا و اتحادیه اروپا ضمن تضمین سود متقابل به اعضای این اتحادیه اجازه خواهد داد تا در منطقه اقیانوس هند- آرام نقش‌آفرینی و حضور بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دان تیهان، وزیر تجارت استرالیا از اتحادیه اروپا خواست تا در جهت دستیابی به توافق تجارت آزادی که نفع تمامی طرف‌ها را تأمین کند، گام بردارد. تیهان همچنین با اشاره به درک اتحادیه اروپا از وزن اقتصادی منطقه اقیانوس هند-آرام حصول این توافق تجاری را عاملی برای تقویت تعامل اعضای اتحادیه اروپا در این منطقه عنوان کرد.

دور تازه مذاکرات استرالیا و اتحادیه اروپا برای حصول توافقی تجاری، ۱۲ اکتبر آینده برگزار خواهد شد؛ نشستی که موفقیت آن با بروز تنش تازه میان دو طرف با تردید مواجه شده است.

استرالیا هفته گذشته اعلام کرد که به دنبال عقد پیمان «اوکوس» با آمریکا و انگلیس با هدف همکاری دفاعی و امنیتی در منطقه اقیانوس هند-آرام، سفارش زیردریایی‌های فرانسوی را لغو کرده و در عوض حداقل ۸ زیردریایی دارای موتور اتمی از آمریکا خریداری می‌کند. این تصمیم خشم فرانسه را برانگیخت و با اعلام پشتیبانی بروکسل از پاریس منجر به بروز تنش در روابط استرالیا و اتحادیه اروپا شد.

ادعای مطرح شده از سوی وزیر تجارت استرالیا را می‌توان در ادامه تنش به وجود آمده میان فرانسه و طرفین پیمان «آکوس» شامل آمریکا، استرالیا و انگلیس ارزیابی کرد.

در نتیجه این پیمان، استرالیا قرارداد ۹۰ میلیارد دلاری خرید زیردریایی از فرانسه را لغو کرد و به جای آن قرار است دست کم هشت فروند زیردریایی هسته‌ای از آمریکا و انگلیس خریداری کند.

از پیمان آکوس درست در همان روزی رونمایی شد که «اورزلا فن درلاین» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه سال آینده در پاریس یک نشست دفاعی ویژه با تمرکز بر روی ایجاد نیروی نظامی مستقل برگزار خواهد کرد.

به این ترتیب، آکوس را می‌توان سیلی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی تلقی کرد که در کارنامه خود علاوه بر دفاع از ایده تشکیل «ارتش اروپایی»، جمله معروف «ناتو دچار مرگ مغزی شده است» را هم دارد تا به او یادآوری کند که برای رسیدن به خودکفایی باید از سد آمریکا عبور کند.

کد خبر 5311485

منبع: مهر

کلیدواژه: استرالیا اتحادیه اروپا تجارت آزاد ایالات متحده امریکا افغانستان فلسطین رژیم صهیونیستی انگلیس فرانسه روسیه استرالیا ایران لبنان سوریه طالبان عراق توافق آکوس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تفاهم‌نامه‌ علمی، پژوهشی و فناوری با شرکت ساختمانی جاده امضا کرد.

این تفاهم‌نامه درراستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به نمایندگی آرش رنجبران و شرکت ساختمانی جاده به نمایندگی علی صدقی امضا شد.

راه‌اندازی واحد تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت ساختمانی جاده و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی از طریق سرای نوآوری اجتماعی و همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی- آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی مشخص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در چهار ماده و در دو نسخه به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است